28 weken en werken in de kinderopvang (Corona)

Ik heb zelf nu zoontje van 2 maanden maar als ik nu zwanger zou zijn zou ik ook weer stoppen met 28 weken. Heb net corona gehad maar moet er niet aan denken dat ik me ongeboren kind zou besmetten of nog erger. Ze weten niet wat het kan veroorzaken. Dus ik zou het risico niet nemen.

Ja ik ben 32 weken zwanger en werk op een verticale groep (0 tot 4 jaar) en mijn werkgever had die aanpassing nog niet doorgevoerd dus ik sta nog gewoon op de groep. Wel zit ik al een paar weekjes deels in de ziektewet omdat ik de dagen niet meer volhield. Eerst 6u per dag gewerkt en sinds deze week 4,5u per dag.
Vanaf maandag sta ik wel minder uren op de groep maar dat was omdat ik zelf aangaf het niet meer te trekken, veel rugpijn. Dus vanaf maandag ga ik extra taken doen en alleen nog op de groep bijspringen als het nodig is of als er gaten in het rooster zijn. Mja, ik hoef nog maar 4 werkdagen en dan ga ik met verlof dus zo heftig is het allemaal niet haha. Als ik geen fysieke klachten had gekregen had ik het prima gevonden om op de groep te staan tot mijn verlof.

Ik werk in de zorg, volg daarnaast nog een opleiding en moest met 28 weken perse met verlof.
Is per instelling en werkgever verschillend denk ik, want mijn klasgenoot die voor een andere werkgever werkt moest blijven werken tot 36 weken.

Heb dit toevallig gisteren ook opgezocht. Er zijn meerdere standpunten. Op de site van Rivm staat het wel netjes. Je ongeboren kind kan geen corona oplopen of schade op lopen.
Er is een verschil inta en extramuraal geloof ik
Ik werk ook op de IC en dan zeggen ze gewoonwerken met persoonlijke beschermingsmiddelen. En ben ook gevaccineerd.

Oke, ja ik ben er ook al voor 50% uit
vandaag antwoord gekregen van de bedrijfsarts en moet inderdaad overleggen met mijn leidinggevende voor vervangende werkzaamheden als die er zijn. 
dat nu maar even afwachten

[quote quote=10435853] Ben je gevaccineerd tijdens je zwangerschap? Ik ben nu 11wk 2d en zit in het basisonderwijs. Men vraagt me de oren van mijn kop over vaccinatie. Ik wil wel gevaccineerd worden, maar website RIVM geeft nu aan nog te wachten daarmee wanneer je zwanger bent.Wat waren voor jou de overwegingen?[/quote]
Lastig he. Ik ben ook gevaccineerd tijdens de zwangerschap. Met 24 en 28w . Heb van het nadenken wel een paar grijze haren overgehouden denk ik ;)  
Als je in het derde trimester corona krijgt heb je volgens mij 2x zoveel kans om op de ic terecht te komen als een niet zwangere leeftijdsgenoot. Ik had erg veel vertrouwen in de viroloog van ons zkh en de info van vakliteratuur welke aangaf dat er geen reden is om problemen te verwachten. En ze zijn met zwangeren altijd zo voorzichtig dat ik ervan overtuigd ben dat het advies absoluut anders was als ze daar niet heel zeker van waren 
 Daarbij was bij in de zorg werken het advies om het wel te doen. Vk was nog wel beetje twijfelachtig dus vond het een lastige keuze.
Maar gisteren is het advies aangepast naar alle zwangere vrouwen toch routinematig vaccineren als ze aan de beurt zijn! Dus dan ben je wss medio mei juni aan de beurt? Maakt de beslissing denk ik een stuk makkelijker. 
En je weet niet wat het doet , nee, weet je van corona ook niet. 

Terug
Bovenaan