28 weken, striae, kan wel janken

<p>Hi dames, inmiddels ben ik 28 weken zwanger van mijn eerste kindje. Een aantal weken geleden zag ik een beginnend striae streepje, maar inmiddels zijn het er een stuk of 10 en er lijkt geen einde aan te komen ?. Smeren doe ik al maanden minimaal 3 keer per dag, drink voldoende water, heb zelfs extra collageen geslikt omdat dit het zou kunnen voorkomen, maar niets is minder waar. Nu wist ik wel dat ik er gevoelig voor ben omdat ik het ook uit mijn puberteit heb op benen, heupen en zijkant buik. Maar hier ben je je zo ontzettend bewust van. Het zit (tot nu toe) allemaal onder mijn navel en t is niet felrood, maar ik vrees het ergste aangezien mijn buik nog niet enorm is. Ondanks dat ik weet dat het voor een goed doel is, voel ik me zo ontzettend verminkt. Ik check meerdere keren per dag hoe het eruit ziet. Wat wil ik met deze post? Ik hoop dat er vrouwen zijn die dit ook hebben meegemaakt en waarbij het uiteindelijk is meegevallen (al vrees ik van niet haha). Of tips? Ondanks dat ik denk ik alle soorten crème en olie al in huis heb en gebruik...</p><p> </p><p>Help!</p>

Hoi AnnMomtobe, wat ontzettend vervelend ? en herkenbaar! Ik kreeg ze opeens bij exact 37 weken, ook onder navelgebied en werd steeds wat roder, ondanks dat ik ook al een vanaf week 6 meerdere dagen per dag smeerde, veel water dronk etc. Helpen kan ik je denk ik niet ? wel had ik ergens gelezen dat het zou kunnen helpen om de huid (als dat mogelijk is) wat beet te pakken met de vingers en dit te masseren ivm de doorbloeding van de al reeds gescheurde huid. Ook probeerde ik de striae te "koelen" met wat koude vochtige doekjes en koud/lauw afdouchen. Maar ik herken zeker dat ik meerdere keren per dag bekeek of het erger was geworden of niet en vond het in het begin echt verschrikkelijk! Na de bevalling ben ik tweemaaldaags blijven smeren met bio oil en inmasseren, nog steeds, en het is 11 weken na de bevalling echt al minder. Ik heb er veel vertrouwen in dat dit na een tijdje bijna niet meer zichtbaar is! Hopelijk kan je je er wel iets van afzetten en het straks ook (deels) waarderen, je bent een mooi minimensje aan het bouwen. Geniet nog van je zwangerschap ?

Thanks voor de lieve reactie! Dat kneden probeer ik inderdaad ook. Jij gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Ik probeer het ook in m'n achterhoofd te houden, er komt iets moois voor terug, maar momenteel voel ik alleen maar jaloezie voor alle vrouwen met een prachtig huidje..... Ik schaam me ervoor hoe erg het me bezighoudt.

Hey AnnMomtobe,
awh ja ik herken je zorgen! Ik had ook gelezen dat masseren kan helpen. Ook ik kreeg rond 37 weken striae en baalde ook echt heel erg. Het was heel erg rood geworden en kreeg ook allemaal rode bulten door de grote spanning op m’n huid. Na de zwangerschap bleef ik ook smeren en masseren en tot mijn grote verbazing, na een paar maanden is het ‘wit’ geworden en valt het echt niet op. En stoor ik me er echt niet aan. Denk echt dat je er geen zorgen over hoeft te maken! Mijn buik was echt een slagveld op het eind en ziet er nu best oke weer uit. Het enige wat je kunt doen is gezond, voldoende maar niet teveel eten, zodat je buik niet nog extra groeit. Het komt vast wel goed!
Wens je heel veel succes nog met je zwangerschap. 

Ik had precies hetzelfde. Vreselijk vond ik het! Die paarse strepen... Hoewel het na de bevalling wel lichter werd, durfde ik echt geen bikini meer aan. Lag ver achterin de kast! Totdat een vriendin van me, verloskundige tegen me zei: waarom vind je het zo vreselijk? Kan jou het schelen, trek die bikini aan! Je hebt een prachtig kindje gedragen en op de wereld gezet en daar mag je meer dan trots op zijn! 
En sindsdien heb ik de knop om gezet en denk ik er ook zo over. De strepen zijn nu heel licht, gewoon dezelfde kleur als mn huid. 
Smeren of wat dan ook hielp allemaal niet. Je hebt t of je hebt t niet. Probeer er trots op te zijn, en lukt dat nu niet, dan lukt het straks wel. ;)

Dag meiden, 
Ik heb gehoord dat je striemen mbv dermaroller techniek kunt wegkrijgen. . Ik zou er even wat meer over lezen. Zelf heb ik het gehoord tijdens een vlog van een  skinprofessional. Hopen dat dit helpt=) zelf heb ik nog niets gelukkig (34week zwanger)maar als ik ze nog krijg ga ik het zelf toepassen.
Liefs

Dag meiden, 
Ik heb gehoord dat je striemen mbv dermaroller techniek kunt wegkrijgen. . Ik zou er even wat meer over lezen. Zelf heb ik het gehoord tijdens een vlog van een  skinprofessional. Hopen dat dit helpt=) zelf heb ik nog niets gelukkig (34week zwanger)maar als ik ze nog krijg ga ik het zelf toepassen.
Liefs

Terug
Bovenaan