28 weken, striae, kan wel janken

Ondanks dat de 3e nu in mijn buik zit heb ik alleen striae van de eerste. Nu na bijna 4 jaar is het wel veel beter geworden, zijn ze opgelicht en vooral als je een beetje bruin door de zon wordt zie je het veel minder.
Ik ben er ook vrij gevoelig voor en weet dat smeren etc. zo goed als niets uithaald. Volgens mij is een schietgebedje nog het meeste op zn plaats?
Ik zou vooral de bloedsomloop in de huid na de bevalling goed opgang helpen, dat bevordert de genezing
Succes! 

Vervelend voor je zeg! Ik heb er gelukkig helemaal geen last van! Ben 38 weken nu dus hoop er ook geen last meer van te krijgen! Ik heb last van andere dingen zoals haargroei op mijn buik, gadver! Sinds de zwangerschap gekregen. Ook heb ik sinds een paar weken spataderen op mijn kuiten.

Hoort er allemaal bij. Ik zit op 22+4 en begin ze ook al te krijgen. Ik wist het van te voren omdat mn hele lichaam eronder heeft gezeten in de puberteit. Ik omarm en verwelkom ze maar, zo erger ik me er niet aan. Smeren doe ik wel maar puur omdat het fijn aanvoelt.
Ben allang blij dat mn lichaam zo goed voor mn ongeboren dochtertje zorgt dus voor mijn gevoel kan ik onmogelijk boos of verdrietig worden om de dingen die erbij horen, zoals striae en extra haargroei. Haartjes kunnen weggehaald worden, striae vervaagt vanzelf wel weer. 

Ik las laatst in een tijdschrift iemand die er heel optimistisch over zei: I earned my stripes. Vond ik mooi dat ze dat zo kon zeggen en ook erg toepasselijk :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties, het sterkt me dat ik hierin niet de enige ben. In mijn directe omgeving heb ik alleen maar dames met nauwelijks/geen strepen op de buik na de zwangerschap dus dat het er zo vroeg toch al wel zit vind ik even slikken. Wil nog wel even nuanceren dat het absoluut niks afdoet aan de vreugde voor een gezonde baby. Uiteraard is dat je alles waard en is het prachtig tot wat je lichaam in staat is. Daarom is het wellicht ook een taboe om er zwaar aan te tillen of (misschien onder invloed van de hormonen) er zo mee te zitten, maar voor mij is dit momenteel wel de realiteit. Gevoel van verminking. Over een jaar hoop ik natuurlijk ook vol trots ik bikini te kunnen paraderen. Daarom zoek ik ook naar opbeurende/steunende verhalen. ?

Ik heb al sinds week 12 beginnende striae. Ben nu 20 weken en rondom mijn navel heb ik overal striae. Ik smeer en masseer, maar niets helpt. Ik vind het niet mooi, maar ze worden op den duur toch lichter en nauwelijks zichtbaar.

Terug
Bovenaan