29 wk 5 dgn zwanger en opgenomen voor mogelijk vroegebvalling.

Lieve aanstaande moeder,
Ik heb vorig jaar een moeizame zwangerschap gehad doordat mijn placenta zeer klein was en onze zoon een ernstige groeiachterstand had. Zo erg dat wij 1% kans hadden op een gezond kindje. Daarbij was de doorbloeding in mijn navelstreng zeer hoog. Ik ben met 27 weken zwangerschap opgenomen en kreeg 2x per dag een CTG. Wij leefden van CTG naar CTG. Uiteindelijk na 5 weken groeide ons mannetje echt niet meer en besloten tot een keizersnede. ( op de dag van de keizersnede kreeg ik ook nog eens het HELLP syndroom.)
Onze kleine stoere man is geboren na 32 weken maar qua groei zat hij pas op 27 weken en 4 dagen. Hij was 34 cm en slechts 985 gram. 
Morgen is onze dappere jongen alweer een half jaar en doet hij het super! Hij is gewoon die ene procent tis een klein mannetje ( nu nog steeds maar 4680 gram) en deze week is pas de sonde eruit gegaan maar verder ontwikkelt hij zich echt prima naar de gecorrigeerde leeftijd ( maandag 18 weken)
Hou aub vol! Mocht je vragen hebben oid laat het dan weten!
Dikke knuffel voor jou,je man en kindje!

Hee Linaa,
Hoe gaat het nu?
Zie nu pas je reactie. Onze dochter doet het nu erg goed. Ze is nu al 8 maand en doet het erg goed. Heeft niks overgehouden aan de zwangerschapsvergiftiging, heeft alleen nog een groeiachterstand. 
Heel veel sterkte

Hoi Lieve dames,
Ik ben vandaag in week 30 en hoop natuurlijk dat het zo lang mogelijk duurt hier in het ziekenhuis. 
Aanstaand vrijdag krijg ik weer een groeiecho, want dan zijn we 2 weken verder sinds de laatste, en dan horen we of de kleine groeit. 
Echter zijn de CTG s erg goed en beweeglijkheid ook, ik weet niet in hoeverre dat aanheeft of de baby wel of niet groeit daar binnen. Ik denk steeds; als hij niet groeit dan moet de ctg toch ook achteruit gaan!!!! Maar goed we leven van ctg naar ctg. Dat is echt slopend naast de 24/7 bedrust. 
Maar ik blijf erin geloven dat het goed zal komen. 
Nogmaals dank voor jullie steun. Jullie hebben geen idee hoe jullie berichten en ervaringen mij steunen. 

Zolang de ctg's goed gaan ondernemen ze geen actie. Als de baby veel (heftige) dalingen krijg gaan ze overleggen. Je baby geeft via de ctg aan of hij het nog goed heeft in jou buik. Gelukkig zijn je ctg's en de beweeglijkheid goed :).. dat is nu de houvast en je zult deze al vaak gehoord hebben: elke dag in je buik is er 1 bij

Hoi,

Ik ben zelf opgenomen met 26+2 weken, toen ook longrijping gehad. Deze heb ik nogmaals gekregen met 32 weken uiteindelijk is onze kleine meid geboren met 34 weken vanwege bloeddruk van 210/140 hiervoor ben ik ingeleid dus wel vaginaal bevallen.
ze heeft 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en mocht daarna mee naar huis. Ze is nu 6 maanden en een heel vrolijk kind. Probeer ervan te genieten, ik vond de tijd in het ziekenhuis erg zwaar omdat ik mijzelf ook erg ziek voelde vanaf 30 weken. Na de bevalling knapte ik heel snel op, en heb je een erg drukke tijd van steeds op en neer naar het ziekenhuis etc. Probeer er ondanks alles toch van te genieten, en probeer positief te denken, ondanks alles doet je kindje het nu nog goed in je buik en dat is voorlopig even de beste plek. Heel veel sterkte de komende tijd, en deze tijd vergeet je als je kleine thuis is weer erg snel!

Ik ben zelf opgenomen met 31 weken+3 en spoedkeizersnede gehad op 32 weken wegens hellpsyndroom. Ons zoontje heeft 4,5 week in het zkhs gelegen uiteindelijk. Onze kleine man is alweer een jaar en 9 maanden oud en doet het super. Vanaf dat ie 1 was zei de kinderarts al dat we zn leeftijd niet meer hoefde corrigeren want hij loopt mooi gemiddeld met alles. 
Je kunt nu alleen maar gerust zijn dat je op de goede plek bent en ze goed voor jullie zorgen. Het heeft bij mij allemaal wel nog 9 maanden geduurd voordat ik de hele periode wat verwerkt had en veel rust en hersteltijd nodig gehad. De facebookgroep lotgenoten PE/HELLP kan fijn zijn om ervaringen te delen met lotgenoten.
Maar voor nu, laat het over je heen komen, probeer rustig te blijven en hopelijk zit de baby nog lekker lang in de buik! trek meteen aan de bel als je je niet goed voelt en heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan