2de kindje en duo wagen maar wat hoe en welke!!!!

Hoi all,

Ik vroeg me eigenlijk af of er meer zijn die hun 2de kindje krijgen en dat er dan niet zoveel verschil zit in de leeftijd.
Als ik ben uitgerekend is onze man 21 maanden en ja dan is die toch te klein om al hele stukken te lopen hoe goed die ook al kan lopen nu. Toen dacht ik eerst dan zet ik wel een plankje bij de kinderwagen op maar ja ik heb zo ondernemend manneke die dus echt niet stil staat laat staan op zo'n plankje. Dus nu ben ik alvast een beetje aan het kijken na een duo wagen maar ja ik dacht zelf 1 met reiswieg erbij lijkt mij steviger voor de baby dan een nestje (ik weet niet hoor geen flauw benul van) maar ja wat voor merk ofzo dan, ik kijk steeds op mp want om een nieuwe aan te schaffen is wel erg duur en ja hoelang gebruik je hem. Dus ik dacht iemand misschien ideeen, suggesties of iets dergelijks voor me of hoe gaan jullie dat doen etc..

Groetjes Bianca

hoi,ik kan je helaas niet helpen!

als de 2e komt bij ons is de 1e 1.5 jaar ik ga geen nieuwe kopen.
ik zet er gewoon een plankje op en dan maar weer is verder kijken :)

Ik lees even mee, ik hoor bij het jan clubje.

Toen onze 2 werd geboren was onze oudste 22 mnd, dus ook nog te jong om zulke afstanden af te leggen.
Maar er bestaan nog van die stoeltjes die je gewoon bovenop je wagenbak zet en die heb ik een hele poos gebruikt.
Er zitten riempjes in waarmee je ze vast kan zetten. En het stoeltje zelf klem je op de wagenbak.
Ideaal ik hoefde geen andere wagen te kopen en toch met allebei de kids op stap.
Die staan nog wel eens op marktplaats...

Ik zit met hetzelfde probleem, mijn dochter is 13maanden als de 2e geboren word, er is dus een kans dat ze nog helemaal niet kan lopen. Ik hoop dus ook op goede tips! Wil eigenlijk wel graag een dubbele wagen maar heb geen idee welke handig zijn.. Wie helpt??

hoi,
mijn schoonzus heeft een dubbele urban jungle/mountain buggy. daar zitten de kids naast elkaar. ik heb zelf de enkele versie hiervan en die rijdt fantastisch!! de dubbele rijdt ook goed volgens mijn schoonzus. ze zijn super wendbaar, erg gemakkelijk in te klappen (de dubbele weet ik eigenlijk niet, maar de enkele wel), ze rijden heel licht. ik vind ze super! mijn zoontje is net 2 of net nog niet als de baby geboren wordt, ik ga het eerst met een plankje proberen en lukt dat niet dan mag ik de dubbele wagen lenen van mn schoonzusje!
succes, anders moet je gewoon eens in een winkel gaan kijken en overal even mee rijden!

Hoi Bianca,

Ook wij zitten met hetzelfde, we zitten te twijfelen of we nou een duowagen willen of gewoon de kinderwagen met een oplossing, ik woon 20 min lopen van het dorp dus ze kan niet helemaal meewandelen, maar ik denk dat staan ook al te vermoeiend is voor haar. Als we een duowagen willen dan wil ik de easywalker, hij is bijna hetzelfde als de urban jungle, alleen is het zit gedeelte iets rechter en is iets compacter met inklappen.

@MariB: wat voor stoeltje bedoel jij precies? want dat lijkt me ook wel wat, dan hoef ik niet een hele nieuwe/tweedehands wagen te kopen.

Groetjes

Hoi!

Tussen mijn oudste en mijn jongste zit ook 21 maanden en heb toen een duowagen van Topmark gekocht, via Marktplaats. Ik heb er toen volgens mij iets van 100 Euro voor betaald en heb er enorm veel plezier van gehad.
Hij was nog beter inklapbaar en ook dunner dan mijn enkele wagen. Het is een wagen waarbij je de kindjes achter elkaar hebt, dus ik kon ook elke winkel in, geen enkel probleem. En ik kon er lekker mee doorlopen.
Succes!

Ik heb geen ervaring, maar ik zou denk ik ook voor een duo wagen gaan waar de kindjes achter elkaar zitten.

Mijn kleine neefje (4 mnd) houd er niet van om in de kinderwagen te liggen, ook niet met wandelen. De maxicosi kan ook op het kinderwagen onderstel en dat vind hij veel fijner. Ik denk omdat hij dan meer kan zien.
Dus misschien een waar beide kindjes goed om zich heen kunnen kijken..?

Terug
Bovenaan