2de MA: curretage met plaatselijke verdoving?

Beste djessz,
Wat fijn dat je een goede ervaring hebt gehad. Ik heb even meegelezen. Ik heb namelijk afgelopen maandag een echo gehad waaruit bleek dat het vruchtje gestopt is met groeien op ong. 5 weken. Ik voelde het al aankomen had zo'n voorgevoel, maar de bevestiging is zo pijnlijk. Nu ben  ik vandaag bij de gynaecologe geweest want wil er eigenlijk nu van af. Sorry dit klinkt heel naar maar voor mijn gevoel heb ik het al een plekje kunnen geven en wil ik het voor mezelf nu gaan afsluiten. Ik was heel duidelijk voor curretage onder algehele narcose. Maar heb nu best veel buikkrampen maar nog geen spoor van een bloeding.  Voor de curretage kan ik pas volgende week donderdag terecht. 
Ik weet even niet zo goed wat te doen. Morgen bellen naar verloskundige voor pillen en dan hopen dat het aanslaat en zo niet heb ik die curretage toch al staan of zou dat zo niet werken. Of moet ik toch geduldig afwachten? Hoe hebben jullie je hier doorheen gesleept. 
Liefs Daisy
 
Daisy ik wil even op jou reageren, mijn gyn adviseerde altijd eerst de cyotec te nemen mocht het niet loslaten is je bm mond verweekt en zal een curretage makkeljker gaan.
Mijn ervaring met de pillen is wel positief jaa het is heftig maar goed te doen en na 3 uur was ik alles al kwijt en helemaal schoon..het bloeden opzich viel me oll mee was alleen niet voorbereid op t feit dat je toch wel weeen hebt en bm dus flink samentrekt maar dit was ook snel voorby toen t eenmaal was lolsgelaten
 
 
Hai Daisy,
Nee, dat klinkt (mij) niet naar.. het verschilt zó van persoon tot persoon hoe ‘makkelijk’ je met deze emoties kan dealen. Deze keer was het verlies voor mijzelf ook wat minder moeilijk omdat ik me expres niet teveel ‘roze wolk’ verwachtingen wilde creeeren (dus was nog niet bezig met een beeld vormen van de baby, naampjes, etc) omdat het al eerder zo teleurstellend afliep. Ook daarom was het emotioneel niet zo moeilijk om de curretage bewust mee te maken (die ingreep zou ik niet aanraden als je emotioneel nog kapot bent).
Na 5 weken ben je nog maar net aan het idee aan het wennen. Wel shit voor je ook dat het dan alweer zo snel weg is...
 
Anyway.. sja.. die pillen waren voor mij een drama en ik heb vaker negatieve verhalen gehoord, maar ook positieve. Ik ben geen arts en heb geen statistieken maar het lijkt (en is ergens best logisch) dat die pillen beter aanslaan bij hele vroege zwangerschappen. Bij curretage is er natuurlijk ook altijd een (minieme) kans op verkleving of punctie: bij pillen heb je dat natuurlijk niet. (Overigens kreeg ik voor mijn curretage ook Cytotec om de baarmoederwand losser te wekendus daar ligt geen extra voordeel om dat eerder te proberen).
 
Ik zou eerst die pillen proberen in jouw geval Daisy. Je loopt dan ook de minste risico’s. Heel veel sterkte!
 
Dank je wel voor jullie reacties. Ik ga eens bellen voor overleg! Mijn emoties gaan heen en weer. Ik zou het heel heftig vinden om er bij te zijn wanneer de curretage begint dus dat is geen optie. Ik hoop dat ik snel antwoord krijg van de gynaecoloog. 
 
 
Oh even hoor: die pillen vond ik ook heel confronterend, als niet erger dan curreteren. Ik vind dat ze daar veel te makkelijk over deden bij de uitleg. Ik heb alles ‘gezien’ en was alleen. nee dan liever curreteren. Just a warning. :) succes!
 
Ik heb het toch niet gedaan. Ik wacht op de curretage. Ik werd wel gebeld foute min verloskundige aan het eind van de dag wat me heel erg gerust stelde ook al ben ik heel bang voor de curretage en narcose en het herstel. Heb nog twee kindjes van 4 en 1 1/2 jaar rondlopen dus ik hoop dat er niet en al te lange nasleep aan vast zit. 
 
Ik heb sinds gisteren wel rugpijn en krampen en verlies veel slijm maar tot nu toe nog geen spoortje van bloed te bekennen. Ik hoop dat het uiteindelijk toch vanzelf gaat doorzetten. We wachten in spanning af en anders maar wachten tot donderdag
 
Terug
Bovenaan