2de??

Hallo alle mede moeders ;)
Ik ben een meid van bijna 25, getrouwd en we hebben een zoontje van 3.
Mijn man heeft altijd gezegd maar 1 kind te willen, en zo denkt hij er nog over, (denk ik)
Nu dacht ik de aflgelopen week dat ik zwanger was, dat was na 2 testen niet het geval.
Maar ik was stiemem toch wel teleurgesteld, nu ben ik de afgelopen dagen aan het bedenken hoe ik het er met mn man over  ga hebben om toch voor een tweede te gaan, en dan nog niet perce nu (want moet in feb geopereerd worden) maar in de loop van volgend jaar met de pil te stoppen en dan maar zien wanneer het 'raak' is.
Onze oudste gaat dan als de baby geboren wordt al naar school, en dat heb ik altijd al en fijn idee gevonden, dat je dan net wat meer tijd hebt voor de 2de, heerlijk lijkt me dat, lekker samen met de kleinste zijn/haar grote broer naar school brengen.
Zijn er nog meer moeders die er bewust voor kiezen om er en paar jaar tussen 'vrij"te laten??
ben erg beniewd naar jullie meningen!
groetjes Meid 24
 
Hoi!
Ik ben een mama van een zoontje van 2,5 jaar oud(ik ben zelf 30) ook getrouwd en wij willen ook wachten met een tweede tot de eerste naar school gaat.
wij zijn al een keer gestopt met de pil maar ik begon te twijfelen....ik denk dat het te zwaar wordt. Mijn zoontje is erg druk en claimt mij vaak.

Dus je bent echt niet de enige die wachten wil tot de eerste wat meer zelfstandig is.

Maar heb je al gepraat met je man dan??

groetjes mamajb
 
Is inderdaad erg druk 2 kleintjes kort op elkaar en een heel geplan met slaapjes en de oudste wegbrengen naar de peuterspeelzaal etc.
Bij ons zit er 1,5 jaar tussen en pas nu de jongste 1,5 is wordt het wat rustiger, het afgelopen anderhalf jaar is heel zwaar geweest, dus verstandig als je er wat meer tijd tussen laat, denk ik.

Maar ik vind wel het voordeel dat ze bij ons nu wel al met elkaar beginnen te spelen en met elkaar kletsen en erg naar elkaar toetrekken.
Mijn  eigen  broertje is 6 jaar jonger en dat was echt het kleine broertje waar ik niet zo veel mee had.

Wij wachten nu ook met de 3de tot de eerste 2 op school zitten. (we zijn 29 dus hebben nog de tijd).

Succes met de keuzes, groetjes, Natasja
 
Ik ben 22, getrouwd, en heb een zoontje die half jan. 2 jaar wordt. Inmiddels ben ik weer in verwachting. Ons zoontje zou een kleine 2 1/2 zijn als de baby wordt geboren. En eerlijk gezegd vind ik dat al wat te lang. Liefst zag ik er 1 1/2 jaar tussen zitten. Maar helaas heb je dat niet voor het kiezen. Ook zou ik het liefst voor mijn 30e klaar willen zijn met beallen hahahhahah en zou ik tegen die tijd een stuk of 4 kinderen willen krijge. Maar nog maals, je kunt het leuk plannen, maar je hebt het niet voor het zeggen. Ik ben juist het tegenovergestelde, wij willen juist een groot gezin, met kleine leeftijdsverschillen. Heb zelf nog een broer, die ee jaar ouder is; met hem heb ik een erg goede band, ook met zijn vriendin. En heb nog een zusje van 9 jaar jonger, daar heb ik dus niks mee!! Ze is overal nog te jong voor; oppassen, wandelen noem maar op. Daarbij wonen wij 18km bij mijn ouders vandaan, dus wandelen kan toch al niet makkelijk. En mijn zusje is heel anders dan mij, een flierefluiter die erg bezig is met vriendjes en make-up, heel onverantwoordelijk voor ons zoontje (laat hem zo de weg oversteken terwijl zij met die ene leuke jongen staat te kletsen; en noem maar op...) kortom, niets aan zo'n griet haahahhhaha.
 
Sluit me helemaal aan bij het laatste stukje!
Ben zwanger van kind 4 en allemaal met een paar jaar ertussen.
Vind dat kinderen met 4 jaar verschil niks aan elkaar hebben,
dat zie ik hier wel.. Als num 4 is geboren is onze oudste is net6 de tweede is dan  4 1/2
en de derde is dab bijna 2, nu  speelt  de jongste altijd alleen....
Ben dus blij als ze straks weer iemand heeft om mee te spelen
 
hallo,
ik heb twee kinderen...
ze kunnen wel redelijk met elkaar opschieten maar ze hebben ook heel veel ruzie.
ze kunnen elkaar beschermen, maar elkaar net zo hard van de stoel duwen..
ze zijn 5,5 en 2,5...
zelf vind ik 3 jaar een mooie leeftijd om er tussen te hebben.
ze zijn nu nog klein, en maken samen kleine ploblemen..
in mijn familie(zeer goed opgevoede kinderen) hebben mijn neefje 13 en nichtje 11, hevige ruzie en kunnen dus totaal niet met elkaar opschieten.
en dat is nu al een jaar of 6 zo..

je moet het niet doen voor het kind, want dat kan vies tegen vallen..
doe wat jij wil en aankan..
als het allemaal mogelijk is...zwanger worden doen we niet van zelfsprekend..
 
Hoi, probeer een goed moment te vinden als jullie lekker samen zijn, met de nadruk op lekker dus geen druktes en probeer er dan over te praten wat jouw gevoelens zijn. Je zal niet gelijk het groene licht krijgen maar dat weet je al, probeer hem te laten wennen aan het idee, jij bent daar een hele tijd mee bezig, hij ook??? Mijn man zag het eerste kind al niet zitten maar kan nu niet zonder haar, nummer twee heeft lang op zich laten wachten, zodat er 6 jaar tussen de twee dames zit, maar ze zijn echte zussen van elkaar: ze kunnen elkaar niet zien en niet zonder elkaar door het leven. Ik scheel zelf tien jaar met mijn broer,hij is de oudste, maar dat geeft totaal geen belemmeringen! Op nummer twee heb ik ook lang zitten broeden voor mijn man ook overstag ging, er zijn nou eenmaal een mannetje en een vrouwtje voor nodig om een kindje te krijgen, niet waar?! en nu is hij dolgelukkig met zijn twee meiden!! Sterkte ermee en doe rustig aan
 
quote: meid 21 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-11-2008 15:28:43'));

Hallo alle mede moeders ;)
Ik ben een meid van bijna 25, getrouwd en we hebben een zoontje van 3.
Mijn man heeft altijd gezegd maar 1 kind te willen, en zo denkt hij er nog over, (denk ik)
Nu dacht ik de aflgelopen week dat ik zwanger was, dat was na 2 testen niet het geval.
Maar ik was stiemem toch wel teleurgesteld, nu ben ik de afgelopen dagen aan het bedenken hoe ik het er met mn man over  ga hebben om toch voor een tweede te gaan, en dan nog niet perce nu (want moet in feb geopereerd worden) maar in de loop van volgend jaar met de pil te stoppen en dan maar zien wanneer het 'raak' is.
Onze oudste gaat dan als de baby geboren wordt al naar school, en dat heb ik altijd al en fijn idee gevonden, dat je dan net wat meer tijd hebt voor de 2de, heerlijk lijkt me dat, lekker samen met de kleinste zijn/haar grote broer naar school brengen.
Zijn er nog meer moeders die er bewust voor kiezen om er en paar jaar tussen 'vrij"te laten??
ben erg beniewd naar jullie meningen!
groetjes Meid 24



 
Terug
Bovenaan