2e baby

Ik wil er elke keer over beginnen maar dan doe ik het toch maar niet. Toen ik zei dat ik toch een kindje wilde begon ie een beetje te lachen want ik zei altijd nee en daar kan ik niet tegen als iemand erom moet lachen

Groetjes,

Bianca

Hoi (andere) bianca..

Ik snap heel goed wat je bedoeld..
Ikwist wel dat ik moeder wilde worden maar wilde er eerst ook maar 1.
Toen brit eenmaal bijna  4 was begon het toch te kriebelen,(had gelukkig het meeste dan ook bewaard)
Helaas lukte het niet meteen maar uiteindelijk hebben we nu toch Dawin erbij en ben er super blij mee..brit was uiteindelijk al ruim 6 jaar oud toen Dawin geboren werd.
Het leven kan raar lopen je weet het nooit van te voren maar ga je gevoel achterna dan kom je er vanzelf achter.

liefs bianca

Bij mij is het juist andersom...ik weet zeker dat ik wel een tweede wil. Maar ik vond dit eerste half jaar toch behoorlijk heftig. Ik dacht van te voren dat doe ik wel even, maar in de praktijk blijkt het toch wel zwaar....(gek he??)
Anway...wij willen zeker wel een tweede en misschien zelfs wel drie. En als het aan mijn vriend ligt dan beginnen we wel weer, maar ik wil zelf graag even wachten. Ik ben juist blij dat ik weer even mijn lichaam terug heb, dat ik kan eten en drinken wat ik wil en dat ik weer lekker kan sporten etc....
Dus we hebben afgesproken dat we minimaal wachten totdat ons mannetje 1 wordt (dat is eind juli).
Ik zit wel de hele tijd te dubben of het nou beter is om echt een paar jaar te wachten of toch kort achter elkaar....omdat dat leuker voor de kids zou zijn. Maar ook omdat je dan weer eerder uit de slapeloze nachten, poep luiers etc bent. Van de andere kant is het ook juist wel leuk en bijzonder om nog een tijdje exclusieve aandacht aan een kindje te geven en is het straks ook weer makkelijker als hij ietsjes zelfstandiger is.

Ik weet het dus nog niet.
Maar gelukkig hoef ik ook niet nu te beslissen. We wachten lekker nog eventjes. En ondertussen ga ik steeds meer en meer van het moederschap genieten (ik moest echt best lang wennen).

Wel leuk om te lezen hoe anderen daar over denken.

Hoi Dames,

Ik zou ook zo graag nog een kindje willen heerlijk vind ik het. Vroeger zei ik altijd kinderen echt niet, maar ze zijn zo leuk ik zou er wel heeeel veel willen hebben een groot gezin maar ja dat kost ook wat dus dat zal helaas niet lukken. Ik ben 26 dus ik kan er nog een aantal jaren over nadenken. Ik kom zelf uit gezin met 4 kinderen en het is altijd gezellig (nou niet altijd maar over algemeen wel natuurlijk).
Mijn vriend wil er ook nog wel een maar is een beetje bang dat als we er nu al aan beginnen dat we misschien Lotte tekort doen, maar ik denk dat dat wel meevalt, ze is dan niet anders gewend natuurlijk. Het lijkt me heel zwaar maar ontzettend leuk.

Groetjes,

Lilian mv Lotte 25 weken

Onze dochter Marissa is nu 6 maanden en heeft een slechte start gehad. Ze is 5,5 week te vroeg geboren vanwege zwangerschapsvergiftiging bij mij, in de couveuse gelegen en thuis de 1e 3 maanden heel veel gehuild. Ik heb regelmatig gedacht "waar ben ik aan begonnen". Maar nu ze ouder is en bijna niet meer huilt en het gewoon eeen hele vrolijke meid is, begin ik toch te twijvelen. Het lijkt me vooral voor haar zo leuk een broertje of een zusje erbij. En ik heb ook het gevoel dat ik het allemaal over wil doen maar dan goed zeg maar. Marissa zit daarbij ook nog eens in een spreidbroekje vanwege haar heupjes. Ik wil eerst wachten hoe dat allemaal af gaat lopen en als dat goed gaat denk ik dat ik/we toch maar eens ga denken over een 2e. Wil ook weer niet te lang wachten, ben ook al bijna 37.

Hoi Bianca,

Ik heb precies hetzelfde gehad.
Ik wilde altijd maar 1 kindje.Toen hij er was had ik die mening nog 2 jaar want ook mijn zoon huilde 21 uur per dag en sliep bijna nooit.Het heeft me gesloopt en ik had er een postnatale depressie van.
Toen hij 2 was ging het toch weer kriebelen.
Nu heb ik dus een 2e zoon en ik heb er geen seconde spijt van gehad.
Over de beslissing om een 2e te nemen hebben we een jaar gedaan.
Denk er nog goed over na!!

Bij mij was de doorslag de volgende vraag: heb ik over 10 jaar spijt dat ik het niet gedaan heb?het antwoord was JA en toen besloten we een 2e te nemen.
Deze jongeman slaapt de hele dag tussen de voedingen door,zo het tegenovergestelde van nr.1.

Heel veel succes met je belangrijke beslissing!!

Clauutje

Terug
Bovenaan