2e bevalling veel sneller als eerste? benieuwd naar ervaringen

Hoi,

Vandaag ben ik precies 37 weken zwanger van ons 2e kindje. We hebben al een dochtertje van 2 (5 febr 2005)
Mijn eerste bevalling duurde vanaf de eerste wee 25 uur en is verder perfect verlopen.
Toch vond ik het wel zwaar en erg lang duren. Vaak zeggen ze dat een 2e bevalling meestal sneller gaat. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen en was de 2e minder heftig of juist niet?

groetejs Annelies

Hoi,

In m'n geval was 't zeker zo. M'n eerste bevalling duurde 36 uur en 't was ontzettend vermoeiend. Vorig jaar werd ik weer zwanger en m'n dochter was in 9,5 uur geboren. Er is dus hoop :)

Groetjes,
Kriszta

Hallo,
Ik hoor niet (meer) op dit forum, maar spiek af en toe lekker mee.........

Bij was de 2e bevalling idd sneller dan de 1e. Vanaf de eerste wee tot de geboorte
duurde de 1e bevalling 5 uur en de 2e bevalling 1.5 uur. (zonder naweeen,joepie!)

groetjes diana

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Dat geeft me goede hoop!
Ik wacht het allemaal maar rustig af en geniet ondertussen van het heerlijke weer!

Groetjes Annelies 37wk +3dgn

Hallo,

Ook ik lees mee want mijn jongste is 5 maanden , en ik ben nu niet zwanger. De tweede bevalling was bij mij ook sneller dan de eerste. De eerste duurde (ook maar) 3,5 uur   maar de tweede duurde nog geen uur, 12.45   begonnen de weeen en om 13.18 uur was hij er, dit was trouwens veel te snel ( de hele dag en nacht nog naweeeen gehad!)  

Groetjes mama van Yoeri en Jesper

Dat gaat voor mij niet op hoor. Beide keren duurde het 8h, alleen het persen bij de 2e duurde 10 minuten, en bij de 1e 67 min. Ben benieuwd hoe het nu gaat......

groet mamaSarahLotte

De eerste vanaf het breken van de vliezen en de eerste wee tot het eind: 6, 5 uur (persen een uur), de tweede vanaf het breken van de vliezen en de eerste wee tot het eind: 5 uur (persen 15 minuten).

Groetjes Dionne

Hoi,

Bij de eerste heb ik totaal geen weeen gehad! Ben toen ingeleid en na 4 uurtjes is tie geboren, bij de tweede heb ik wel weeen gehad die begonnen om half 7 sóchtends en om 20 voor 11 s'morgens is ze al geboren. In mijn geval duurde beide bevallingen even lang/snel. Heb bij de tweede wel enorm last van naweeen gehad dus ik weet niet waar je dan beter mee bent. Heel veel succes met bevalling, Sterkte

Groetjes Leanne

Terug
Bovenaan