2e bevalling veel sneller als eerste? benieuwd naar ervaringen

Zo, dit is opbeurend en biedt perspectief voor mijn twee bevalling.

Ik heb er bij de eerste maar liefst 40 uur over gedaan. En gewoon 40 uur flinke weeen. Ik ontsloot gewoon heel langzaam, maar volgens de verloskundige kan het bij een tweede bevalling zomaar anders zijn. Ik zou al blij zijn als het de helft sneller gaat.............!

Groeten,
Hester

Hoi Dames,Veel leesplezier!!!
FF gauw voorstellen,Ik ben Donna 26 jr en mama van Megan(04-06-05) en Devan (25-10-06). Ben alle een hele poos niet meer actief geweest op het forum,de oktober moeders van vorig jaar zijn bijna allemaal verhuisd naar een chatside ofzoiets.Maar goed...
Mijn eerste bv duurde maar 6 uurtjes in totaal. S,avonds om 22 uur braken m,n vliezen om 23 uur begonnen de eerste weeen,vrijwel gelijk om de 3 min.Tegen een uur of 1 kwam de vk en ongeveer een uur later waren we in het zkh,omdat ik niet thuis wilde bv.Alhoewel ik de rit er naaar toe wel ff dacht,was ik maar thuis gebleven.M,n vriend nam namelijk nogal een omweg,wat in de spits de snelste weg is,maar het s,nacht is er bijna geen kip op de weg hihi zouden wel zenuwen zijn geweest,maar ik vondt de vele drempels iets minder prettig. Deze leverde me wel weer ontsluiting op hihi. Ik ging thuis weg met 6 cm   en kwam in het zkh met 9cm onts.Daarna ging het vrij snel,ik moets wel nog een hele poos,zo leek het op m,n zij liggen van de vk,dan schijnt je baarmoeder beter samen te trekken.Toen mocht ik langzaam eens proberen te gaan persen,eerst een beetje oefen.In totaal heeft het bijna 3 kwartier geduurd,toen voelde ik haar glibberige lijfje uit me komen en daar was ze dan! Megan,3500 gram en 51 cm.Alles was perfect gegaan,maar toen wilde de placenta niet komen,gelukkig kwam ie nog op tijd,nadat ze Megan aan m,n borst hadden gelegd,maar daardoor was ik wel 1,5 liter bloed verloren en mocht ik niet gelijk naar huis.Ik ben heel lang zwak geweest door het bloedverlies,maar ik vond de bv super! Ik riep gelijk,dat zou ik zo weer doen!
Zwanger van m,n tweede werd ik toch iets nerveuzer voor de bv die naderde,wat als het deze x tegen zou vallen ?
Twee dg na de uitgerekende datum,braken om 17.45 m,n vliezen en   weer een uur daarna al weeen.Nadat er wat meer rust was in huis en m,n dochtertje bij opa en oma was.Weer kwamen ze al snel om de 3 min,maar het voelde wel anders als bij Megan.
Niet snel daarna de vk gebeld en die kwam gelijk,Omdat zij wist,wat ik niet wist was dat ik de dag ervoor op de controle al 4 cm ontsluiting had!
Vrijwel gelijk ook na het zkh gegaan,zo  konden we het  rustig aan doen.Ik voelde me voor de vk er was wel ff misselijk en wat draaierig,maar ik probeerde om niet in paniek te raken en toen de vk er was voelde ik me gelijk al wat beter,geeft je toch wat gemoedsrust.In het zkh aangekoemen leek alles z,n gangetje te gaan,todat ze naar Devan,s hartslag ging luisteren .Die was ineens omhoog geschoten na 200! Dat vond ze toch wat te hoog en ze besloot m,n temp te meten en ik bleek 38,6 koorts te hebben. Dus moest ze me nu overdragen aan het zkh.Dat was balen! Omdat ze bang waren voor infectie,wilde ze inwendig,via z,n hoofdje bloed afnemen.De schrik zat er goed in en ik heb ff m,n tranen laten gaan.Ook ik kreeg gelijk een infuus met antibiotica.Echter toen ik om m,n zij ben gaan liggen ging Devan hartslag weer terug naar normaal en was die akelige bloedafname gelukkig niet nodig. Maar door alle hectiek was ik wel in een roes.De weeen waren wel te doen. M,n vk wilde wel blijven ,maar helaas kreeg ze een oproep en moest ze toch gaan. Ze zij nog,ik kom terug,dan zal je m wel hebben. Ze was net weg toen ik een erg drukkend gevoel kreeg en ik zei tegen m,n vriend druk maar op die bel ,want hij komt eraan! Ze kwamen heel rustig binnen gewandeld en vroegen me of ik al persdrang had.Ik zij heel gelaten,dat denk ik wel.Maar ze keken niet  toen heb ik maar geroepen dat ik poepen moest,toen keken ze wel en mocht ik gelijk gaan persen. De gynecoloog riep allemachtig! waarschijnlijk omdat ik met een oerkracht perste,toen riep ze stop!! Het hoofdje stond al na 1 x persen,maar dat had ik ff niet door. Hij is in 3 min geboren.Hij woog 3940 gram en was maar liefst 54cm lang!  Hij zat wel ff knel,hij had een handje naast z,n hoofdje en hij draaide niet goed.Ik mocht ook ff niks doen en voelde hoe ze aan m trok,Ik riep nog wat is?! wat moet ik doen.Niks,zei ze. Hij was ook aardig blauw toen ie geboren was,want hij had met 1 hand ook nog de navelstreng vast.Ik zei zelf al,volgens mij ben ik behoorlijk ingescheurd,ik voelde het gewoon gebeuren en dat was ook zo,ik had net geen totaalruptuur! Ik heb m ff bij me gehad en toen moest ie naar de kinderafdeling waar ook hij uit voorzorg behandeld werd met antibiotica,vanwege mijn koorts. Gelukkig bleek hij gezond en mocht ie na 2 dg gelukkig bij mij op de kamer.Ik mocht niet naar huis,want ik had s,avonds nog steeds koorts.Wat het geweest is weet niemand en ik voelde me ook niet ziek
Nou ja..eind goed al goed,alhoewel deze bv dan maar 4uurtjes heeft geduurd was het voor mijn gevoel een hele hectische bv en niet zo als ik gehoopt had en dus is mijn angst ook wel een beetje uitgekomen. Inmiddels is Devan al weer 6,5 mnd en Megan wordt volgende mnd alweer 2!
Toch denk ik aan beide bv nog regelmatig terug en lijkt het net aslof het gisteren was.
Nou het is bijna een heel boek geworden als ik het zo trug lees hihi. Maar voor mij oof leuk om beide bv eens ff zo neer te zetten of het voor jullie nog leuk is om te lezen ,dat weet ik niet hihi. Ik heb verder niks te klagen,ik heb 2 mooie gezonde kindjes op de wereld mogen zetten,maar mijn conclusie is ,een snelle bv wil niet zeggen dat het dan ook de mooiste bv is en ik kan melden dat je behoorlijk naweeen zult hebben! Ik heb het met het verloop van Devan,s bv afentoe wel moeilijk gehad,Dan dacht ik wel eens stel je niet aan ben blij dat ie gezond is,maar het is gewoon een feit dat je het niet meer over kunt doen. Wel is het inderdaad zo dat de 2e meestal sneller gaat.Zo ken ik iemand die deed er de eerste x dik 30 uur over en de 2e was er in 1,5 uur! Ze hadden nog geen tijd meer om naar het zkh te gaan!

Nou ik zal het hier maar bij laten hihi.

groetjes Donna

Hoi hoi

Bij gaat het ook op.
De eerste bevalling duurde 6,5 uur
De tweede bevalling duurde krap aan 2 uur.

Vooral bij de laatste bevalling erg veel last/pijn gehad van naweeen.
En bij beide zwangerschappen ook erg veel last gehad van voorweeen. bij de tweede zwangerschap zelfs al vanaf week 25.

Groetjes Ria

Eerste bevalling: 4 uur, waarvan driekwartier 'zorgen' dat ze er niet uit zou vallen omdat we naar het ziekenhuis moesten met 10cm ontsluiting en onhoudbare persdrang! Ik was 9 minuten in het ziekenhuis en toen was ze er al, heb dus een minuutje of 6 geperst.....

Tweede bevalling: 24 minuten, waarvan 1 minuut en 34 seconden persen! Wel vijf dagen naweeen gehad overigens, erger dan die hele bevalling!

Ik ben zwanger van mijn derde, wat moet daarvan komen.................................

Liefs Esther en de telgjes

Terug
Bovenaan