2e hands maxi cosi wel of niet doen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik mag gratis en voor niks de maxi cosi van een vrienden overnemen. Hun eerste kindje heeft er 7/8 maanden in gezeten en hun 2e kindje ook. Ik weet dat er niets mee is gebeurd dus dat zit wel goed...

Maar nu hoorde ik vorige week dat dat helemaal niet slim is, omdat een maxicosi toch snel slijt en aangezien wij met ons kindje vaker verre afstanden zullen rijden (naar ouders toe is enkele rit al 1 uur) weet ik nu niet of het slim is om een 2e hands maxicosi over te nemen.

Wat denken jullie?

Liefs,
Miepzzz

Volgens mij valt dat wel mee hoor. Kijk als je hem van vreemden overneemt dan weet je nooit hoe er mee omgegaan is. Dat weet je neem ik aan van je vrienden wel. Daarom zou ik het wel aandruven om van vrienden een over te nemen.

Ik zelf heb een nieuwe gekocht omdat de stoeltjes van maxicosi zelf erg gemakkelijk te bevestigen zijn in de auto. Vrienden van ons hadden een ander merk en dat was een crime om vast te maken.

succes met je keuze

talke

Hoi,

Volgens mij kan dat prima, en helemaal als het van mensen is die je kent.
Wij zelf hebben de maxi-cosi van mijn vader en zijn vriendin.

Wat te denken aan mensen die 3 of 4 kinderen krijgen...die kopen ook niet steeds een nieuwe.
Mijn broer en schoonzus hebben vorig jaar in augustus hun derde gekregen en die ligt in dezelfde maxi-cosi als de andere 2.
Hun wonen in heiloo en wij in emmen, als hun de familie bezoeken zitten ze dus ruim 2 uur in de auto.

Het gaat erom waar je je zelf prettig bij voelt.

Liefs Randy

Hoi hoi

Wij hebben ook een tweedehands maxicosi, van mensen die we kennen en we vertrouwen en waarvan we weten dat er nooit iets mee is gebeurd.

Liefs

Hoi,
Ik heb de maxicosi van mijn zus gekregen en als zij naar ons kwamen moest hun kleine ook 1,5uur erin.
Lijkt mij dat het geen kwaad kan!

Liefs Tineke

Hoi,

Kan je toch gewoon gebruiken. Je weet van wie die komt en je weet dan ook dat er nooit een aanrijding mee geweest is.
Ik ga hem straks ook gebruiken van mijn zusje. Onze heb ik weggedaan omdat ik dacht geen kinderen meer te krijgen. Ik ben wel blij dat ik hem kan leven, die krengen zijn zo duur. je kunt hem altijd wat meer van jezelf maken door er een nieuwe voetenzak in te kopen.

groetjes, keesje

Inderdaad gewoon doen. Wij hebben voor ons zoontje die van mijn broer gebruikt waar 2 kindjes uitgebreid in hebben gezeten. Als je zeker weet dat er geen ongeluk mee is gebeurd is er niets aan de hand. Een té oude raden ze af omdat plastic toch kan splijten als het te oud is. Maar een paar jaar oud, geen probleem.

Hallo Miepzzz,

Tja, het is een beetje wikken en wegen als je het mij vraagt. Ze schrijven dat je het beste een nieuwe kunt kopen, omdat de zitting naar het ruggetje van je baby vormt. Als er al twee andere kindjes in hebben gelegen is dit natuurlijk al een beetje "uitgelegen". Je moet  het een beetje zien als een matras. Je kindje zou dan geen goede steun meer hebben.  Snap je?
Maar aan de andere kant, je weet van wie het komt. Dat is alweer een voordeel. Daarnaast spaart het natuurlijk een hoop geld.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat wij wel voor een nieuwe gegaan zijn. Ik kon er namelijk ook een overnemen.
Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

Groetjes Mineko

Terug
Bovenaan