2e hands maxi cosi wel of niet doen?

Hoi,
volgens mij is het alleen af te raden als er een aanrijding is geweest. Dan kan de maxi cosi er nog goed uitzien, maar is hij niet meer veilig. Als dat niet zo is, kan je hem gewoon gebruiken.
De fabrikant roept natuurlijk dat je een nieuwe moet kopen, maar daar moet je je niks van aantrekken...!

@ Mineko, de zitting is gewoon van hard piepschuim dus of dat zich naar het ruggetje van de baby kan vormen betwijfel ik hoor. Het stelt echt niets voor zo'n maxi cosi, gewoon een plastic bak met piepschuim erin en een doekje erover. De enige reden is inderdaad dat het plastic kan scheuren bij een aanrijding en bij een eventuele volgende aanrijding zou die scheur echt kunnen breken.

hoi allemaal

zelf hebben we ook een maxicosie over genomen van mijn zus
omdat de nieuwe erg duur zijn.
ze zeggen inderdaad dat door de druk van de kindjes de zitting misvormt
maar dat is niet helamaal waar. en als je zeker wilt weten dat de kleine erin kan liggen ook voor langere afstanden zou ik zeggen bestel dan een maxicosie verkleiner aan ze zijn los te verkrijgen bij prenatal voor maar 17,99 en ze heten de cosiedosie.
hebben we zelf ook gedaan omdat de verkleiner van mijn zus kwijt was inmiddels wel weer gevonden maar toen hadden we er al een gekocht en het fijnste is die passen in alle maxicosies wel alleen merk maxicosie.

groetjes mariska

Hoi hoi

Kan geen kwaad hoor. Ik ben zwanger van nummer 4 en de maxi-cosi heb ik bij de andere kids ook gebruikt. Hij komt van mijn nicht en die heeft ook 5 kinderen. Nooit geen aanrijding meegehad.

xxx Nienke

Als hij van vrienden is geweest, zou ik hem gewoon overnemen hoor! Maxi cosi's zijn ontzettend duur en als je hem over kunt nemen, scheelt dat een hoop geld. Ja toch??

Groetjes,

Suus

Hoi
Gewoon doen hoor,zolang er geen aanrijding
mee gebeurd is!
Ik ben  net bevallen vd 3e en daar tussen hebben
er nog 3 kindjes gebruik van gemaakt!
Mijn kindje is dus nummer 6!
Er is nooit wat mee gebeurd,dus dan maakt t nix
uit hoor!
Gewoon doen dus!
Grtz An

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties... Ons besluit is genomen, we nemen de maxicosi van onze vrienden over! We weten zeker dat er niks mis mee is en dat ze geen ongelukken e.d. mee hebben gemaakt.

Heel veel groetjes en een fantastisch 2008... kijken jullie er ook zo naar uit?

xx
Miepzzz

Terug
Bovenaan