2e keer bevallen...

Hoi dames,

Ik ben benieuwd naar de dames die al vaker bevallen zijn. Was het compleet anders, of juist redelijk hetzelfde. Duurde het langer, of was het een stuk sneller.

Ik ben nu 34 weken van onze 2e en begin benieuwd te worden hoe deze bevalling zal gaan. Ik maak me er geen zorgen over, met het bevallingsgesprek gaf de vk aan dat als ik het thuis niet zie zitten dat ik dan alsnog naar het zkh mag. Ook als ik nog maar 3 of 4 cm heb. Dat is wel een hele fijne gedachte!! Voor de rest zie ik wel hoe het gaat. Heb wel aangegeven dat ik niet teveel mensen aan mn bed wil en vooral rust wil. (voor zover mogelijk) Ook wil ik, als ik wel naar het zkh ga, een ruggeprik. Dat zijn mijn wensen zo'n beetje.

Liefs ciomama

hier ook een 2e zwangerschap

bij mara had ik 24 uur lang voorweeen, elke 5min en heel pijnlijke, de gewone weeen kwamen niet en de persweeen waren heerlijk, dan mag je

nu waren die voorweeen heel pijnlijk en ongewoon dus dat iemand dat krijgt is heel onwaarschijnlijk

Een vriendin deed over de1e meer als 15 uur en vrijwel geen pijn en bij haar 2e afgelopen zomer was het maar 3 uur en wel heftig

als ik zo verder hoor dan kun je er net als bij de 1e keer vanuit gaan dat alles mogelijk is, lekker op je af laten komen

ik ga naar het zotel en bij de 1e pijn mag ik ruggeprik ivm mijn ribben en meer weet ik nog niet. ivm bekken en ribben is het per moment bekijken
maar ik denk dat dit keer weer medische indicatie wordt hoor. volgens mij ga ik het zotel nooooit zien.

ik ben een mei mama ben nu zwanger van nummer 3 de eerste bevallen was al snel ongeveer 5 uur met 2 keer persen de 2de was is super rap tempo die bevallen duurde ongeveer een half uur tot 45 min vanaf de eerste kramp tot hij op mijn buik lag dus ben ook benieuwd was hetnu gaat worden

wow Silvymaas, dat is megasnel.... kon je de weeen dan nog opvangen? Ik ben op 18 januari j.l. moeder geworden van Casper (eerste kindje) en heb er ook 5 uur over gedaan. Tzt ben ik dan ook wel benieuwd of de tweede nog sneller geboren wordt, maar een half uur tot 45 minuten, wow... alvast succes bij de bevalling voor nummer 3, 5 minuutjes? ;) Groetjes!

Het beste kan je gewoon alles over je heen laten komen, er niet te veel bij nadenken vantevoren... alles kan namelijk heel erg anders lopen dan dat je had gedacht.

Bij de eerste ben ik gewoon natuurlijk bevallen. Zonder pijnstilling. In het ziekenhuis, dat wel, maar dat wilde ik zelf omdat ik me daar veilig bij voelde. Achteraf bleek het nodig, want mijn dochter had in het vruchtwater gepoept en ik verloor bovengemiddeld bloed, en dan blijf je toch automatisch ter observatie.

Bij de tweede wilde ik juist erg graag thuis bevallen..Ik 'wist' hoe de vork in de steel zat, had alle spullen in huis etc.. Toen bleek dat meneer een sterrenkijkertje was (keek naar boven ipv naar beneden) en toen zijn we uit voorzorg toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Uiteindelijk is mijn zoontje met een spoedkeizersnee ter wereld gekomen, waarbij ik ook nog eens onder volledige narcose moest omdat de verdoving niet optimaal bleek te werken.

Inmiddels ben ik 34 weken zwanger van de derde, de kleine is volgens mij al een stuk ingedaald en alle bekkenklachten die ik al een paar weken heb wijzen er blijkbaar op dat ik in principe weer via de natuurlijke weg kan bevallen. Waar ik overigens ook wel heel erg op hoop, bij de tweede heb ik dat eerste moment toch wel erg gemist achteraf.

Maar goed, zoals je ziet, het kan iedere keer compleet anders zijn. Ben zelf ook heel erg benieuwd hoe mijn bevalling deze keer gaat :)

de weeen opvangen ging best moeilijk kwamen eigenlijk aan 1 stuk door we hebben het ziekenhuis toen ook niet meer kunnen halen ben toen op de bank bevallen van mijn zoon door mijn vriend gehaald hebben toen het ziekenhuis gebeld die hebben een verloskundige gestuurdt hoop dat ik deze keer iets meer tijd heb dat er nog wel iemand bij is of dat ik in het ziekenhuis kan komen

een weeenstorm dus, best pittig, goh dat je niet eens de kans had om uberhaupt iemand te bellen, ook wel maf he, zit je ineens opd e bank met je kind. Super dat het helemaal goed gegaan is.

maar toch als ik eerlijk ben heb ik dat liever dan mijn 1e bevalling hoor. 24 uur elke 5 min weeen betekend dat je compleet uitgeput bent en de bevalling niet echt meer meekrijgt of actief kan doen of energie hebt om echt te genieten.
ik was een slappe vaatdoek en kon amper mijn kind vasthouden, viel bijna in slaap met haar in mijn armen.

Daar ben ik nu ook bnag voor, niet voor de pijn maar dat ik te uitgeput zal zijn
aangezien ik nu al uitgeput ben door al die rotklachten
dat maakt mij meer bang omdat ik dan niet weet of ik in staat ben om te bevallen zeg maar (faalangst) dan pijn, dat heb ik nu al wekenlang en ben ik wel gewend. maar ook omdat als ik uitgeput ben de pijn dus niet meer kan opvangen, dat speelt ook wel mee.
En ik ben bang voor het moment dat mijn botten weer krak zeggen, die pijn kan ik niet verdragen want ik moet er van overgeven.

ik erken mijn angsten en verder laat ik het op mij afkomen, het gaat om dat kleine hummeltje op het einde! en dat laatste gedeelte is heel mooi en bijzonder.

Ben zwanger van de 3de en heb 2 heel verschillende bevallingen gehad,bij mn dochter:eerst 2 nachten pijnlijke voorweeen gehad waardoor ik bijna niks sliep,overdag toen de slijmprop verloren.vroeg in de avond braken de vliezen toen helemaal even niks meer,om 24 uur kwamen toen de weeen en had om 4.30 4 cm ontsluiting.weeen gingen door maar niet echt krachtig,weet nog dat ik dacht:dit valt toch reuze mee die pijn wat zijn al die vrouwen kleinzerig haha....om 7.30 slechts een kleine 5 cm.dat viel erg tegen,weeen zwakte heel erg af en de verloskundige zei als in de middag nog niet gevorderd is gaan we naar het ziekenhuis,ik janken want wou graag thuis bevallen,om 13.00 niks erbij en toch onreglamatig weeen gehad,dus hup naar het ziekenhuis,infuus en erin en beenprik om wat te rusten tussen de weeen door.na klein halfuurtje gaat echt beginnen en weet ik wat de echte ween zijn!!!jeej wat was dat heftig zeg!maar om 18.40 naar 40 minuten persen dan een prachtige dochter.na 3 nachten al wakker te zijn geweest was ze er eindelijk!

2de bevalling begon ook snachts met breken van de vliezen....toen weer een tijd niks.tegen de ochend dan onregelmatige weeen die weer niet doorzetten.heel de dag blijf ik zo aanmodderen in mn huispakkie.af en toe een wee opvangen.ondertussen doe ik maar wat opruimen en wat relaxen.om 17 uur verloskundige weer langs en pas 2 cm ontsluiting,wat een tegenvaller weer.volgens haar heb ik wel goede,krachtige weeen maar moeten ze sneller en regelmatiger komen.ondertussen zit ik me alweer voor te bereiden op een ziekenhuis bevalling omdat niet opschiet en mn vliezen gebroken zijn,daarom moet hij snachts echt komen anders word weer ziekenhuis.maar om 19.30 komt er toch regelmaat en worden de weeen heftiger.om 22 uur kijkt de verloskundige weer:4 cm,ben teleurgesteld maar ze besluit om de vliezen verder te breken,en er komt gelijk een heel zwembad uit!!!niet normaal meer,al snel worden de weeen goed pijnlijk en vorderd de ontsluiting sneller en sneller.net toen ik dacht van ik ga dood en roept dat ze die baby er NU uit moeten halen omdat zo een pijn doet mag ik toch gaan persen(ze moesten eerst nog een randje wegmasseren en o dat doet zo een vreselijke pijn!)
na 13 minuten persen hebben we onze zoon in onze armen om 1,41 geboren.dus nog snel gegaan,ondanks dat niet vanzelf ging kijk ik op beide bevallingen toch goed terug.zelfs bij mn zoontje geen hechtingen nodig gehad,geen knip of wat dan ook.dus kijk er vol vertouwen naar uit om het nog eens te doen.we kunnen het ondanks de helse pijnen die erbij horen,het is ook iets prachtigs om mee te mogen maken.

iedereen succes en komt allemaal goed.

liefs jootje

Terug
Bovenaan