2e keer zwanger...

Hoi,

Wij zijn na 1,5 jaar er weer voor gegaan. Wij vonden een verschil van z0'n 2,5 jaar heel mooi. Net als bij de eerste heeft het weer 6 mnd geduurd voor ik zwanger was. Uiteindelijk zat er 2 jaar en 7 mnd tussen. Wat ik hier het voordeel van vindt: Ik was volledig hersteld en ontzwangerd, Onze oudtste kan al praten en je kan hem al wat vertellen en even alleen laten (ook met de baby erbij), is ongeveer 8 weken na de geboorte van onze 2e zindelijk geworden (alleen nog niet 's nachts, maar niet meer 2 in de luiers), komt 's nachts niet meer (tja, een enkele keer eng gedroomd, aai over de bol en verder slapen). Maar ik zou zeggen als je een tweede wilt, begin er niet te laat mee. Je moet ook nog zwanger raken en dan duurt het ook nog 9 mnd, je bent zo een jaar verder.

Groetjes en hopelijk snel een goede zwangerschap,

Esther
 
Tussen mijn oudste en mijn 2e zit 21 maanden, tussen mijn 2e en mijn 3e zit 33 maanden en tussen mijn 3e en 4e zit 19 maanden.
21 maanden was voor ons een prima leeftijds verschil, maar ik moet eerlijk zeggen dat de 33 maanden mij toch het best beviel. Toen konden de andere twee zich redelijk redden.

Groetjes Esther
 
Tussen mijn oudste en jongste zit ook 2,5 jaar m,aar dat was niet de bedoeling er heeft nog een miskraam tussen gezeten.Achteraf vind ik het heel leuk zo de oudste kan alo leuk "helpen".
 
Hoi

Kris is nu 6 maanden en ik slik de pil niet meer afgelopen vrijdag de laatste we willen nog wel wat voorzichtig doen.
Maar als het raak is geeft het niet.
maar omdat het bij de eerste 5 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger was en uiteindelijk met IUI gelukt. ben ik nu erg onzeker dat het weer zo lang gaat duren.

en mijn man en ik hebben altijd gezegd twee kort opelkaar dan kunnen ze ook een beetje met elkaar optrekken.
 
Leuk onderwerp inderdaad!!!
Nu een kleine van 9,5 maand en wij willen best ook al een kleintje erbij. Je hoort inderdaad veel verhalen dat dat best lang kan gaan duren. Spannend allemaal!! Ik hoop voor een iedre dat het niet te lang gaat duren. Zeker wanneer je het heel graag wil.

Groetjes
 
Hoihoi, mijn oudste dochter is 4,5 jaar en de baby is 8 weken.
Ik had ze graag wat korter op elkaar gehad, maar door verbroken relatie denk je niet meteen aan nog een kindje.
Op zich vind ik dik 4 jaar ertussen best mooi, omdat de oudste echt helpt met van alles en helemaal begrijpt wat er rond de baby speelt.
Aan de andere kant wel jammer dat ze misschien wat minder met elkaar op zullen trekken.
Nu zou ik ook wel heel graag nog een derde kindje willen en ik twijfel nu of ik het kort op elkaar wil of misschien weer pas over een jaar of 3/4....
Dan vind ik het eigenlijk rot voor de oudste dat zij wel met elkaar kunnen spelen en dat zij al weer zo oud is.
Of dat ik over 3 jaar al weer 30 ben en heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30-ste mijn kinderen wil hebben.
Groetjes van Miriam
 
Mijn dochtertje is nu zes maanden en ik kan niet wachten! Maar denk dat ik toch nog maar even wacht tot ze 1 jaar is en dan begin aan de 2de dan kan het meteen raak zijn of het duurt even, hoe dan ook dan is ze of al bijna 2 jaar of ouder(ligt eraan hoe snel het gaat) maar ik vind het zo goed en leuk gaan dat ik niet te lang wil wachten hoogstens dus nog zes maanden..
 
Terug
Bovenaan