2e kind dan ook geen borstvoeding

Bij mijn eerste kind wilde ik graag borstvoeding geven. Dit is helaas niet gelukt. Ik moest na een paar dagen stoppen.
Nu zit ik ermee wat ik met een tweede kind zou doen. Mijn voorkeur gaat uit om de borstvoeding net zo lang vol te houden als bij mijn eerste kind. Maar als borstvoeding dit keer wel zou lukken zou ik het niet over mijn hart kunnen halen om langer door te gaan dan bij mijn eerste kind. Is namelijk niet eerlijk, moet je later aan je eerste kind uitleggen waarom zij zo veel ongezonder is dan je tweede kind.
Wie kent dit gevoel?
 
Ja, en dan gaat je eerste kind straks naar een psychiater en allerlei andere geestelijke therapie omdat het enorme trauma's heeft omdat het tweede kind wel langer borstvoeding heeft gekregen. Doe toch normaal joh!!!
Borstvoeding is gewoon de gezondste voeding die je kunt geven en als dat niet lukt of niet gaat, dan is flesvoeding het enige alternatief.
Neem eens contact op met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk of met La Leche League. Die organiseren info avonden over borstvoeding. Ook kun je bij een intake gesprek over kraamhulp aangeven dat je graag goede ondersteuning wenst om de borstvoeding goed te laten slagen.
 
Ik begrijp je vraag: je wilt je beide kinderen evenveel geven en geen van beide te kort doen. Maar je zult merken als de tweede er eenmaal is, dat het zo niet werkt. Alleen al door het feit dat het er twee zijn, zul je er altijd één "te kort moeten doen". De tweede zal nooit jouw onverdeelde tijd en aandacht krijgen zoals de eerste. Maar ook je oudste moet een stukje inschikken voor de baby.

En weet je wat: dat is helemaal niet erg! Elk kind is een nieuw leven, een nieuw begin en een nieuwe kans. Het voordeel van tweede kinderen is dat hun ouders bij de eerste (hopelijk) al enigszins van hun fouten hebben geleerd. En liefde zullen ze geen van beiden toch te kort komen!

Persoonlijk kan ik zeggen dat mijn beide oudere zussen borstvoeding hebben gekregen en ik vanaf de geboorte de fles kreeg. Dit heb ik trouwens nooit geweten, tot ik het vroeg toen ik zelf moeder was geworden. Ik ben echt niet minder gezond en ik ben totaal niet jaloers op mijn zussen hierover. Maar ik vind het wel heel jammer dat ik geen borstvoeding heb gekregen. Gelukkig weet ik het niet meer ;-) maar nu ik zelf borstvoeding geef, weet ik hoe bijzonder het is voor moeder én kind. Ik had mijn moeder en mezelf dat ook graag gegund :)

Om een vergelijking te maken: mijn eerste is met 7 maanden geboren via een keizersnede, ging daarna direct in de couveuse en moest wekenlang in het ziekenhuis blijven. Mijn tweede is op tijd geboren, via een gewone bevalling en kon na een dag met mij mee naar huis. Eerlijk? Nee. Maar ik was maar wat blij dat ik dit 'goedmakertje' kreeg! En beide zussen zijn kerngezond en gek op elkaar!

Ik zou er gewoon voor gaan en informeer jezelf van tevoren, zodat je niet weer dezelfde problemen tegenkomt als bij je oudste. Kijk bijv. op het borstvoedingsforum: http://www.network54.com/Forum/89719?it=0

Groetjes,
Pauline
 
Wat een onzin zeg.Ik heb mijn zoontje 5 weken Bv gegeven en dit met veel toestanden en gedoe mocht het bij een tweede beter gaan dan zou ik zeker langer doorgaan maar daar zou ik me dus nooit schuldig over voelen.Maak dit soort zaken aub niet meer drama dan dat ze werkelijk zijn we leven niet in een of andere soap.Doei!!!.
 
Ik heb mijn eerste zoontje 6 weken borstvoeding gegeven en dat ging met heel veel moeite. Tepelkloven, borstontsteking enz... toen kon ik de laatste 2 weken van de bv niet echt van mijn zoontje genieten. Ik heb toen mijn 2e kindje kwam besloten om geen bv te gaan geven. Ik heb hier geen moment spijt van gehad. Ikzelf heb ook nooit bv gehad en ik ben ook groot geworden.
 
hallo doe normaal zeg
ik heb als enige geen borstvoeding gehad omdat mijn moeder niet genoeg voeding had maar ik ben opgegroeid tot een hele gezonde hollandse meid en vind dat je een beetje dramatisch doet over het feit dat je de ene tekort zou doen.
 
Terug
Bovenaan