2e kindje heel spannend en veel oefenen.........Maar wel de hele buik vol en endometriose???

Hoi Meiden,
Om te beginnen heb ik ook endometriose,en 31 ,nog geen kinderen,ben wel al een jaar bezig.
Ik loop bij de fertiliteitsarts en die wil nu ook inderdaad een kijk operatie gaan doen.
Ik heb ook elke maand veel pijn en houdt dit ook niet vol,ben misselijk van de pijn en heb pijn met plassen gevolg dat je niet goed uit plast en weer moet en weer die helse pijn hebt.
Wat ik jullie even wil mee gegeven is ik las dat er brufen wordt gebruikt deed ik ook ,maar het staat er om bekend dat het je eisprong belemmerd en niet goed gaat,in de gewone bijsluiter staat het niet maar ga maar google op brufen en eisprong,heb dit van het z.h gehoord.
Ook ik schrok daar van want wat nu? ik kan niet zonder,en ja hoor z.h advies was alleen paracetamol als je zwanger wilt worden,nou ik kan vertellen dat is niet haalbaar,dus ik gebruik paracetamol met beperkt paracetamol codeine of dat wel mag ik betwijfel het maar zonder kan ik niet.
Hou er dus wel rekening mee met het gebruik van brufen.
Meiden sterkte.

Hallo dames, zag dit topic wel eerder maar nooit echt gelezen.

Ik ben 34 en bezig voor 1e kindje. Voordat ik de pil slikte was ik ook altijd doodziek als ik ongesteld was. Kon amper bed uit, pijn in buik, rug, overgeven, 1x door het overgeven flauwgevallen. Als ik op school was, zat ik uren in wc, kon geen stap meer verzetten.
Nadat ik begonnen was met pil, waren deze klachten over, Althans, voorzover dat er gewoon mee te leven valt. Wel altijd pijn in borsten,zeurende buik of rug maar niet zoals voorheen.
Heb paar jaar geleden aangekaart bij mijn huisarts dat ik wel eens endo kon hebben. Had in een boek een stuk daarover gelezen, en dacht gelijk, dat heb ik ook! mijn huisarts vond t niet nodig om me verder te onderzoeken

Vorig jaar ben ik na 1e ronde klussen gelijk zwanger geraakt, helaas uitgedraaid in een bbz. Ben nu bezig met 5e ronde. Ik ben wel van plan als het deze maand niet lukt, om naar de huisarts te gaan , dan wil ik doorverwezen worden voor verder onderzoek. Heb vanaf t begin al t idee dat de bbz veroorzaakt is door evt. endo. En wil t gewoon zeker weten of ik het heb of niet. Heb er gewoon naar gevoel bij, En deze keer laat ik me niet meer afschepen! Volgende week mijn NOD dus eerst dat maar s afwachten

Hallo meiden,

Ik vind het altijd weer triest om te lezen hoe weinig die huisartsen van ons voor ons doen.
Die van mij zei gewoon doodleuk: voor die buikpijn kán ik je echt niet doorverwijzen hoor, daar doet de gyn niks mee.
Ik was 5 mijn in zijn kantoor en de diagnose Endo was gevallen... Daar valt je *** van open toch?

Maar ik las ook jullie ervaringen met de pijn. Nu moet ik zeggen dat mij wat dat betreft (nog) aardig wat bespaard is. Ik redde het altijd met 8 neurofen op een dag. En toen dat niet meer voldeed zijn de operaties begonnen en injecties die je in de overgang brengen.
Als ik begin april bevallen ben van onze eerste, ben ik in de voorafgaande 17 maanden maar 1 keer ongesteld geweest, dus ik weet niet hoe het nu zal gaan.

Ik weet wel een remedie tegen de pijn die bij mij hielp.
Na de eerste operatie heb ik zelfs morfine pillen megekregen, ik werd er alleen een beetje high van....
En toen was er de TENS. Écht een geweldig apparaat. De mijne is aangeschaft via de site http://www.babybeats.nl/  Hierop staat al veel info, maar toch nog even dit:

TENS betekent ‘Transcutane Elektrische Neuro Stimulatie’. De stimulatie van de zenuwen vindt plaats via op de huid aangebrachte pads. Langdurig gebruik van de TENS is niet schadelijk en de TENS heeft geen bijwerkingen. Je plakt de pads op de plaats waar je pijn hebt (in de handleiding staan adviezen) of die je wilt stimuleren, dan schakel je het gewenste programma in en drukt op start, zo eenvoudig is het gebruik van TENS. De meest effectieve plaats van de pads wordt uiteindelijk proef-ondervindelijk vastgesteld, dat betekent dat je zelf het beste voelt wat de goede plek is en waar die het beste werkt.

In het lichaam zijn er zowel dikke als dunne zenuwvezels te vinden. De hele dunne zenuwen zijn de pijnzenuwen. Als deze dunne zenuwen geprikkeld worden, geven deze pijnsignalen door aan de hersenen, je voelt dan pijn. Door gelijktijdig de dikke zenuwen te stimuleren met TENS kan het doorgeven van de pijnsignalen geblokkeerd worden. De dikke zenuwen zijn sterker dan de pijnzenuwen. Door de TENS te gebruiken kun je de dikke zenuwen stimuleren, waardoor je minder pijn kunt voelen.

Met het gebruik van de TENS heb je de mogelijkheid minder pijn te hebben bij je bevalling. Je kunt hem zelf instellen op het moment
dat je hem nodig hebt om zo een meer ontspannen en prettigere bevalling te hebben. Als je je beter kunt ontspannen tijdens je
bevalling kan dat resulteren in een kortere ontsluitingsduur waardoor je een snellere en minder pijnlijke bevalling kunt hebben. Het apparaatje is heel simpel met een druk op de knopjes harder of zachter te zetten tijdens de weeën en tussen de weeën in. Je kunt
zelfs instellen dat je onderin je rug een sterke stimulatie wilt en boven een zachtere of andersom.
Het gebruik van de TENS is veilig en je kunt het zowel thuis als in het ziekenhuis gebruiken. De TENS is in combinatie met andere pijnstilling te gebruiken.

De TENS mag niet gebruikt worden als je een pacemaker hebt en niet in de eerste zes maanden van de zwangerschap. De TENS mag nooit op de zwangere buik gebruikt worden, bij de bevalling worden de pads op de rug geplaatst.
Plaats geen pads in de buurt van het hart, ogen of keel.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. De TENS is kan via de pijnpoli worden vergoed. Maar je kan ook informeren of je Gyn hierin wat voor je kan betekenen. Ik heb hem zelf aangeschaft samen met mijn ouders, omdat mijn moeder bijv wel eens reumaklachten heeft waar hij ook bij werkt. En ik hem in principe niet elke dag nodig zou hebben.

Verder, heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan