2e kindje

Mijn dochter was net 2 toen mijn zoontje geboren werd maar ze was toen heel makkelijk dus ik vond het niet zwaar. Een duo wagen is een dure maar hele handige en praktische oplossing als je 2 kleine kinderen hebt
 
Wij hebben ook 2 meiden met 2,5 jaar er tussen (nu 3 en bijna 6). Ik vond het een prima leeftijd voor ertussen. De oudste kan dan snel al veel zelfstandig, zodat je niet 2 kinderen bij alles moet helpen. Natuurlijk moet je wennen, maar hoe dit precies gaat lopen hangt natuurlijk veel van de situatie af. Het zal zeker af en toe pittig zijn, maar ik vond het zeker niet te zwaar. 
praktisch gezien: de oudste sliep met 2 in een groot bed en ongeveer 3 maanden voor de geboorte is ze naar een nieuwe kamer gegaan. Hadden wij tijd genoeg om de andere kamer weer klaar te maken voor de jongste en die kon dus gelijk in hetzelfde ledikantje. Wij hebben geen duo wagen genomen en ook geen loopplankje. Aangezien ik klein ben en dus dicht bij de kinderwagen loop leek ons dit niet praktisch. Nu liep onze oudste toen al goed lange stukken en voor dagjes weg hadden we nog een buggy die we mee konden nemen. 

En je hoeft zeker niet bang te zijn dat 1 te weinig aandacht krijgt! Ze hebben ook veel aan elkaar en je eigen tijd kan je goed over 2 kinderen verdelen. 
 
Wij hebben een peuter die 2 jaar en 3 mnd is en onze jongste is net 1;
met2,5 jaar slapen ze nog 1 keer 's middags en een baby op het begin veel vaker en gaandeweg gaan ze wel steeds minder dutjes doen maar ze gaan pas m vanaf 1 jaar van 2 naar 1 dutje, is natuurlijk afhankelijk per kind en z'n behoefte. Ik vond het soms -vooral vanaf zo'n 6 maand- wel lastig om dit te organiseren om de jongste op bed te leggen en onze dreumes dan wakker was.. daarnaast gaf ik ook bv en heeft het even geduurd dat ze rustig dronk beneden met een stuiterende broertje om haar heen :) Het is zeker wel te doen maar soms lukte het niet om m'n dochter in alle rust op bed te leggen en dat vond ik dan minder leuk. Tegenwoordig doet ze haar middagdutje in bed en daarnaast nog een korte powernap beneden op schoot ofzo, dus het lost zich uiteindelijk vanzelf op, maar de weg ernaartoe was soms wel pittig.
Ik vind het nu nog wel erg handig dat we een duowagen hebben. Onze zoon loopt weliswaar veel zelf maar af en toe gaat ie erin zitten, vooral bij een flinke wandeling gewoon erg handig en praktisch. Ook heel veel plezier gehad met een draagzak, vooral met mooi weer heerlijk om met beide kindjes buiten te zijn en je handen vrij te hebben. 


bij ons hebben alle kinderen een eigen kamer en eigen spullen, de jongsten hebben een juniorkamer en ieders kunnen tot ze zo'n 5/6 jaar zijn dezelfde meubels gebruiken, babybed wordt dan een juniorbed. 


We hebben een station aangeschaft en zijn er blij mee, boodschappen kunnen we met de kids doen incl duowagen mee en daarnaast voldoende ruimte voor de boodschappen. 
 
[quote quote=10290803]met2,5 jaar slapen ze nog 1 keer ’s middags en een baby op het begin veel vaker en gaandeweg gaan ze wel steeds minder dutjes doen maar ze gaan pas m vanaf 1 jaar van 2 naar 1 dutje,[/quote]
Hier slaapt hij, sinds hij een maand of 11 was, al niet meer in de middag. Tenzij we aan het wandelen zijn of aan het autorijden zijn. Hopelijk komt dat wel weer.
 
 
Mijn dochtertje sliep met 2 jaar tussen de middag al niet meer maar mijn zoontje sliep met 1,5 jaar sochtends nog en dat heeft mijn dochtertje überhaupt nooit gedaan ook als baby niet het is dus heel verschillend per kind.
 
Terug
Bovenaan