2e kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb een dochter van 3 jaar en ik ben er gewoon nog niet uit of ik wel een 2e kindje wil of niet. De ene dag sla ik door naar de JA-kant en de andere dag is de NEE-kant meer aanwezig. Ik word er helemaal gek van! Ben heel benieuwd naar moeders van 1, 2 of meer kinderen en hun keuze voor de gezinssamenstelling!
Thanks!

Hoi Brenda,
Wij hebben een zoontje van 3 jaar en zijn nu bezig voor onze 2e (2e ronde). De eerste 2 jaar moest ik er niet aan denken om weer zwanger te worden en nog een kindje erbij te hebben. Dit heeft te maken met alle gezondheidsperikelen die we met onze eerste hebben gehad en de angst die ik aan de bevallling heb overgehouden.
Vervolgens kreeg ik een andere baan, onze nieuwe huis werd opgeleverd en mijn echtgenoot kreeg een nieuwe baan waardoor het ons niet slim leek om te stoppen met anticonceptie. Nu is dit allemaal redelijk stabiel en zijn we gestopt met anticonceptie. Wij vinden 1 kindje ook maar zo alleen en het lijkt ons met nog een kindje erbij erg gezellig.
Omdat onze zoon 3 is, is hij al redelijk zelfstandig aan het worden, waardoor ik denk ik van een 2e weer kan genieten in alle rust. We hopen dus dat een 2e zwangerschap en kindje ons gegunt zullen zijn.

Sterkte met je overwegingen,
Liefs,
Stanneke

Hoi Brenda,

Lastig die gevoelens, ik heb zelf een zoontje van 6mnd en wij willen graag weer een 2e. Ben nu 3mnd met de pil gestopt, maar mijn menstruatie ligt op zijn kop. Wij willen graag 2 kindjes als dat ons gegund is. (mijn vriend wil er wel 3). Het lijkt me zowiezo leuk een speelkameraadje voor mijn zoontje en een 2e erbij gaat vanzelf volgens mij.
Mensen die bewust voor 1 kiezen hebben daar ook zo hun redenen voor.
Veel succes met je keuze, je zal er vast wel uitkomen.

Groetjes,

Mayke

Hallo Bianca,

Wij hebben een zoontje van 2 jaar en 4 maand. We zijn nu in de 4e ronde voor een tweede kindje.

Ik had al heel vroeg weer de kriebels om voor een 2e te gaan. Toen mijn zoontje 6 mnd was al. Maar mijn man was er toen nog niet klaar voor. En wij wonen in een klein huisje met maar 2 slaapkamers. Dat was ook een reden van ons om nog even te wachten. Maar we gaan volgende maand verhuizen naar een groter huis en mijn man is er nu wel klaar voor .

Wij willen graag een speelkameraatje voor ons zoontje. Want alleen is maar alleen. Ik heb 1 zusje en heb dat altijd als gezellig en leuk ervaren. Wij kunnen gewoon heel goed met elkaar, dat maakt ook mijn keuze.

Ik heb ook een geweldige zwangerschap gehad en de bevalling viel (achteraf) erg mee. Ben thuis bevallen zonder repuur of wat dan ook. Dat maakt de keuze ook makelijker voor mij.

Ik wens je succes met je keuze.

Groetjes Marije

Hoi Brenda,

Ik heb ook heeeeel lang getwijfeld of ik wel een 2e wilde hebben. Ik had net mijn eerste bevalling achter de rug, via keizersnede toen de gyneacoloog zei, tja, van een eventuele 2e zult u wel hier in het ziekenhuis moeten bevallen!! Ik??? een tweede???? nooit van mijn leven. Ik wilde eigenlijk altijd maar 1 kind. Toen onze oudste ouder werd had ik ook nog steeds geen gevoelens voor een 2e. Pas toen ze 2,5 jaar was, had ik zoiets van o, kijk daar, daar loopt een kind met zijn papa en mama, waar is het broertje of zusje? Wat zielig, hij is maar alleen. Ook in onze naaste omgeving hebben we mensen die bewust voor 1 kind hebben gekozen. Dat kind zit altijd tussen de volwassenen. Dat wilde ik onze oudste dochter niet aandoen. Ik heb een hele nare bevalling gehad die eindigde in een keizersnede en was heeeeeel bang. Maar toch, toen onze oudste 3 werd wilde ik graag zwanger worden. We stoptte met de pil en na 5 rondes was het raak. Nu ik ze allebei heb, ben ik dolgelukkig en twijfel nu zelfs over een 3e. Ja ja, zo raar kan het gaan.

Ik wens je alle succes en wijsheid met het maken van je keuze.

ps. wij hebben wel bewust gekozen om er een flink leeftijdsverschil tussen te laten. Gevolg is nu dat de oudste heel veel zelf kan en naar school gaat nu en dat de kleinste al mijn aandacht heeft. Is wel aan te raden hoor. Ik vind het heerlijk zo.

Groetjes,

mama van lieve 2

Lieve mama's

Bedankt voor jullie reacties, ik neem alle goede raad mee in  de overweging!

Succes met alle plannen en kids!

Lieve groet van Brenda

Hoi Brenda,

Wij hebben een zoontje van 3 jaar. In april wordt hij al weer 4 zelfs. Wij hadden na zijn geboorte wel het gevoel dat er nog wel een tweede zou komen, maar ff rust vonden we ook prima. Ik had wel graag wat minder leeftijd tussen hem en een tweede gehad, maar mijn man wilde toch wat meer ruimte. We hebben ook erg drukke jaren achter de rug. Toen ons zoontje geboren werd woonde we net een jaar in ons nieuwbouw huis. Toen besloten we te gaan sparen voor een bruiloft. Vorig jaar zijn we getrouwd, en hebben we besloten een grotere woning te kopen (ook nieuwbouw). Dit jaar is mijn man begonnen met zijn eigen bedrijfje... erg druk dus. Toch kan je een zwangerschap niet plannen is weer gebleken. Het gevoel voor een tweede werd almaar sterker en besloot ik mijn spiraal te laten verwijderen... RAAK ... zwanger. Helaas in de 9e week is dat mis gegaan. Ik ben nu in ronde 3 en hoop op een positiefje....

Ik kan je alleen maar zeggen dat je moet doen waar je (jullie)  je  goed bij voelt.

groetjes, Nathalie

Terug
Bovenaan