2e kindjes minder snel zwanger

<p>Hoi allemaal. <br /><br /></p><p>Even een vraag uit nieuwsgierigheid. <br />Andere ervaringen horen kan fijn zijn. </p><p>3,5 jaar geleden gingen mijn partner en ik voor een kindje. <br />De eerste maand na het verwijderen van mijn spiraal werd ik zwanger. Die zwangerschap liep mis na 11 weken maar de maand daarop waren we al weer zwanger. Die zwangerschap verliep vlot en onze dochter werd geboren. </p><p>Dit jaar, 2 jaar later, stopte ik in april met de pil. Nu zijn we inmiddels januari en zijn we nog niet zwanger. We vrijen om de 2-3 dagen en sinds 3 maanden gebruik ik ovulatietesten. <br /><br />Het duurt ons nu wel wat te lang nu. Ik weet dat dit zeer normaal kan zijn. Maar bij onze eerste zwangerschap en die van onze dochter werden we de eerste maand direct zwanger.</p><p>De maanden duren zo lang… ? </p><p>Hebben jullie ook zo’n ervaringen? Kan je vruchtbaarheid of lichaam zo veranderen? Of hadden we 2 jaar geleden 2 keer echt heeeeel veel gelukkig? </p>

Ik heb m andersom. Eerste bijna 4 jaar. 2e 3 maanden. Wel beiden met hulp uit het ziekenhuis. 
Je kan altijd eens naar de huisarts gaan. Misschien is er wat veranderd voor jullie waardoor het moeizamer gaat. Maar protocol is wel dat je pas na een jaar doorverwezen wordt tenzij ze 35+ bent of er duidelijk vreemde dingen spelen behalve het uitblijven van een zwangerschap. 
Ik hoop voor jullie dat het binnenkort toch mag lukken. Gebruik je al ovulatietesten?

Niet helemaal hetzelfde, maar was bij eerste na verwijderen spiraal na 1 ‘menstruatie’ zwanger, dus na een maand ongeveer. Bij tweede duurde het maand of 4. Beide gevallen snel, maar tweede keer duurde het dus wel wat langer. Sterkte, maanden duren zo lang zo!

Ik was bij de eerste ook heel snel zwanger. 2 maanden. En nu toch ook een half jaar bezig. Sinds deze maand toch maar gestart met ovulatie testen. Hopelijk lukt het zo wel. Succes. Vind het ook erg lang duren nu.

Bij de eerste meteen zwanger, na 17 jaar de pil te hebben geslikt. Ik was toen 34 jaar. Bij de tweede na 5 maanden zwanger, en ik ben nu 37. Het is normaal als zwanger worden 6 à 12 maanden duurt. Maar ik kan me voorstellen dat je nu wel wat ongeduldig wordt...vooral omdat het de eerste keren in één keer lukte. En anders gewoon even langs de huisarts, al is het alleen maar ter geruststelling. Succes!

Terug
Bovenaan