2e naam

A

Anoniem

Guest
nav het verhaal van Linda ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de 2e (of misschien zelfs 3e, 4e) Namen van de kleintjes. Welke namen zijn dat en naar wie zijn ze vernoemd.

Vera's heet: Vera Meike.

Ze is vernoemd naar mijn nichtje Marijke die op 20 jarige leeftijd (nu 5,5 jaar geleden) is overleden aan cystic Fybrose (taaislijmziekte)
zij was als een zusje voor me en ik vind het nog steeds heel erg jammer dat ze Vera nooit zal leren kennen.

groetjes Daniela en Vera

Wat een mooi verhaal Daniela, vernoemen is vaak heel erg speciaal en eervol. Voor iedereen die mijn topic gemist heeft nog een keer de namen van Marissa

Marissa=onze eigen gekozen naam
Marcelina=mijn moeder uit Brazilie
Catharina=mijn nederlandse moeder
Marlene=de moeder van mijn man

Hoi hoi,

Mijn dochter (2004) heet: Eva Marianne Maria, naar haar beide oma's (de moeder van mijn man is overleden). Bas heet: Bas Henricus Jozef, naar zijn beide opa's.

Groetjes, Karin (Petronella Maria, naar mijn peettante en een Oma)

Merel heet voluit Merel Elisabeth Gerrie
Merel is zelf bedacht
Elisabeth is naar mijn oma aan moederskant haar overgrootmoeder dus die gelukkig nog leeft en supertrots is
Gerrie is naar de moeder van me vriend

Ikzelf heet Catharina Petronella Anna
Catharina was omdat ze iets moesten hebben om terug te leiden naar Karin
Maar Petronella Anna ze heette mijn overgrootmoeder die ongeveer 4 maanden voor mijn geboorte is overleden.

Feline heeft als 2de naam Hillechien, vernoemd naar de oma van mijn man (moeder van zijn vader) een hele lieve mooie vrouw die heel haar leven hard heeft gewerkt en het nodige heeft meegemaakt en toch altijd positief blijft.
Helaas gaat ze nu hard achteruit en vergeet ze veel dingen.

groetjes Maris

(Maria Petronella Johanna / vader - opa - opa)

Leuk zeg al die namen / vernoemingen!
Alice heeft maar 1 naam en is vernoemd naar haar oma (mijn moeder) die Ali heet. Ikzelf ben ook naar mijn oma vernoemd.   Mijn moeder is echt helemaal trots!

Groetjes! Alberdien

Ons manneke heet Jim Leonardus Johannes dit vonden wij wel leuk omdat het voor beide opa's de eerste keer was dat ze opa werden. Jim dat komt uit een liedje van Rob de Nijs wat mijn vriend en ik helemaal grijs hebbben gedaaid tijdens het begin van onze relatie.

Groetjes Patricia

hebben gedraaid  

bij mij blijven die tabellen staan als ik wat gebruikt heb waardoor ik niet kan zien wat ik typ.

Terug
Bovenaan