2e of niet??

We zitten zo in dubio....
We weten gewoon niet of we een 2e willen. Als we een 2e willen dan wil ik niet al te lang meer wachten, maar gevoelsmatig zijn we er nog neit aan toe......
Voor Rik zou ik het fantastisch vinden overigens en Rik gaat tegen die tijd ook naar de kleuterschool en zal ik wat meer tijd voor de baby hebben. Maarrr we weten dat we het nu erg makkelijk hebben met een kindje en dat vinden we nu ook prettig.....pppffff wat een moeilijke keus....

Misschien hebben jullie nog mooie verhalen of gedachtes voor ons.

Liefs Saskia

Hey Saskia,
Ja, dit moeten jullie toch echt zelf beslissen..haha

Maar als je je er nog niet klaar voor voelt zou ik er nog even mee wachten..
Wat is er erg aan als er wat meer leeftijd tussen zit?
Hier tussen de oudste twee 3 jaar en 3mnd verschil, en de jongste komt er dan 4 jr en 7 mnd achteraan..Niks mis mee...
Voor ons nioet zozeer een bewuste keus, maar wel heel leuk nu.
De oudste twee hebben er ook echt wat aan, en maakte het zwanger zijn van mama bewust mee..
We genoten er echt samen van! Onze derde zwangerschap ging mis..dat was echter wel meteen een teken dat we het heeeeel graag nog eens wilde!
Maarja, geen ''mooi'' verhaal oid....ik zou wel voor mezelf zeker willen hebben er aan toe te zijn..Wat als je er misschien te vroeg mee begint...en je bent meteen zwanger..Dan gaat het allemaal wel snel he..
Praat er nog eens over, en over je evt twijfels om er nu voor te gaan..
Dan komen jullie er vast wel uit..

Liefs Rina
Hoe oud ben je nu zelf..speelt dat ook mee?

hoi Saskia,
niet om je te veroordelen, maar ik denk echt dat als jullie er gevoelsmatig nog niet aan toe zijn zoals je zelf schrijft, dat je er dan ook vooral nu nog niet aan moet beginnen...
Ik denk dat ieder leeftijdsverschil hoe groot of klein ook wel z'n voor- en nadelen heeft. Dat zou niet het enige argument moeten zijn om er wel of niet voor te gaan.

Ik zou er vooral met je man veel over praten over wat jullie nou willen, de plussen en de minnen op een rijtje zetten en bespreken. En idd dan is het nog maar de vraag natuurlijk of alles gaat zoals gepland...ik bedoel je kunt nu denken dat dit een mooi leeftijdsverschil zou zijn als je nu zwanger wordt, maar dan moet het wel meteen lukken.
Ik bedoel het echt niet lullig, maar er zijn veel factoren en volgens mij is de belangrijkste je gevoel!

groetjes Tamar

He Sas,
Mijn achterbuurvrouw heeft er 1 van 11, 7 en 8 maanden.... En die vind het geweldig.
Ik merk dat Feline en Gijs veel aan elkaar hebben op t moment en die schelen van 22 maanden. (en dat wil niet zeggen dat het altijd zo is hoor)
En je moet er echt niet aan beginnen als je er niet zeker van bent. Dat is geen goede keuze denk ik.
Ik weet dat mijn neefje enig kind is en die heeft t wel leuk, maar naar de dierentuin is bijvoorbeeld Feline meegeweest, omdat dat toch leuker is dan altijd alleen met je ouders.
Nou ja genoeg om over na te denken voor jullie hihi
Liefs Maris

hoi

dit is een keus die jullie zelf zullen moeten maken,
luister naar je gevoel en naar wat je hart je ingeeft!
zolang je het gevoel hebt er nog niet aan toe te zijn moet je het ook niet doen........
ik weet dat ik makkelijk praten heb omdat wij die keus niet hoeven te maken of er over hoeven na te denken om een 2e kindje te willen........ ookal willen we het wel , het kan u eenmaal niet omdat het is afgeraden door de artsen om ooit weer zwanger te worden........
maar dit is een keus die jullie samen moeten maken! praat er veel over met je man en weeg alle voor en nadelen tegen elkaar af om er uit te komen wat jullie willen.......... maar naar leeftijdsverschil zou ik niet kijken, want je weet maar nooit of je meteen zwanger raakt natuurlijk
en luister vooral niet veel naar wat anderen zeggen, want ik krijg vaak te horen: 1 is ook maar zo alleen! en dan zeg ik er meteen wel op dat het bij ons geen kwestie is van willen maar van mogen en dan draaien ze vaak wel weer bij maar dat je 2 hebt wil natuurlijk niet zeggen dat ze altijd met elkaar overweg kunnen...........want mijn man en zijn broertje zijn water en vuur en mijn collega haar 2 kindjes zijn nu 2 en half en net 1 jaar geweest en die 2 kunnen ook niet met elkaar overweg!
dus ga goed in overleg met elkaar en luister naar je gevoele ne je hart!!!
dat is het allerbelangrijkste....

succes

liefs ilona

Hi Saskia,

Wat een lastig probleem, maar gelukkig weten jullie allebei niet of je wel of geen tweede wilt. Als de een het namelijk wel wilt en de ander niet, dan heb je echt een probleem die je relatie onder druk kan zetten.

Wij wilden geen kinderen. Toen ik mijn man leerde kennen, waren we allebei al een tijd vrijgezel en kinderen waren nooit op ons pad gekomen. Toch begon er iets te kriebelen. Wij pasten zo goed bij elkaar, hadden ons leven ook goed op de rit en hadden zo iets van: eigenlijk past dat wel in ons leven. Wij hebben dan ook heel erg bewust voor onze eerste gekozen. Iedereen was ook verbaasd dat wij een kindje in ons leven zouden willen. Wij waren er wel van overtuigd dat het maar bij 1 zou blijven. Ik was 34 toen de oudste kwam. In die tijd werd ook mijn vader ernstig ziek en 4 maanden na de geboorte van onze zoon overleed hij. Dat heeft mij erg aan het denken gezet. Ik heb er veel aan gehad om een zus te hebben. Hoe zou het zijn als je dat verdriet alleen (of met vrienden) moet dragen? Dus begonnen we over een tweede. En daar waar 1 kindje leeft, kan een 2e er ook wel bij toch? Dus over niet al te lange tijd (ben nu 38 weken), wordt ons tweede kindje geboren.

Mijn zus heeft 1 kindje en die zegt: Dan kan ik haar alles geven. Wij denken daar heel anders over: Je kunt een kind wat alleen op groeit inderdaad in materiele zin alles geven, maar je kunt hem of haar nooit de liefde van een broer of zus geven. En die vinden wij toch wel wat waard. Ook mijn man heeft een zus en er zijn dingen die je wel met zus of broer bespreekt, die je minder snel met vrienden bespreekt en daarbij kun je de zorg om ouders altijd delen.

Dit is dus mijn persoonlijke verhaal over het wel of niet kiezen voor een tweede. Zolang je twijfelt zou ik het niet doen. Maar praat er met z'n tweeen over waarom wel of niet. En weeg die dingen tegen elkaar af!

Succes met jullie keuze.

Gr. Tamara.

Nou meiden, bednakt voor jullie input! We weten dat we zelf de beslissing moeten nemen, maar weten nu dat we het nog niet willen. Maar we geven onszelf tot eind dit jaar zeker om een knoop door te hakken. Ik weet dat leeftijd geen rol speelt, maar voor mezelf vind ik de leeftijd toch anders wel een beetje erte groot worden. Maar goed we zien wel of de kriebels er eerder komen....ik denk het wel want als je het er weer zo over hebt doet je toch wel weer wat!

Bedankt allemaal!!

Liefs SAskia

Hoi Saskia,

Met 2 kindjes is het absoluut drukker maar het is ook zoooo leuk! Die van ons schelen 1,5 jaar dus we hebben een mega druk en vermoeiend jaar achter de rug (jens is net 1) maar het was het allemaal waard! We zijn straks lekker in 1 x uit de luiers en korte nachten. De kids hebben erg veel aan elkaar. Het is erg fijn om te zien hoeveel ze van elkaar leren. Ik denk dat je geen spijt krijgt van de keus voor een 2e maar dat je het pas moet doen als je er aan toen bent. Het moet je dan wel gegeven zijn natuurlijk. Ik ben moeder van 2 ivf kindjes dus ik weet ook hoe het is om te wachten. Probeer je gevoel te volgen maar zie niet teveel beren op de weg!
gr.Ing

Terug
Bovenaan