2E UITSLAG: WEDEROM SLECHT

Bedankt voor jullie reacties, dat doet ons erg goed!

Sidney:
Tjee, wat heftig wat jullie hebben meegemaakt. Mag ik vragen wat de klachten waren van je man toen hij de tumor had? En was de operatie zwaar? Hadden ze jullie niet verteld dat je van bestralingen onvruchtbaar kan worden? En je hypofyse heb je nodig voor de aanmaak van zaadcellen!! Je hypofyse regelt toch nog meer zaken in je lichaam dan alleen de prolactine hormoon? Moet hij nu nog verdere medicijnen slikken of alleen (nouja, alleen..) de prikken voor de prolactine? (wat een vragen he)
Wij hebben in iedergeval goede hoop dat als er een tumor zit dat deze nog niet al te groot is omdat een jaar geleden het prolactine gehalte laag was (1,5 en nu 110). En wij lopen in het lumc dus dat is erg goed!! Heel fijn dat je gereageerd hebt Sydney. Mijn man heeft met grote interesse jouw verhaal gelezen en is blij dat jouw man drie jaar na vaststelling vd tumor nog in goede gezondheid is!! En uiteraard hopen wij dat jullie heeel snel zwanger mogen worden. Jullie hebben al genoeg tegenslag gehad!!!

Noortje:
Wat is er aan de hand met je zus???? toch niets ernstigs he? succes voor haar en jullie as dinsdag. Hopelijk komt er niets raars uit.

Inge:
Bedankt voor je reactie. Fijn dat bij je moeder de operatie zo goed verlopen. Wij hebben ook alle vertrouwen in de medici. Was het bij jouw moeder goedaardig?

Bedankt meiden en fijn weekend!
Marielle

lieve Marielle,

Ik wil ook even tegen je zeggen dat ik met jullie meeleef, en we leven allemaal met jullie mee. Hoop dat de Mri scan duidelijkheid gaat geven. En houd je ons zeker op de hoogte hoe en wat ok. Sterkte nogmaals.

Heel veel liefs en knuffels van mij

Hoi Marielle,

Je kent mij wel niet omdat ik nog niet zo lang op dit forum zit, maar ik wilde jou en je man heel veel sterkte toewensen de komende tijd!!
Liefs,
Layla

Hoi Marielle,

Ik had net antwoord gegeven op je vraag en toen deed het forum weer raar. Nog een poging dus.

De tumor van mijn moeder bleek na de operatie goedaardig te zijn. Hij was zo groot als een struisvogelei en zat tegen de schedel aangegroeid aan de voorkant van haar hoofd.
De tumor is gevonden nadat mijn moeder een tia heeft gehad.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

lfs inge

Hoi Marielle,

Het is altijd fijn om met lotgenoten te praten. Ik wilde, toen we net gehoord hadden wat mijn vriend had, ook alles weten. Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

Mijn vriend had last van vermoeidheid, overmatig zweten en het opzetten van de weke delen  van zijn lichaam (grotere handen en voeten). Bij hem is een tumor gevonden die groeihormoon produceert dat is dus een andere tumor dan die jouw man heeft.  Mijn vriend is niet zozeer  onvruchtbaar geworden door de bestraling maar meer door de operatie. Die was heel zwaar en ook niet zonder risico. Zijn hypofyse is zo beschadigd geraakt dat die nu  vrijwel  niets meer doet.  Inmiddels weer ik hoe belangrijk je hypofyse is, naast je  vruchtbaarheid regelt je hypofyse ook je schildklier en je bijnieren.  Hier slikt mijn vriend nu dagelijks voor de rest van zijn leven  medicijnen voor. Bij een hypofysetumor hoeft het niet altijd op een operatie uit te lopen. Omdat de tumor van mijn vriend zo groot was en tegen zijn oogzenuw aandrukte was een operatie noodzakelijk. Misschien zijn jullie er wel op tijd bij en kunnen ze de tumor met medicijnen bestrijden.

Het gaat nu vrij goed met mijn vriend.  Hij  heeft  nog wel  klachten, maar daar is goed mee te leven. Eigenlijk worden we  niet belemmerd in de dingen die we willen doen.Hij moet wel regelmatig naar het ziekenhuis en eens per jaar wordt er een
MRI-scan gemaakt. Op www.hypofyse.nl kun je trouwens meer lezen over de verschillende hypofysetumoren die er zijn.

Nogmaals veel sterkte en als je nog iets wilt weten, vraag het gerust!

Groetjes,
Sidney

heee meis,

Ik heb enorm aan je gedacht, hoop dat het een beetje met jullie gaat in deze onzekere periode! Wat een klap is dit zeg. Enorm goed van jullie dat de gezonheid van je vent voorop staat! Hoe is hij eronder? Kan me voorstellen dat hij niet weet waar ie aan toe is.
Wens hem heel veel sterkte!!!!!!!! Ik duim als een idoot dat het allemaal goed komt bij jullie, dat het maar een positief einde heeft!!!!!!
Nogmaals heel veel sterkte. enne ik vind je echt een bikkel, erg knap dat je het op het forum hebt verteld.

een hele dikke duimendraaiende knuf,
Sjan

Eigenlijk zijn we beide erg relax momenteel, we laten alles gewoon op ons afkomen. We hebben inmiddels veel gelezen over hypofysetumors enzo en het lijkt erop dat het bijna altijd goedaardig is.
Vandaag gebeld met het ziekenhuis en dinsdag zal de scan plaatsvinden en als het goed is vrijdag de uitslag. En als deze goed is (geen tumor..)dan mogen we maandag beginnen met ivf en anders zien we wel.

Morgen zijn we lekker vrij! Gaan we naar Bloemendaal aan Zee!!!

Doei!
Marielle

Terug
Bovenaan