2e vaccinatie nu ik pril zwanger ben.

Hoi dames,

Ik zit echt in dubio. De eerste prik voor mijn zwangerschap gehaald. Nu pril zwanger zo'n 4,5 week. Nu staat de 2e prik deze week gepland. Wat is wijsheid?? De 2e prik na het eerste trimester halen of pas na de zwangerschap of toch deze week. Je leest zoveel verschillende verhalen. Iemand die zich hier meer in heeft verdiept?

ja lastig is het hè? Ik heb met precies hetzelfde dilemma gezeten. Had mijn eerste vaccinatie gepland en kwam er een week voor de prik achter dat ik zwanger was. Ik heb er voor gekozen om te wachten tot na het eerste trimester. overigens zie ik op meerdere websites van ziekenhuizen staan dat het ook in het eerste trimester kan, maar de voorkeur uit gaat naar het tweede trimester. Ik ben zelf via het ziekenhuis zwanger geworden en daar gaven ze dan weer aan dat het eigenlijk niet uitmaakte. Voor mijn eigen geruststelling en omdat de besmettingen toen best laag waren heb ik dus gekozen om de prik af te bellen. 

achteraf ben ik hier ontzettend blij mee. Met de 8 weken echo kwamen wij er achter dat het vruchtje was gestopt met groeien. Als ik het vaccin wel had genomen was ik mezelf altijd blijven afvragen of het door het vaccin was gekomen. Het is voor mij nu een stuk beter te accepteren dat het uit zichzelf mis is gegaan en dat ik daar helemaal niets aan kon doen.

Hi!

Wij stonden op het punt om een feriliteits traject in te gaan en de artsen op het ziekenhuis hadden geadviseerd om hem voor het traject te halen óf pas in het tweede trimester.

Het vaccin is veilig voor zwangere vrouwen maar omdat er nog niet genoeg bekend is wat het Voor je ongeboren baby kan doen in het eerste trimester wordt het afgeraden?
In ieder geval in onze situatie dan!

ik kreeg ook mijn uitnodiging toen ik 5 weken was. heb gewacht tot het 1e trimester voorbij was. voelde fijner voor mij.
maar jij hebt er al 1 gehad.. weet niet of het kwaad kan als je de 2e zoveel later pas neemt..? of het dan nog werkt

Ik heb mijn tweede vaccinatie twee weken terug gehaald. Ik was toen 5 weken zwanger. Ik wist ook niet zo goed wat ik moest een heb me door diverse mensen laten adviseren; de huisarts, gynaecoloog en infectioloog van het Erasmus MC. Via die laatste heb ik artikelen gelezen over onderzoeken. Ik moet erbij zeggen dat op het moment dat ik informatie aan het inwinnen was het aantal besmettingen weer schrikbarend steeg. Inmiddels is de situatie weer iets anders gelukkig. 
Wat mij verteld is is dat het risico om als zwangere vrouw ernstig ziek te worden van corona en dat er daardoor schade bij je kindje ontstaat veel groter is dan het risico op schade na vaccinatie. Je bent als zwangere vrouw veel vatbaarder voor dit virus en wordt er veel zieker van. Gezien mijn werk in het speciaal onderwijs met kinderen tussen 4 en 20 jaar was het risico op ziek worden veel te groot. Ik heb ervoor gekozen wel te laten vaccineren. 
Ik vind dat iedereen vrij is om te kiezen, en heb respect voor ieders persoonlijke keuze. Wat ik je vooral mee wil geven is dat je je goed moet latex adviseren door mensen die er verstand van hebben. Volg daarna je eigen gevoel en doe wat voor jou goed is 

@fleurbo lief, bedankt! Altijd spannend de eerste weken. Begrijp heel goed dat je hebt gewacht.

Ik heb de afspraak voor deze week geannuleerd. Ik kreeg te horen dat er max. 180 dagen tussen de eerste en tweede vaccin mag zitten. Genoeg tijd dus om het eerste trimester even af te wachten.
Stelt ons in ieder geval gerust.

Bedankt voor jullie verhalen/ervaringen!

Ik ben zwanger geraakt tussen mijn 2 vaccin door. En ben gezond zwanger, nu 30weken ?
Gewoon doen !
Corona krijgen tijdens je zwangerschap is schadelijker / gevaarlijker dan je te laten vaccineren...

Terug
Bovenaan