2e vaccinatie nu ik pril zwanger ben.

Ik ben nu 32 weken zwanger en heb nog geen vaccinatie. Inmiddels kan ik ook niet voor mijn bevalling volledig gevaccineerd zijn dus ik maak direct na mijn bevalling de afspraken. Ik heb er bewust voor gekozen niet te vaccineren. En vooral mijn vriend was erop tegen omdat het gewoon niet duidelijk is wat het voor je kind kan doen. Nu niet maar ook op latere leeftijd vooral waren wij niet overtuigd. Nog ruim 8 weken goed opletten dus. En als ik de situatie niet vertrouw doe ik mondkapje op of verlaat ik de ruimte waar ik ben.
Ik ben op de hoogte dat zwangeren heel ziek kunnen worden nunze niet gevaccineerd zijn. Maar ik ben dusdanig ver in mijn zwangerschap dat het kindje altijd eerder gehaald kan worden. En ga ervanuit dat ik met voorzichtig zijn niet zomaar besmet wordt. En ga dus ook niet met wildvreemde hutje op mutje staan. En kussen en hand schudden doe ik de hele zwangerschap al niet. Alleen met me vriend heb ik dus die lichamelijke contact. Hopelijk blijft het virus me ook de laatste weken bespaard. En kan ik gezond en wel bevallen van onze zoon in oktober. En daarna meteen de prikken halen!

Ik was 4 weken zwanger ten tijde van de tweede prik. Dat wist ik toen nog niet. Inmiddels 8 weken en een goede eerste echo gehad. Het is niet zo dat ze erg weinig weten. Ze weten inmiddels al best veel omdat het advies niet in amerika gegeven is. Daar zijn honderduizenden zwangere vrouwen gewoon geprikt, ook in het eerste trimester en die babies ontwikkelen gewoon normaal. Op basis daarvan is het advies in Nederland dan ook aangepast. 

Ik heb ook mijn eerste prik gehad toen ik nog niet zwanger was en mijn 2e prik toen ik 5,5 week zwanger was. Ik heb ook wel even getwijfeld, maar omdat ik nog op vakantie ga met het vliegtuig en dan toch met veel mensen in aanraking kom, vond ik het ergens ook wel fijn om wel gevaccineerd te zijn om de kans op corona te verkleinen. 2 weken geleden de eerste echo gehad en alles zag er prima uit en hartje klopt.

Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en heb heel bewust niet voor het vaccin gekozen. Ik ben me ervan bewust dat je als zwangere heel ziek kan worden van Corona, maar ik heb ook onderzoeken uit het buitenland gelezen waaruit blijkt dat er meer miskramen waren onder de mensen die gevaccineerd waren. Ik heb dit met mijn gynaecoloog besproken. Zij ontkent nog bevestigd dit. Zij gaf wel aan dat ze VERWACHTEN dat het geen schade zal toebrengen voor het kindje, maar dat er nog te weinig tijd en onderzoek is geweest om dit met zekerheid te kunnen zeggen. We hebben heel veel moeite gedaan voor deze zwangerschap van een (zo het nu lijkt) gezond kindje. 
Daarom voor mij dus tijdens de zwangerschap geen spuit. 

Ik heb mijn 1e prik een week voor de bevruchting gehad. Mijn tweede prik stond dus in het begin van het eerste trimester gepland. Ik wist toen ook niet goed wat te doen. De verloskundige gaf toen aan dat hun advies was om met een 2e prik te wachten tot het 2e trimester. Ik heb er toen bewust voor gekozen om het bij dat advies te houden. Het Rivm/ggd vonden wat anders, maar dan zou toch dat advies van de verloskundige aan me knagen. Uiteindelijk heb ik de prik met 12 weken genomen. En ik voelde er gelukkig helemaal niks van. Inmiddels heeft onze verloskundepraktijk het advies om niet te prikken in het 1e trimester losgelaten.

Mijn advies is om je gevoel te volgen en bij twijfel het advies van iemand die je vertrouwt (in mij geval de verloskundige) op te volgen.

Terug
Bovenaan