2e vroege miskraam vanmorgen gekregen, wie kan me opvrolijken??

Hallo meides,

Ik hoop dat ik me mag mengen op dit forum...

Heb 2 gezonde kindjes en mijn man en ik willen graag nog een 3e.
Nu ben ik 38 en heb dus  net ( vanmorgen) mijn 2e  vroege miskraam gehad, weet eigenlijk niet of je het een miskraam mag noemen als het binnen 3 weken(dus 6a7 weken zwanger) mis gaat.

Heb net de huisarts gebeld en de assistente  zegt dat de leeftijd ook een rol gaat spelen en dat ik als ik meer vragen heb maar even een afspraak moet maken voor een consult..
Niet eens een succes of hou je haaks praatje..??
Te zot voor woorden toch, alsof je hierom geen verdriet kan hebben.

Nou weet ik wel het is niet te vergelijken met iemand die zijn kindje later in de zwangerschap verliest, maar ik mag toch wel verdrietig hierover zijn???

Wij willen zo graag een 3e, moeten we nu nog verder gaan met proberen of gewoon stoppen vanwege mijn leeftijd?
Wat denken jullie

Ik hoop dat er mensen zijn die mij antwoord/tips etc. kunnen geven.
Weet het echt even niet meer....

Hai hai,

Jeetje wat vervelend! Tuurlijk is dit net zo goed een miskraam, ook al was je `pas` 6 of 7 weken zwanger. En verdriet mag je hier zeker over hebben. Schandalig dat je geen troostende woorden te horen kreeg van je huisarts, dat is niet echt zoals het hoort volgens mij.

Neem de tijd dit te verwerken en hopelijk mogen jullie toch nog een gezond 3e kindje op deze wereld zetten!
Veel sterkte meid!

Groetjes Janneke

Hoi Janneke,
Dank je wel voor je troostende woorden...

Heb net mijn schoonmoeder aan de telefoon gehad, zei ook allemaal dingen die ik nu even niet wil horen: Misschien is het wel je leeftijd en mag het gewoon niet meer, geniet nu maar lekker van je 2 gezonde kindjes..

Nou zeg dat troost me ook lekker...
Nu nog m'n eigen moeder laten weten .., die is ook zo nuchter, zal ik wel een zelfde antwoord van krijgen.

In ieder geval bedankt dat je de tijd hebt genomen om iets te schrijven janneke!!
Thanks

Hoi mamavansenl,

Wat verdrietig dat je vanmorgen voor  de tweede keer een  miskraam hebt gehad.
natuurlijk mag je hier verdrietig over zijn.
Wat harteloos van die dr dat je geen sterkte of wat dan ook te horen kreeg.

Helaas weten maar heel weinig mensen de juiste woorden te vinden voor iemand die een miskraam heeft gehad. Mijn ervaring is dan ook dat de meeste mensen die perse iets willen zeggen rare dingen gaan zeggen en dan ook nog denken dat ze je daarmee troosten.
Maar hoe moeilijk dat ook is probeer het maar naast je neer te leggen.
Ik weet dat dat moeilijk is maar als je jezelf ook nog moet gaan bzig houden met hoe mensen op je miskraam reageren dan kom je niet meer toe aan je echte verdriet en het is juist belangrijk dat je dat nu samen met je partner een plekje probeert te geven.
Volg je hart in wat jullie zelf willen. Wel weer zwanger proberen te raken of niet, je moet doen waar jullie je goed bij voelen.

Heel veel sterkte voor in deze moeilijke tijd, en als je van je af wilt kletsen dan ben je op het forum natuurlijk altijd welkom.

Liefs, Nathalie

Hoi,

Het is voor mij heel herkenbaar wat je schreef. Ook wij wilden graag een 3e kindje (we hebben twee dochters van 3 en 5) en ook ik kreeg toen twee keer achter elkaar een miskraam (met 8 weken en met 14 weken). Ook ik kreeg van die opmerkingen, zelfs van naaste familie: wees blij met je twee dochters, misschien is dit wel een teken dat je geen 3e moet nemen, etc. Erg kwetsend vond ik het. Maar de wens was wel heel groot, en bij jou ook lees ik, dus dan zou ik het nog niet opgeven! Ik ben nu 26 weken zwanger van de 3e, het gaat allemaal goed deze keer. Ik ben trouwens 34. Als jullie graag een 3e willen dan kunnen andere mensen je daar toch niet vanaf brengen. Geef niet op en hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.
Veel sterkte met het verwerken van de miskramen, het is niet niks.
Marijke

Lieve

Janneka, Nathalie en Marijke...
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik weet heus wel dat ik niet de enige ben die zoiets meemaakt, maar het is fijn om te weten dat er meides met me meeleven..

Nogmaals bedankt vooe jullie lieve reacties
mamavansenl

Hee meid, veel sterkte met het verwerken van het verlies! Helaas weten mensen niet goed wat ze moeten zeggen omdat ze niet weten wat voor een impact het heeft.
Kortgeleden stond er bij ons in de krant een stuk over  miskramen met een link naar een website.
http://www.vandaaghebikmijnsteenverlegd.nl/

Misschien heb je er wat aan!
Enne, ik zou zeggen, fijn doorgaan met proberen als jullie het daar samen over eens zijn en je het emotioneel ook aan kunt!

Groetjes Laura

Dank je wel Laura,

Heb net op de site gekeken, vindt het wel heel wat hoor met zo'n workshop meedoen.
Eerst maar even lekker afwachten hoe het met mijn gesteldheid gaat, ben momenteel erg emotioneel  en jank als als iemand lief tegen me doet etc.

In ieder geval thanks!
Liefs
mamavansenl

Terug
Bovenaan