2e x sneller en/of makkelijker??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Je hoort aan alle kanten dat de 2e bevalling sneller en/of makkelijker gaat. Maar wat zijn jullie ervaringen??

Het begint nu toch echt wel allemaal aan te komen voor ons. De weken gaan nu echt tellen!!!

Zelf ben ik van m'n zoontje in een best korte tijd (ruim 6 uurtjes) bevallen maar aan het einde moesten ze me toch helpen (knip + vacuumpomp) na 2 uur persen.

Ben benieuwd.

Mams79
33 wkn en 1 dgn

hoi hoi
ja het klopt inderdaad,de eerste moet de weg vrij maken he.
daarom duurt die bevalling ook het langst.
bij mijn eerste heb ik er bijna 24 uur over gedaan,en de tweede 4uur,de derde 2uur,de vierde en vijfde 6uur,dus bij mij duurt het steeds langer,hihi.
nou maar hopen dat deze sneller komt.
liefs sil

Ik ben ook heel benieuwd of de 2e bevalling inderdaad sneller gaat. Mijn eerste bevalling ging al zo snel (4 uur waarvan 3 kwartier persen), dus dan zou het deze keer helemaal een flitsbevalling worden...

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

mijn eerste bevalling duurde 9 uur toen 2 keer persen en me meissie was er!!
tweede bevalling duurde veel langer en is uiteindelijk in een ks geeindigt!
ik heb dus geen idee hoe dat met deze zal gaan want de weg vrij maken oke dat is dus bijna 14 jaar geleden voor mijn!! ik ga er maar vanuit dat dit een hele zware bevalling gaat worden ook omdat mijn dochter toen maar 2400 gram woog en deze baby een heel stuk groter is en zal zijn vanwege dat suiker!!
moet wel eerlijk zeggen ben erg bang voor knippen enzo lijkt me zo vreselijk pijn doen he!!!

veel liefs cora

quote: cora3 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-10-2007 08:49:06'));

mijn eerste bevalling duurde 9 uur toen 2 keer persen en me meissie was er!!
tweede bevalling duurde veel langer en is uiteindelijk in een ks geeindigt!
ik heb dus geen idee hoe dat met deze zal gaan want de weg vrij maken oke dat is dus bijna 14 jaar geleden voor mijn!! ik ga er maar vanuit dat dit een hele zware bevalling gaat worden ook omdat mijn dochter toen maar 2400 gram woog en deze baby een heel stuk groter is en zal zijn vanwege dat suiker!!
moet wel eerlijk zeggen ben erg bang voor knippen enzo lijkt me zo vreselijk pijn doen he!!!

veel liefs cora

Hoi Cora,

Dat deze baby zwaarder is hoeft niet te betekenen dat de bevalling ook veel moeilijker zal zijn. Een vriendin van mij is vorig jaar in 6 uur tijd van haar tweede bevallen en dat was een knul van 9,5 pond! Ze is er zelfs zonder knip of scheur vanaf gekomen.

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

Hoi mams79

jouw verhaal lijkt erg op het mijne, mijn dochter is geboren na 6 uur weeen en 1 1/2 uur persen met de vacuumpomp. Het schijnt dat bij een 2e in ieder geval de pomp niet vaak voorkomt, omdat inderdaad de weg vrij is gemaakt. Ik ben 22 nov uitgerekend van de 2e, dus nog even afwachten..

Groetjes, Paulien

hoi ikke

nou bedankt voor je verhaaltje haha ik hoor dat soort dingen liever dan idd dat uitschueren enzo ben er als de dood voor erg he haahha

maar idd er zijn ook mensen die hele bolle kindjes op de wereld zetten zonder al die enge dingen enzo we zien wel ik kan er niks aan doen het moet er toch uit he pffff

liefs cora

Mijn eerste (3 jaar geleden, een zoontje) duurde 15 uren, een dikke hel!!! continue pijn.
Mijn tweede (nu 10 weken oud, een dochtertje) was in 4 uren ter wereld, maar wat een hel weer zeg! Gelukkig dat het maar 4 uren duurde! Allebei thuis geboren! Komt minder vaak voor dan je denkt. Veel bevallingen eindigen in het ziekenhuis. Dus dat was wel fijn!
Heel veel succes!

Terug
Bovenaan