Hoi,
Een bevalling is nooit pijnloos, maar je lichaam maakt stoffen aan om het dragelijk te maken. Probeer mee te gaan met de weeën. Dat scheelt echt! Tijdens mijn 3e bevalling hebben we heel veel lol gehad! Dat was een heel relaxte bevalling. De vk. vroeg op een gegeven moment naar een hapjespan, toen werden we melig....... Een hapjes pan, wat wil je daarmee? Maar we hadden geen ondersteek, de hapjespan heeft de hele kraamtijd onder het bed gestaan. Verder belde net voor dat ik ging persen mijn schoonmoeder hoe het gisteren bij de vk was. Dat heeft mijn man toen keurig verteld, terwijl de vk en ik bijna niet meer bij kwamen van het lachen. (ik zou die dag naar het zh moeten voor een ctg, en kijken wanneer ik zou moeten bevallen, ik was toen 10 dagen overtijd) Na een kleine 5 min. hebben we hem geseind dat hij af moest breken en nog geen 5 min. later was onze dochter er! Een kwartier later mijn schoonouders maar weer gebeld, doe dachten echt dat we een grapje maakten............
De laatste 2 bevallingen waren infuusbevallingen, het grote nadeel daarvan vind ik, is dat je vast ligt op bed. Maar ja, dat hangt nu ook weer boven mijn hoofd, omdat mijn bloeddruk aan het klieren is. Het is allemaal best te doen, de eerste 5 cm's heb ik altijd zoiets van: is dat alles en daarna weet ik: o ja, het is toch niet zo leuk. Maar op de één of andere manier raak ik altijd alle tijdsbesef kwijt en denk ik achteraf, het viel allemaal wel mee. Vooral als je je kleintje in je armen sluit, dat blijft mooi en daar doe je het voor. Het helpt als je tijdens de bevalling de moed verliest je dat in te prenten: mijn baby komt, mijn baby komt!
Het kan dus wel leuk zijn, maar ja, het komt niet vanzelf........
Francien