2e x sneller en/of makkelijker??

Iemand ook een pijnloze bevalling meegemaakt, toevallig ???  

Hoi Gabrielle

Pijnloze bavaling zou ik het niet nummen maar het is wel heel erg megevallen.
Om 1 uur snacht's zijn mijn vliezen gebroken, de klene in de vroetwatergepopet, dus meteen naar ziekenuis daar kreeg ik een infus om de bevalling te versnelen, om 8 uur begon het best pijn doen en om 10 uur kreeg ik rugeprik en de pijn was weg om 17 uur 10cm, dus hebben ze de rugenprik uitgezet dat ik kon voelen hoe ik moets persen.
Persen doet geen pijn ( bij mijn niet te minst) dan ben je zo blij dat het kleine al bijna geboren is, na 5 min was onze dochter er en alle pijn is weg.
Ik weet dat niet iedereen kan rugenprik krijgen, maar als je die aangeboden krijg zo als ik waarom zou je die weigeren toch?

Ik hoop deze keer op normale bevalling  ( zonder infus met opvekers). Wat ik alleen beetje eng vind is dat de kleine nu al 7 pond heeft en ik ben pas over 4 weken uitgerekend, maar ja het is nog nooit een blijven zitten toch?

Iedereen heel veel suc6 met de bevalling !!!!!!

En Gabrielle ga je thuis of in ziekehuios bevallen?

36w2d

Hoi,

Een bevalling is nooit pijnloos, maar je lichaam maakt stoffen aan om het dragelijk te maken. Probeer mee te gaan met de weeën. Dat scheelt echt!  Tijdens mijn 3e bevalling hebben we heel veel lol gehad! Dat was een heel relaxte bevalling. De vk. vroeg op een gegeven moment naar een hapjespan, toen werden we melig....... Een hapjes pan, wat wil je daarmee? Maar we hadden geen ondersteek, de hapjespan heeft de hele kraamtijd onder het bed gestaan. Verder belde net voor dat ik ging persen mijn schoonmoeder hoe het gisteren bij de vk was. Dat heeft mijn man toen keurig verteld, terwijl de vk en ik bijna niet meer bij kwamen van het lachen. (ik zou die dag naar het zh moeten voor een ctg, en kijken wanneer ik zou moeten bevallen, ik was toen 10 dagen overtijd) Na een kleine 5 min. hebben we hem geseind dat hij af moest breken en nog geen 5 min. later was onze dochter er!   Een kwartier later mijn schoonouders maar weer gebeld, doe dachten echt dat we een grapje maakten............
De laatste 2 bevallingen waren infuusbevallingen, het grote nadeel daarvan vind ik, is dat je vast ligt op bed. Maar ja, dat hangt nu ook weer boven mijn hoofd, omdat mijn bloeddruk aan het klieren is.  Het is allemaal best te doen, de eerste 5 cm's heb ik altijd zoiets van: is dat alles en daarna weet ik: o ja, het is  toch niet zo leuk.  Maar op de één of andere manier raak ik altijd alle tijdsbesef kwijt en denk ik achteraf, het viel allemaal wel mee. Vooral als je je kleintje in je armen sluit, dat blijft mooi en daar doe je het voor. Het helpt als je tijdens de bevalling de moed verliest je dat in te prenten: mijn baby komt, mijn baby komt!
Het kan dus wel leuk zijn, maar ja, het komt niet vanzelf........

Francien

Snap best hoor dat een bevalling niet pijnloos gaat...
Maar ik las allemaal van die ramp scenario's dat ik er toch even wat op wilde zeggen

Het lijkt mij (beetje vreemd misschien) ook best gezellig zo'n bevalling. Volgens mij gaan mijn  man  en ik  tussen de weeën  door  best lachen met zijn 2 tjes, al was het maar van de zenuwen!!!

Nou groetjes

quote: Gabrielle26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2007 17:34:50'));

Snap best hoor dat een bevalling niet pijnloos gaat...
Maar ik las allemaal van die ramp scenario's dat ik er toch even wat op wilde zeggen

Het lijkt mij (beetje vreemd misschien) ook best gezellig zo'n bevalling. Volgens mij gaan mijn  man  en ik  tussen de weeën  door  best lachen met zijn 2 tjes, al was het maar van de zenuwen!!!

Nou groetjes

Gezellig????  Nou, stel je dat maar niet voor....
En over dat je lichaam endorfine aanmaakt om de pijn dragelijker te maken: misschien maak ik die stof niet aan dan...want dragelijk was het bij beide bevallingen absoluut niet!!!
Maar ja, je moet er doorheen, je kunt niet terug en die gedachte maakt dat je het vol kunt houden.
Succes!

Terug
Bovenaan