2e zwangerschap keizersnee

hallo allemaal.
ik zit een beetje met een dingetje. ik ben nu in verwachting van onze 2e wondertje 26+w (dochter) en een trotse mama van een zoon 3 jaar.
onze zoon is geboren via een keizersnee en mag zelf aangeven of wij ik en mijn man voor een 2e keizersnee willen gaan. nu heb ik afgelopen dinsdag een gesprek gehad met de gynaecoloog. met alle voor en na delen nou ja daar was ik eigenlijk al wel een beetje over uit om een 2e keizersnee te doen. nu kwam ze met een vraag waar ik me helemaal niet op ingesteld heb of op voorbereid. of ik me wil late steriliseren die viel even voor mij en had niet verwacht dat deze vraag gesteld zou worden.
nu hebben wij als onze 2e kindje is geboren geen kinderwens meer en zijn we echt heel blij met deze 2 . voor mijn zwangerschappen heb ik altijd een merena spiraal gehad vanaf mijn 19e toen nooit meer menstruatie klachten gehad wat natuurlijk heel fijn is . daarvoor heb ik de pil geslikt omdat ik anderhalve jaar de pil heb door moeten sliken i.v.b mijn behandelingen voor hodgkin op mijn 18e. nu 30 . nu dat de gynaecoloog mijn deze vraag stelde hielt het me bezig ben ik wat gaan googlen.
ook wat de bijwerkingen waaren van de merena spiraal waar ik nooit verder over na gedacht heb waar ik toen klachten van had en eigenlijk
altijd maar geaccepteerd heb en meer gedacht heb van het vele hoofpijn van dat ik wel weer te druk ben geweest en meer pittig of korter lontje waar ik nu geen last van heb. en vermoeidheid heb ik al heel lang last van wat ik na het gevolg van hodgkin heb overgehouden en schiklierproblemen waarvoor ik medicijnen slik.

nu heb ik opgezocht hoe die sterilisatie in zijn werk gaat en dat de menstruatie door blijft gaan als normaal maar dan wou ik e.v.t voor stellen of ze niet de slijmvlies weg willen halen als ze dan toch bezig zijn als het kan ( als ik hier uiteindelijk voor kiest ) waardoor ik dan misschien minder of helemaal niet meer ongesteld word. en als ik alles een beetje op internet lees zitten er voor mij wel voordelen aan ook onder anderen het slikken/spiraal waardoor je de hormonen niet meer krijgt. ik ben er ook niet helemaal uit omdat iets me tegenhoud om de beslissing te maken. of dat het meer is dat ik nu definitief de knoop door hak om nooit meer zwanger te worden. of is het meer dat ik ik iets in mijn lichaam laat zetten die alles mogelijk heeft gemaakt voor onze 2 wondertjes. mijn man wil e.v.t zich wel late steriliseren als ik besluit om het niet te doen dat maakt hem niet zo veel uit het gaat er meer om hoe ik mij er bij voel en wat ik zou willen. ik wil zo i zo nog een extra afspraak bij de gynaecoloog om over te praten.

zijn er vrouwen die die het gedaan hebben of wat hun ervaringen zijn

sorry alvast voor mijn spelfouten dyslexie veel liefs
 
Terug
Bovenaan