2x 's-nachts wakker, ... wat doen?

Hallo mamma's,

Ons dochtertje is 18 maanden oud en vanaf het prille begin is ze 1x 's-nachts wakker om wat te drinken (water met een pietsie roosvicee). Daar heb ik zelf geen moeite mee.

Sinds enkele dagen wordt ze 2x wakker 's-nachts, vannacht om half 1 en half 6.

Kan het tijdelijk zijn?
Ze wordt gewoon wakker en na enkele minuten gaat ze huilen voor een slokje drinken.

Het moet natuurlijk geen patroon worden dus wat kunnen we nu het beste doen?

Groetjes Esther
 
Hoi Eshter,

Vervelend zeg dat ze 2x op een nacht komt. Met 18 maanden hoop je dat je de gebroken nachten wel zo'n beetje gehad hebt.
Ik denk dat het beste is om haar gewoon een keer te laten huilen. Ze vindt het waarschijnlijk wel gezellig en lekker om 's nachts af en toe wat te drinken. Als je het blijft volhouden gaat ze er op "liggen" denk ik, en wordt het denk ik idd een patroon voor haar.
Ons zoontje heeft het ook weleens gedaan. Ik heb hem toen laten huilen met het risico dat hij zijn broer wakker huilden, maar die gok nam ik maar. Hij heeft het 20 minuten volgehouden, toen viel hij in slaap en heeft hij het niet meer gedaan.

Suc6!

Groetjes Corina
 
Ok ... eenmalig 20 minuten zou mooi wezen!

Ik denk er ook over haar vannacht gewoon eens te laten huilen ... kijken wat er gebeurd en hoe lang ze dit gaat volhouden. Haar kennende zal ze op een gegeven moment erg overstuur raken, dat is wel erg lastig want dan ben je zo geneigd naar haar toe te gaan, misschien moet dit dan ook wel en haar zeggen lekkr te gaan slapen, kus en weg gaan tot ze in ziet dat het geen zin heeft.

Of ben ik dan toch nog te lief?

hahaha, opvoeden ??? valt niet altijd mee.
 
Ok ... eenmalig 20 minuten zou mooi wezen!

Ik denk er ook over haar vannacht gewoon eens te laten huilen ... kijken wat er gebeurd en hoe lang ze dit gaat volhouden. Haar kennende zal ze op een gegeven moment erg overstuur raken, dat is wel erg lastig want dan ben je zo geneigd naar haar toe te gaan, misschien moet dit dan ook wel en haar zeggen lekkr te gaan slapen, kus en weg gaan tot ze in ziet dat het geen zin heeft.

Of ben ik dan toch nog te lief?

hahaha, opvoeden ??? valt niet altijd mee.
 
Met 18 maanden zou je volgens mij wel even naar haar toe kunnen gaan om uit te leggen dat het niet de bedoeling is dat ze 's nacht wakker is en dat ze lekker moet gaan slapen.
Houd het wel kort anders is ze veel te wakker en vind ze het gezellig dat je komt kletsen.
Gewoon zachtjes zeggen:
sttttt, het is nacht je moet slapen
Dan een kus en weer weg.
 
hoi esther,

wat ik doe als esmee wakker wordt is speentje weer terug in haar mond (als ze die uit heeft) en als ze die nog even heeft zeg ik tegen haar dat het nog vroeg is en dat ze moet gaan slapen.
ook zet ik dan haar muziekdoosje aan en vaak moppert/praat ze dan nog even en dan valt ze toch wel weer in slaap na een paar minuten.
wellicht moet ze veel verwerken overdag?
als ik me kan herinneren drinkt fabienne heel veel he? dus daar kan het niet aanliggen dat ze toch nog dorst heeft.
 
Terug
Bovenaan