<p>Onze dochter lekte regelmatig door in haar maat 2 luiers. Grote plassen ? Sinds enkele dagen gebruiken wij nu maat 3. Deze zijn eigenlijk weer te groot rondom haar buik en ook hierin lekt ze met een grote plas door. Of dit nu komt omdat ze groot zijn of dat ze soms zoveel plast weten wij niet. Voor mijn gevoel heeft ze een tussenmaat nodig en iets vaker luiers verschonen (en niet alleen tijdens de fles momenten). Herkenbaar? Hoe op te lossen of kwestie van even volhouden totdat maat 3 goed aansluit?</p><p>Daarmee kom ik op vraag twee. Onze kleine vindt het nog steeds niet leuk om aan en uit gekleedt te worden. Het is vaak brullen. We hebben overwogen haar door een osteopaat na te laten kijken. Omdat er ook genoeg momenten zijn dat ze het prima vind en het gezellig is op de comode, denk ik niet dat er iets fysiek mis is. Echter de laatste paar dagen is ze vaak hysterisch. Zie dan maar eens haar om te kleden... Ik merk dat ik dit heel lastig vind, want ik zou haar graag willen troosten en tegelijk moet ze soms ook iets schoons aan (zeker als ze weer gespuugt heeft of net als gister zo'n poepluier had dat we de douche in moesten). Ze is op die momenten niet meer af te leiden. Niks is goed. Als ik haar dan in mijn armen neem snikt het hele lijfje mee. Dit is zó zielig. Zelf houd ik het dan ook niet droog. Een volgende moment kan het weer klaar zijn. Is dit voor iemand herkenbaar? Iemand tips?(En nee we zitten niet in een sprong of regeldag. Geen tandjes of iets dergelijks. Het enige wat zou kunnen zijn haar darmen....</p><p> </p><p>Vraag drie gaat hier over. Sinds enkele weken dikken we haar voeding minimaal (1 schepje nutriton op 100 ml) in. Het werkt erg goed en sindsdien minder omkleden (want dat is vaak dus drama). De afgelopen week heeft ze zichtbaar last van haar darmen. Op advies van het cb zijn we nu de nutriton om de fles aan het geven. Je raad het al, zonder nutriton konden we haar vanochtend wegens spugen weer extra omkleden. Met nutriton heeft ze soms zoveel krampjes dat ze het uitschreeuwt. Eenmaal een scheet gelaten of kramp voorbij is ze wel weer een blije baby. Poepen gaat ook moeizamer. Ze moet er echt voor werken... Terwijl de poep die eruit komt in mijn ogen best nog vloeibaar is.</p><p>Ik zie nu ? dat het best een pittige week is geweest. Geen wonder dat ik doodop ben en het huilen nader staat dan lachen. Ik weet... Het gaat voorbij. Ik zou haar graag wat minder over haar toeren zien, want daar schiet ze de laatste dagen snel in door. Gelukkig ook voldoende momenten dat ze heerlijk nog op mijn buik ligt te slapen of nu bij papa op zijn lange benen ? kan ik mijn dochter van 13 weken nog ergens in ondersteunen/verlichting geven zodat er hier minder tranen vloeien?</p>