3 'het zweet breek mij uit' vragen

Ik zou toch eens naar de osteopaat gaan. Mijn schoonvader is osteopaat en die friemeld wel eens aan de tenen van mijn dochter(5weken). Als hij weg gaat zegt ie: met een kwartier heb je een poepluier. En dat is dan ook echt zo! 
Het hoeft niet zo te zijn dat er iets pijnlijk is aan haar lijfje. Ze kan nog wel klachten hebben die niet direct zichtbaar zijn, bijvoorbeeld omdat de bevalling niet soepel ging.
Zelf heb ik jarenlang met regelmaat blaasontsteking gehad. Tot ik 2 behandelingen bij de osteopaat gehad heb. Geen idee wat het precies doet, maar het heeft zeker geholpen. Baat het niet dan schaad het niet. 

Misschien kleding nemen met knoopjes wat niet over haar hoofdje heen hoeft? Dat vind onze dochter ook veel fijner, en je bent ook sneller klaar want het is een stuk makkelijker aankleden, of een boxpakje met knoopjes, dan hoeft je alleen een romper en boxpakje aan te doen, ben je ook snel klaar, ziet er allemaal niet super charmant uit, maar dat komt wel als ze wat ouder zijn toch

Hi pittig zo’n ukkie. Denk wel dat het vele spugen, buikpijn en drama’s bij het omkleden er helemaal bijhoren. Wat dat kaatste betreft was mijn insteek:dan maar ff huilen... gaat over ?. Osteopaat kan ik ook aanraden voor buik en spugen maar ook dat wordt pas echt beter als ze wat ouder zijn. Zet m op, het hoort erbij! 

De boxpakjes hebben we vorige week uitgezwaait, want ze groeide eruit. Ze wordt al een echt dametje en wij hebben zoveel kleertjes gekregen (hele leuke) dat wij het zonde vinden om deze niet te gebruiken. Ergens is het ook een kwestie van gewenning denk ik? Vannacht moesten we haar weer omkleden en dit keer liet ze het weer prima toe. Het wisselt zodanig. Ik vermoed dat dat de vermoeiende kwestie is. We weten dat het ook anders kan ? 
Ik ga vandaag op zoek naar een osteopaat. Ik vermoed dat er niks ernstigs is.... ze moet van het cb meer op haar buik gaan liggen ter training van haar nek. Dat hadden we gelaten, want dit vond ze zo niet leuk. Ook afgelopen week bij het cb werd ze ook weer pisnijdig. Konden ze direct zien, waarom we dit thuis niet deden ? Alleen om deze reden wil ik haar even laten nakijken. Je weet maar nooit... 
Mijn vriend heeft nu minder avonddiensten. Ik geloof dat dit de afgelopen drie weken er ook in hakte. Heb ik al die pittige uurtjes die ze vaak vanaf 16-19/20 (haar volgende fles heeft) alleen. Gisteren waren we weer samen en dan is het ineens een stuk minder zwaar. 

Ze moet ook even wennen aan de Nutriton, neem hier rustig de tijd voor. Het duurt ongeveer 2 week voordat ze er aan gewend is. 

Hoi LunaNova,
Mijn kleine meid (bijna 3 maand) vond aan en uit kleden ook nooit leuk. Wij hebben nu een muziek beestje boven de commode hangen en die doe ik aan en dan vind ze het wel leuk. Misschien een idee?
Voor de krampjes gebruiken wij Infacol, dit halen we altijd bij de Albert Heijn. Een paar drupjes hiervan in het flesje en haar krampjes zin weg. Soms als ze tussendoor last heeft van krampjes doen we een beetje op haar speen.

Groetjes

Hier ook een hééél boos jongetje als we gaan omkleden! Ik zing overdreven en zorg voor zo min mogelijk 'over het hoofd kleding stukken'
Ik heb omslagrompertjes en anders trek ik de romper van beneden naar boven aan. Benen erdoor en omhoog ermee hopsakee! Dit vind mijn zoontje daarintegen hilarisch!  Als laatste de trui en als hij dan begint te huilen kan ik hem direct optillen want dan ben ik toch klaar met aankleden. En omdat dit nu zk soepel gaat heeft hij maar tijd voor 2 snikjes.
Ooit gedacht aan reflux? Ik heb meneer standaard een slab om! Want anders blijf ik maar verschonen..
En die luiers.. wij hadden tussen 2 en 6 weken hetzelfde probleem. Bumblies was onze uitkomst! 

Vanmiddag een afspraak bij de osteopaat. Fijn dat we zo snel terecht kunnen. Reflux hebben in principe alle baby's. Ze heeft geen ernstige vorm hiervan. Ze spuugt alleen net ietsje meer dan de gemiddelde naby. Alsduz het cb. We zijn iedere fles maar weer gaan indikken. Gisteren kon ik haar weer drie keer omkleden ? ik ben nu aan het spelen met nog minder nutriton erin. Ze schrijven 1 à 2 schepjes op 100 ml voor. Dat vond ik al veel en deed al minder. We doen nu 1 schepje op 150 en ander half op de 180 fles. En de flessen die volgens cb gewoon moesten laten (zonder nutriton) gaat een half schepje in. Ze was gisteren een blije Renee.... en hebben veel plezier gehad. De kruitvat luiers maat 3 werken goed. En als ze een uur of eerder wakker is voor de fles en actief haar bed uit wil, verschoon ik hasr nu ook.
Leuke tip Manon. Creatieve oplossing. Eenz kijken of ik bij haar ook een lach eruit kan toveren. Verder zetten we tegenwoordig een discobal aan. Vindt ze heel facinerend. Al helpt het niet altijd.

Terug
Bovenaan