3,5 maand en oefenhapjes

Ik ben niet begonnen met afbouwen met de hapjes in mijn achterhoofd. Maar wel omdat ze naar mijn gevoel met 5 voedingen om de 4 uur nog niet echt honger had. En vaak ook de fles niet goed leeg dronk. Andaar dat ik ben gaan proberen om af te bouwen naar 4 voedingen en dan iets meer aanbieden in de fles. met de 4 flessen drinkt ze elke fles netjes leeg en is ze ook voldaan

Vroeger was ook 3 maanden blijkbaar leven jullie echt dat boekje na hahhhah stel dat wad niet wat deed je dan toch gewoon naar je kind kinken mij kind had vanaf geboorte geen kramp niefs nietbhuilen niets nu nog steeds niet kijk als kramp greeg of iets deed ik het niet dus oordeel aub niet

[quote quote=10351823]Vroeger was ook 3 maanden blijkbaar leven jullie echt dat boekje na hahhhah stel dat wad niet wat deed je dan toch gewoon naar je kind kinken mij kind had vanaf geboorte geen kramp niefs nietbhuilen niets nu nog steeds niet kijk als kramp greeg of iets deed ik het niet dus oordeel aub niet[/quote]
Ik kan er ook heel slecht tegen dat mensen zeggen dat het slecht is, dat het echt niet kan, blabla dit blablabla dat. Die kennen mijn kind niet! Ik vroeg het me inderdaad gewoon af. Mn oudste kreeg volledig bv en ben ik ook met 4 maanden begonnen met oefen hapjes. En al vrij snel zat er aardappel, rijst, macaroni bij. Gevolgd door vlees. Ze is een meeeeega goede eter. Maar bij haar zusje liep het anders. Zij kon niet bij mij drinken, wilde wel maar lukte niet. Productie geen probleem. Maar full time kolven met nog een peuter in huis begon snel zn tol te eisen bij mij dus nu volledig kv (geitenmelk) en dat gaat super. Maar omdat het dus heel anders loopt was ik gewoon benieuwd hoe anderen het deden. ? iedereen kent zn kind het beste ongeacht wat iedereen ook zegt of beweert... 
ik vroeg inderdaad ook niet om om mn oren gemept te worden over wat cb, who of wie dan ook zegt. Maar gewoon naar ervaringen. Dus dankjewel voor jouw antwoord ?

Onze dochter keek ons met 3 maanden al het eten uit de mond. Met bijna 4 maanden zijn we heel langzaam begonnen met n lepeltje groente. Nu is ze 7 maanden en eet naast de 4 flesvoedingen (tot 20 weken borstvoeding gehad) heerlijk haar fruithapje, boterham en avondeten. Ik vind het vooral belangrijk om naar de behoeftes van mijn dochter te kijken. Zo geeft het cb aan dat ze geen nachtvoeding meer nodig heeft. Onze dochter duidelijk wel aangezien ze er nog altijd wakker voor wordt rond 23.00. Daarna slaapt ze heerlijk tot 07.00 we beginnen nu wel langzaam met afbouwen, maar als ik deze fles niet geef dan heeft ze een hele onrustige nacht. Dan kies ik toch liever voor een goede nachtrust voor ons drietjes, dan dat we alles volgena het boekje moeten doen. We stoppen wel helemaal met deze voeding zodra ze er klaar voor is. 

[quote quote=10351810]Ik ben niet begonnen met afbouwen met de hapjes in mijn achterhoofd. Maar wel omdat ze naar mijn gevoel met 5 voedingen om de 4 uur nog niet echt honger had. En vaak ook de fles niet goed leeg dronk. Andaar dat ik ben gaan proberen om af te bouwen naar 4 voedingen en dan iets meer aanbieden in de fles. met de 4 flessen drinkt ze elke fles netjes leeg en is ze ook voldaan[/quote]
Oh prima! Was trouwens niet betweterig of vervelend bedoeld hoor, als het wel zo overkwam sorry. Ik heb zelf een zoontje dat vanaf 7 maanden eigenlijk constant de fles weigerde (enige reden dat het nog een beetje lukte was door het kdv waar hij andere kindjes ook zag drinken). En ook hij keek het eten uit onze mond (ook al zeggen mensen dat dat niet kan, was echt wel zo). Dus ik weet hoe het is. Wij zijn direct met 4 maanden begonnen met oefenhapjes en nooit last van iets gehad qua kramp, darmen of allergieën.
Nu met 1 jaar krijgt hij nog 1 fles (gewone) melk 's ochtends, omdat dat echt zijn out-of-bed-momentje is dat hij gewend is, maar verder geen melk meer (dus als melk het tweede jaar zoals ook in een reactie hier staat ook nog de belangrijkste voeding zou zijn hebben we denk ik een probleem).

Hoihoi, volgens mij valt het iets mee met de oren-mepperij toch. Mensen geven hun ervaringen en die vroeg je, dus dan krijg je verschillende verhalen...?‍♀️
Ik begrijp heel goed dat je graag zou beginnen, is gwoon ook zó leuk! En het ene kind kijkt eerder het eten uit je mond dan het andere. Maar dat je beebje er heel erg in geïnteresseerd is, betekent niet dat het er ook al aan toe is. Je kan helaas niet aan de buitenkant zien of die darmpjes er klaar voor zijn... Kindjes kijken ook geïnteresseerd naar water, maar kunnen niet zwemmen, of naar een vuurtje, maar kennen nog niet het gevaar van hitte. Misschien is jouw kindje wel wat verder in de ontwikkeling en super allert! Neemt het alles in zich op. 
Jij bent moeder en mag je kindje beschermen als het ergens wel/niet aan toe is. Er zijn echt verschillende onderzoeken gedaan naar darmrijping en waarom het beter is even te wachten. Niet om betweterig te doen, niet van de opvoedmaffia... als.je kindje ouder is, geef je ook sturing, op andere gebieden weliswaar, maar wellicht begint het al een beetje... 

[quote quote=10351991]Weer betweterig en dat is met appels peren verglijkr[/quote]
Oh, iedereen moet het met elkaar eens zijn en precies hetzelfde doen en vinden? Je lijkt een andere mening per definitie 'betweterig' te vinden. Dat mag. Live and let live, zullen we maar zeggen. Fijne dag! (Oh, en misschien weet ik het in dit geval ook beter, zou maar zo eens kunnen.?‍♀️ Misschien heb jij van andere dingen weer meer verstand dan ik.)

Terug
Bovenaan