3,5 mnd: maximale voeding, ontevreden na fles, weer eerder wakker worden, geen lange slaap meer....

Hallo allemaal,

Het belangrijkste is dat je kind niet meer dan 1 liter flesvoeding per dag krijgt. Of je nu 4, 5 of 6 voedingen geeft. Als je deze richtlijn aanhoudt is het geen probleem.

Het CB houdt daarnaast de volgende richtlijn aan tot 6.500 gram:
als je kind bv 5.500 gram weegt dan moet hij/zij minimaal 5,5 * 150 = 825 cc drinken per 24 uur.

Het is een richtlijn. Meer of minder mag. Maar niet meer dan 1 liter. Is dit wel het geval dan moet je toch echt overschakelen naar een andere voeding. Voor hongerige baby's.

Veel succes.

Groetjes Debby
Senna 18-06-2007

Hoi,

ik zou de voeding voor hongerige baby's proberen, heb ik mijn zoon ook tot 6 maanden gegeven, deed hij het erg goed op... Niet meer voeding, niet meer calorien, wel meer verzadigd, hij sliep bijvoorbeeld ook gelijk door!

Groetjes Mariska

Ik ben het met Debby eens.

De richtlijn is dat je kindje niet meer dan 1 liter flesvoeding per 24 uur mag hebben.
Hoe je dit over de flessen verdeeld moet jezelf weten.

Tijn krijgt nu bijvoorbeeld 3x een fles van 200cc en 1x een fles van 230cc dat is 830cc per dag, dus Tijn mag als hij dat zou willen zelfs nog 170cc extra hebben.
Oh ja Tijn wordt nu a.s. zaterdag 4 maanden.

Marjolein

Terug
Bovenaan