3 dagen kinderdagverblijf

Mijn dochter van bijna 4 maanden gaat aankomende week 3 dagen naar het kinderdagverblijf. wo-do en vrijdag. Nou zie ik er erg tegen op. Zal ze wel slapen..raakt ze niet oververmoeid ect...
Wie heeft er ervaring met 3 dagen kinderdagverblijf.

ps: Het is mijn eerste kindje en het is altijd erg stil bij mij in huis. Mijn dochter is erg gevoelig voor geluiden. Bij het minste geringste geluidje wordt zij al wakker.
 
Hoi. Ik heb geen ervaring met 3 dagen kdv.. Ik vind het zelf wat veel maar goed dat is ieder voor zich. Mijn man is 1 dag in de week thuis en ik 2 dagen. 1 dag past mijn moeder bij mij thuis op en 1 dag gaan ze naar een gastouder.. Ik kan begrijpen dat niet iedereen in de positie is om familie op te laten passen of om zelf vaak thuis te zijn..
Misschien is het voor je kleintje wel goed om ook te leren slapen waar het niet zo stil is. Onze kraamhulp bij mijn oudste zei al heel snel dat je moet zorgen dat het overdag niet muisstil is omdat ze dan idd heel gevoelig worden voor allerlei geluiden.. Straks kan je overdag niks meer doen als de kleine slaapt en dat kan toch niet de bedoeling zijn??
Kijk gewoon goed naar je kleintje als ze weer thuis is, maar ze zijn heel flexibel hoor..
Succes!!
Gr. Anne-Marie
 
Ja, ik heb die ervaring!
En dat gaat prima hoor! niks niet teveel! Weet je, als het structureel is, dus op vaste dagen, dan is er niet veel aan de hand. die van mij (zoontje van 3 en dochtertje van 4 maaden) gaan wo,do en vrijdag. In het begin zijn ze wel wat vermoeid, maar wat maakt dat uit?
Mijn zoontje was 10 weken toen hij voor het eerst ging, toen was hij vaak alleen. Want het is een  kleinschalig kdv, met max, 7 kinderen in de groep. Nu zijn er binnenkort twee groepen van 7 kinderen.
Mijn dochtertje was 13 weken toen ze ging voor het eerst.
Ik denk juist dat het onrustiger is als je kind én naar het kdv, en naar nóg een andere oppas gaat en dan weer bij jullie thuis is.