Hi,
Tom gaat al vanaf zijn 8ste week naar een kinderdagverblijf. Hij is nu 9,5 maand oud.
Het is bij ons een erg klein dagverblijf, 8 kindjes per dag, 3 vaste leidsters per dag.
Hij gaat 2 dagen per week.
Ik zelf vond het in het begin ook erg moeilijk, vooral omdat je hem die dag zelf zo weinig ziet, je brengt hem om 8 uur, haalt hem om 5 uur weer op, en om 7 uur moet hij al weer zijn bedje in. Maar Tom heeft er zo te zien geen last van.
Hij is ook ons eerste kindje en soms schrikt hij wel van de geluiden die uit de andere kindjes komen
maar hij moet er toch aan wennen.
Tom is dan al wel wat gewent daar, omdat hij er al naar toe ging toen hij 8 weken oud was, maar nog steeds schrikt hij wel.
Hij heeft het er verder wel naar zijn zin, en omdat het een kleinere creche is laat ik hem ook wel met een fijner idee achter. We zijn ook bij eenYunio creche hier geweest op intake-gesprek...maar dat is zo groot, 5 lokalen, 15 kindjes per lokaal...
Net een fabriek. In de gang kroop een kindje over de vloer, en niemand lette op... wij waren de enige volwassenen die hem in de gaten hield..
Natuurlijk is dat een voorval, maar toen ik er naar vroeg, gingen ze direct de verdediging in... dat het niet zo was..
Goed...
Ik wil je niet ongerust maken hoor
Je kindje moet gewoon wennen, en jij natuurlijk ook.
Nens