3 dagen minder ver zwanger dan gedacht

vandaag mijn eerste vroege termijn echo dus gehad, heb een prachtig kloppend hartje gezien, maar het kindje was 9,2mm en dan zou ik dus niet 7 weken en 3 dagen maar precies 7 weken zijn. hebben jullie ook gehad dat je volgens de echo wat minder ver was? ik ben gewoon om elk dingetje bang. heel vervelend. ik hoop dat die eerste 12 weken snel voorbij zijn, dan kan ik er echt an gan genieten.

gr. Jolanda
 
Ik las vandaag nog op internet dat bij een echo voor 8 weken er een grote kans is op een meetfoutje, je praat over mm. Dus 2 mm erbij en het zou goed zijn, dat is echt niets. Daarnaast weet je het moment van bevruchting natuurlijk ook niet echt zeker en zou je zomaar een dag of wat korter zwanger kunnen zijn.
Niets om je druk over te maken, volgens mij passen ze met 3 dagen ook je uitgerekende datum niet aan.
 
Bij mij hebben ze bij 10w gekeken en was de datum volgens uitrekenen 4 jan en op de echo berekening 13 jan. Na een herhaling met 12w was het op de echo 11 jan. Toch houdt de verloskundige 4 jan aan. Pas bij 10 dagen verschil passen ze het aan zei ze.
Bij de 12w was het ook moeilijk hoor, hoofdje was 11w4d en lijfje 11w2d enz.. alles was anders.

later bij de 20w2d echo was het bij sommige dingen 19w4d of 19w6d. De kleine was ook iets te klein. Maar geen zorgpuntje. Ze gaan pas erop letten als ik te vroeg beval. Bij een week overtijd is er geen probleem en zal het niet gelijk gehaald worden. Zo kijken ze bij ons idgv!

Je hoeft je heen zorgen te maken komt allemaal vast goed qua groei! ;) Het blijft natuurlijk spannend!
 
Wij hadden een echo toen ik dacht 8 weken en 4 dagen te zijn maar de echo gaf aan dat ik nog maar 7 weken en 1 dag was, dat was behoorlijk verschil, hartje klopte wel heel goed.
2 weken later hebben we weer een echo gehad en toen was ik 10 weken en 2 dagen, dus uiteindelijk 2 dagen minder ver dan ik zelf uiteindelijk dacht.
Ik was ook zenuwachtig toen die 2 weken of alles wel goed was, maar ze hebben me meerdere keren verzekerd dat als het hartje klopt en er goed uitzag alles goed was!

 
Dit gebeurt heel vaak en is echt niet erg! Je weet soms niet precies wanneer je bevrucht bent. En bij jou was het een paar dagen later dan je gedacht had... geeft niks.. echt niet!
 
Ik was 8 dagen minder ver als dat ik zelf dacht. Kan met een latere bevruchting en innesteling te maken hebben. 3 dagen is niet echt een heel groot verschil. Bij mij is het 8 dagen gebleven en de kleine doet het nog steeds goed. Ben nu 14 weken en 5 dagen. Zou me er niet te druk om maken. Snap wel dat het even vreemd is en ook ik dacht dat het niet goed zou gaan. Had met de 5,5 week namelijk al een echo en dat bleek pas 4,5 te zijn. 5 echo's later (dit vanwege eerdere miskramen) is het nog steeds 8 dagen later dan ik zelf gedacht had.
 
ik had bij de eerste zelfs dat ze elke keer dachten dat het een weekje jonger was, maar omdat het bij de 12 weken precies op 12 weken zat hebben ze de oorspronkelijke datum aangehouden. uiteindelijk was ze volgens onze berekeningen 1 week te laat, maar volgens de vk waarschijnlijk toch op tijd. ach ja, een weekje extra zwangerschapsverlof gehad. zo kun je het ook nog bekijken. dus niks om je druk over te maken.
 
Terug
Bovenaan