3 dagen overtijd na vorige maand MK: Hoe ga je ermee om?

Oh ik moet het echt kwijt. Na een vroege miskraam vorige maand, ben ik deze maand inmiddels 3 dagen overtijd volgens mijn normale cyclus. Aangezien niets meer normaal is, ik krijg van mijn lichaam allemaal tegengestelde symptomen, weet ik echt niet meer wat er nou aan de hand is. De zwangerschapstest heb ik gister gedaan en geeft negatief aan. Wie herkent dit en hoe ging je daarmee om? Dankjewel voor de reacties alvast!

Hoi mel,
Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Het wachten op je menstruatie duurt altijd al zo lang, laat staan als het uit blijft! Ik heb ook vorige maand een (vroege) miskraam gehad. Dit weekend moet ik ongesteld worden maar ik denk ook steeds dingen te voelen. Volgens mij Let Ik onbewust op alle pijntjes, en dat wil je eigenlijk helemaal niet. Vanochtend ook een negatieve test gedaan. Voor nu kunnen we niets doen dan afwachten denk Ik. Succes!

Hai Nonna, Ik ben wel zo blij dat jij hetzelfde voelt! Het is steeds van de een aan de andere emotie. Hoe kun je omgaan met 'er niet aan denken'? Weet jij of na een MK het misschien heel vaak langer duurt?

Hoi mel, ik heb er veel over op internet gelezen. Er zijn vrouwen die meteen na een mk weer zwanger raken maar er zijn ook vrouwen waarbij het daarna erg lang duurt. Niks over te zeggen dus volgens mij. Ik vind het ook lastig om er niet mee bezig te zijn. Elk gevoel, elk pijntje, merk ik op en daar put ik ongewild hoop uit. Ik probeer mezelf te remmen door het weg te praten, maar toch blijft het door mijn hoofd gaan. Ben je voor de eerste keer aan het proberen zwanger te raken?

Ja eerste keer, jij ook? Ik heb ook op internet over gelezen. Dat het ook normaal is dat een cyclus langer duurt. Maar ik wéét het dus niet zeker of ik niet zwanger ben nu. Dus dan houd je er toch rekening mee. Ik had nooit verwacht dat het allemaal zo heftig zou zijn. Zijn jullie al lang bezig?

Ja voor ons ook de eerste keer! Ik heb in oktober mijn spiraal laten verwijderen. Ik had het me ook anders voorgesteld allemaal. Soms zakt de moed me in mijn schoenen. Terwijl ik nog niet eens een half jaar bezig ben en er meiden zijn die veel langer bezig zijn.. Het lijkt alsof iedereen om je heen zwanger wordt, heb jij dat ook? En elke maand wordt het verlangen groter heb ik het idee. En groeit ook de onzekerheid helaas.

Hi Nonna, om mij heen worden steeds meer meiden zwanger, maar het valt nog mee. Vandaag heb ik de dokter gebeld. Zij heeft aangegeven dat ik weer aan de bel moet trekken als ik over 8 weken nog niet ongesteld ben geworden. Ook als er licht (blijvend) bloedverlies en buikpijn optreedt. Zij gaf aan dat een miskraam de hormoonhuishouding behoorlijk om zijn kop kan zetten, en het dus lang kan duren voordat de nieuwe cyclus weer begint. Vandaag ook nog getest, en negatief. Ik ben écht niet zwanger. Zij gaf trouwens nog een tip: als ik zou willen weten wanneer mijn eisprong weer was, zou ik de temperatuur bij moeten houden. Zodra 0,5 graad hoger, is er een eisprong. En dan controleren met ovulatietest.

Hoi mel,
Goed om dat allemaal te weten. Maar pff, jeetje 8 weken, om gek van te worden lijkt me! Had je na je miskraam wel een eisprong gehad of heb je daar niet op gelet? Ik namelijk wel, 2 weken geleden, dus ik verwacht mijn menstruatie dit weekend. Ik heb al meer dan een week licht bloedverlies. Dat had Ik vorige maand ook voordat ik de miskraam kreeg. Ik heb gisteren getest, iets te vroeg wellicht, hij was negatief. Kan ook niet goed gaan lijkt me met al dat bloed.
Ik hoop dat jouw menstruatie snel op gang komt en je niet 8 weken hoeft te wachten. Heb je verder nergens last van op het moment? Groetjes

Terug
Bovenaan