3 dagen overtijd na vorige maand MK: Hoe ga je ermee om?

Hey Nonna, om eerlijk te zijn, ik weet het niet :/ Ik heb na de datum van de normale eisprong, echt ruim een week later pas hetzelfde 'krampje' gehad. Toen dacht ik nog: hee, dat is laat. Allemaal maffe symptomen tussendoor, en toen kreeg ik omstreeks mijn menstruatiedatum weer buikkrampen. Maar verder niets... Dus ik weet het gewoon echt niet meer, ik heb zoveel gevoeld dat ik niet meer weet wat wel en wat niet. Het enige wat ik weet is: ik ben niet zwanger... tenminste.... nú niet ;P Ik vind het lastig dat ik nu niet op mijn lichaam kan vertrouwen. Ik wist hiervoor altijd haarfijn wat er aan de hand was, en nu niet. Ik merk dat ik daar erg moeite mee heb. En mijn eisprong? Geeen idee... Hoe weet jij of jij je eisprong hebt gehad? Jee, het lijkt mij ook een onzekere situatie waar jij in zit nu. Heb jij op het moment ook last van symptomen? Op dit moment voel ik juist helemaal niets. Ik voel mij niet 'alsof ik bijna ongesteld moet worden' en ik voel mij ook niet zwanger. Maar inmiddels wel al 4 dagen overtijd, eigenlijk zelfs 5. Maar waar in de cyclus ik zit...???

Hoi mel, ik snap je helemaal. Dat gevoel had ik eerder dit jaar. Ik was er van overtuigd dat ik zwanger was. Voor mijn gevoel klopte alles. Uiteindelijk was ik het niet. Toen ik vorige maand zwanger was, wat uitliep op een miskraam, voelde ik mij totaal niet zwanger! Waardoor ik dus ook bij mezelf dacht, ik kan dus niet op mijn gevoel afgaan, ik kan mijn lichaam daar niet op vertrouwen..
Ik ben na mijn miskraam begonnen met het gebruiken van ovulatietesten. Vandaar ook dat ik weet dat ik mijn eisprong heb gehad. Ik heb het ook duidelijk gemerkt, dit keer zag ik het aan de afscheiding die ik had, het leek op rauw eiwit, een beetje dik en helemaal doorzichtig. Een dag later had ik krampen, een beetje te vergelijken met menstruatiekrampen maar iets minder pijnlijk.
Op het moment heb ik dus bloedverlies, en heb ik gevoelige borsten. Maar dat kan dus ook gewoon zijn omdat ik ongesteld ga worden. Verder af en toe wat lichte buikkrampen.
Ik heb me voorgenomen om na deze menstruatie te proberen er wat minder mee bezig te zijn. Moeilijk maar wel nodig.
Is er bij jou in je omgeving iemand die weet dat je probeert zwanger te raken? Kun je met je vriend of man goed praten? Ik praat wel met mijn vriend maar vraag me soms af of hij wel echt begrijpt wat er allemaal in me om gaat..
Groetjes

heee dames,
Zag jullie onderwerp voorbij komen en ik herken jullie onzekerheid en vragen zo erg!Wij hebben in december een miskraam gehad.En inderdaad heeeel je cyclus door de war en dan heb je nog meer onzekerheden.
Je moet je lichaam even de tijd geven om hiervan te herstellen en je cyclus weer goed te krijgen. Ik zat met precies dezelfde vragen.Ovulatie testen zijn idd super handig. Ik ging uit van mijn gewone cyclus en dan zie je idd vanzelf aan je testen hoe dat vordert. Op internet kun je ze gewoon online bestellen en krijg je ze netjes thuis. Ik zou ze zeker gebruiken, makkelijker dan met je temperatuur meten enzo!
Ik was februari overtijd maar mijn test negatief..een week later van de vk een test en gelukkig positief.Ik heb in janauri een gewone cyclus gehad, wel van 32 dagen dus dat is een vrij lange.
Ik hoop dat jullie net zoveel geluk zullen hebben. Je weet gelukkig dat je zwanger kunt worden en dat is ook heel fijn.Ik hoop dat jullie snel uit die onzekerheid zijn! En het is idd fijn om met iemand te praten, ik had gelukkig mijn moeder en een vriendin, zij heeft ook een miskraam gehad.En gelukkig hebben jullie dit forum, kunnen jullie er samen over praten.
Het komt echt goed, maar het heeft tijd nodig..helaas.
Op een gegeven moment gaat de lol er vanaf he en wil je gewoon positief testen..Ik duim mee voor jullie!

@Marleenroan0908 Dank voor je reactie. Het is gewoon zo fijn om met elkaar de emoties te delen. Heel lief bericht en een hart onder de riem, dank! Enne.. gefeliciteerd he? Gaat het goed met jouw zwangerschap? @nonna1988 Ik hoop voor je dat jouw ong. op gang komt dit weekend. Bij mij gisteravond een grote verrassing, ik riep vanaf het toilet: schatje, ik doe het weer! :) Ik was zo blij, ik ga het gewoon vanavond vieren! Ik ben dus 7 dagen overtijd geweest. Over praten met je partner: ik merk dat hij het gewoon niet begrijpt. En dat kun je ook niet kwalijk nemen. Hij heeft inmiddels een verbod gekregen op invullen (aangeven hoe ik er beter emotioneel in kan staan) en oplossen (misschien moet je dit proberen). Hij hoeft er alleen maar te zijn :) De rest doe ik zelf met het forum, vriendinnen, moeders, zus enzo. Het is misschien een mannending: gister sprak ik een van mijn broers over de MK en toen zei hij: ok dus nu even verwerken en dan door. Toen reageerde ik: als het zo simpel was, zou je het zo kunnen zien ja. Ik moet ook eerlijk zeggen: had zelf nooit gedacht dat het allemaal zo een impact zou hebben, er komen emoties los en diepere lagen vrij in mijn systeem waarvan ik zelf niet wist dat ze bestonden. Gelukkig, daarom hebben we dit soort fora :)) Nonna, laat je weten of je dit weekend jouw cyclus ook weer op gang is gekomen. Ik hoop het echt voor je!

Dankje! Ja tot nu toe alles goed super echo gehad afgelopen woensdag dus helemaal fijn. 13 november uitgerekend.

Veel mensen denken er heel makkelijk over.. En komen vaak
Met opmerkingen waar je TOTAAL niet op zit te wachten. Denk ook dat het voor vrouwen anders is.. Het zit in jouw lichaam . Ik had er ook veel verdriet van hoor..word wel minder maar denk dat het pas weer oke is als je positief test..

Succes voor jullie
Liefs Marleen

Marleen, bedankt voor je reactie het is goed om positieve verhalen te horen! Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mel, heel fijn dat je ongesteld bent geworden dan weet je in ieder geval dat dat goed zit. Hopen dat we in deze cyclus misschien meer geluk hebben?
Ik ben nog niet echt ongesteld maar heb wel het gevoel dat het er aan te komen zit, heb last van buikkrampen namelijk.

Ik praat er naast mijn vriend alleen over met een goede vriendin die ongeveer in hetzelfde schuitje zit. Onze families weten niet dat we hier mee bezig zijn. Ik wilde vragen als "Hoe staat het er mee" en "niet aan de wijn?" proberen te vermijden.

Ik merk ook dat ik niet per se baal van dat het wat langer duurt, maar wel van al die dingen die ik voel en waaruit ik dan ongewild mijn conclusies trek. Je gedachtes gaan met je aan de haal bedoel ik.

Fijn weekend verder en spreek jullie later.

Hoi dames, vandaag ben ik (helaas) ongesteld geworden. Fijn dat hij na de miskraam van vorige maand op tijd is dat wel. Mel, wij lopen dus haast gelijk denk ik, spannend hè, op naar een vruchtbare volgende cyclus! Mijn volgende 'nod' zal volgens mijn appje zijn op 12-05.
Fijne avond nog!

Hoi @mel1981 Hoe gaat het met je? Ik zit toch nog een beetje met iets. Zondag stuurde ik dat mijn menstruatie begonnen was. Ongelooflijke buikkrampen en rugpijn, ook bloedverlies (meer dan de afgelopen tijd). Maandag waren de pijntjes al weg maar had Ik wel veel bloedverlies vooral aan het begin van de dag. Gisteren bijna niks alleen wat oud bloed! Normaal gesproken duurt mijn menstruatie zo'n 5 of 6 dagen. Beetje raar dus! Ik neem aan dat ook dit komt Door de miskraam. Jouw menstruatie wel "normaal"? Groetjes van mij

Terug
Bovenaan