Nee, geen psychotherapeut, misschien dat mama dat nodig heeft door de zorgen omtrent ons mannetje.
We waren bij de kinderarts voor controle omdat mijn zoontje de eerste weken behoorlijk spuugde en omdat hij een paar weken later een virale infectie onder de leden had. Conclusie: waarschijnlijk een lichte reflux en gevloerd door het influenza virus (niet bepaald een griepje die wij in de volksmond zo onschuldig verwoorden), waarschijnlijk "een kraamkado" van een kraambezoeker. Ok dan, wij met een pot AR Nutrilon voeding naar huis en ja hoor: spugen over... Hersteld van het virus en hoge koorts... Zorgen voorbij, dachten wij...
Maar nu het volgende: de kinderarts vond hem wat slapjes. Dus een briefje mee voor de kinderfysio... Mijn oudste zoontje kon met drie maanden inderdaad al meer, maar hij was behoorlijk rap in zijn ontwikkeling....
Vandaar mijn vraag:
Wat kunnen jullie kleintjes allemaal van drie maanden????
Ons mannetje kan:
- lachen (heel goed en veel!)
- hij slaat tegen speeltjes
- handjes open en dicht (soms lukt het hem om een speeltje te grijpen)
- kan soms hoofdje in buikligging omhoog houden, soms nog instabiel, soms vrij goed ( langer dan 5 minuten).
- hij maakt nog weinig aanstalten om geluid te maken, af en toe aaah en uuuh.
- hoofd hangt slap naar achteren bij het optrekken aan zijn armpjes (dit deed de kinderarts en tja, had ook gesignaleerd dat dit slappe hap was). Dat was de genadeklap, volgens mij.
Zitten jullie kinderen al te zappen op de bank en vragen om een biertje ...?
Nee, even serieus, ik maak me zorgen omtrent deze verwijzing!!! Alhoewel de kinderarts ( wel een hele goede en ik ben kritisch) dit scherp verwoordde:
het verdient geen zorg, maar wel aandacht. Misschien is hij exta alert doordat ons kereltje een kwakkelige start heeft gehad met reflux en die ellendige schreeuwend hoge koorts toen hij 5 weken was.
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.
Groeten Lara