3 maanden zwnager en een paar vraagjes aan jullie meiden!!

A

Anoniem

Guest
hallo dames,

ik ben hier niet echt nieuw,ik zat eerst bij de zwanger worden forum.en soms schreef ik hier ook mee.
ik ben nu 3 maanden zwanger en heb een paar vraagjes ´.
sinds ik zwanger ben heb ik allen maar trek in zeg maar de ´ ´verboden ´ ´dingen,zoals koffie,drop,,cola,vooral dat laatste vind ik echt lekker nu,ik kan zo een heel glas leeg drinken,toen ik niet zwanger was,had ik echt geen behoefte aan die dingen,,hebben jullie dit ook dat je nu je zwanger bent allen maar trek hebt in de dingen die juist niet mogen?

nog 1 vraagje,hoeveel glazen cola of koffie mag je in een dag drinken?

en nog 1 vraagje,ik heb echt de hele dag door allen maar trek in bepaalde eten,als ik buiten ben denk ik ook allen maar aan eten ,heb ik zin in pizza?  dan zit ik  voor dat je het weet   weer ergens binnen te pizza te eten,dat is heel vervelend en ongezond  voor mijn figuur en portamonee,maar ik kan het echt niet laten,hoe doen jullie dat als jullie de hele dag door trek hebben,iemand mischien tips?

Hio meis,

Hahaha...wat herken ik dat! Ik ben nu 5 maanden en ik kan je zeggen die trek word minder!!!

Ik had de eerste maanden alleen maar zin in COLA, net als jij! En dat is niet erg hoor, alleen niet teveel en dat geld ook voor koffie. Ik dronk op een dag 2 grote glazen cola en 2 mokken koffie. Nu nog steeds vind ik koffie erg lekker(vele worden juist naar van de geur)cola is al wat minder, heb nu spa fruit en dan cactus lemon....jammie.

verders had ik met eten, friet en frikandellen. Ik reed er zelfs voor om...hahaha. Vind het nu nog steeds heeeeel erg lekker, maar het is geen must meer op de dag. Hahaha. Gek he.

Wat betreft verboden eten...ik kan niet wachten totdat ik weer osseworst en cappacio kan eten. Ze zeggen dat een klein beetje of hapje best kan, maar dat doe ik niet, want dan ben ik denk ik verkocht. hahaha.

Hoop dat je hier wat aan hebt. En meis, geniet van die pizza, maar zorg dat je elke dag beweegt. Wandelen, fietsen of sporten, dan hou je het in bedwang wat betreft je figuur.

Liefs.......

Hoi hoi,

Ook hier een cola-addict!! Voor de zwangerschao gaf ik er helemaal niks om en ook niet om koolzuurhoudende dranken. Nu wel, kan zelfs s ochtends vroeg al cola drinken, hahaha.
Ik heb het nagevraagd aan de vk en mag je best drinken hoor, maar net als met al het anderen eten en drinken met mate. Het idee dat je van cafeine een miskraam zou krijgen is niet bewezen volgens mijn vk en mag het van haar dan ook rustig drinken.

Verder heb ik sinds een paar weken een enorm trek in zuivel: melk en yoghurt.... heel typisch.

Voor de rest geen rare combi's of zo. We grappig dat meer meiden snakken naar cola tijdens de zw. Bij mij hielp het ook tegen het weeige gevoel in mn maag in het begin vd zw.

Groetjes

hoi hoi.

hihihi. ik herken t wel hoor.

ik kan niet wachten tot ik een broodje filet in mn mond heb.
als ik er heel veel trek in heb ga ik iets eten wat ik ook heeel lekker vind.
(zoals een broodje gezond mmmmmm)

als ik in de stad ben en heb trek in een frietje of zo. dan geef ik me meestal daar aan over. ( komt niet heel vaak voor bij mij gelukkig)

en over de cola en koffie: je mag totaal 3 glazen cola of koffie of thee  per dag.  (uitgezonderd groene thee, daar mag je meer van als ik t goed heb begrepen)
uiteraard mag je de 3 glazen ook combineren. bv   van alle 3, 1 glas.

ik las dat je 3 maanden zwanger ben. heb je al een echo gehad???
spannend he, allemaal?

nou geniet heel veel van je zwangersschap en van harte gefeliciteerd :D.

liefs, do

36wkn+3dgn

Echt raar is dat hè...
Ik ben nu 40 weken zwanger en heb qau eten al vanalles meegemaakt.
In het begin luste ik echt helemaal niets meer, was echt super misselijk.
Daarna had ik heeeel veel zin in fruit en pudding.
Daarna kwam een tijd dat ik tomatensoep moest eten.
Daarna kwam de "vette" periode, chips en friet enzo.
En nu is het gelukkig weer allemaal een beetje normaal. Heb ik alleen wat meer "honger" dan voor de zwangerschap.
Ik heb ook dingen gehad die echt niet meer luste. Ik ben echt een chocladefraek maar luste dit echt niet meer (gelukkig nu wel weer).
En sommige dingen hoefde ik maar te zien of aan te denken en dan ging ik al over mijn nek...
IK vind het nog steeds allemaal raar...en het leuke is dat iedereen weer andere dingen lekker vindt en weer niet lekker vindt.

Met eten geldt idd de regel: doe alles een beetje met mate!

Nou wat grappig zeg! Ik hou helemaal niet van cola, maar de laatste tijd heb ik er zo vreselijk veel trek in. Ik pik elke keer slokjes uit mijn vriend zijn glas haha.

Ik had helemaal niet bedacht dat het met de zwangerschap te maken heeft omdat ik pas heel kort zwanger ben (ga morgen 7e week in) en ik heb verder nergens last van. Maar dit is wel te toevallig.

Toch leuk zo'n forum!

quote: dotjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-01-2008 18:57:22'));

hoi hoi.

hihihi. ik herken t wel hoor.

ik kan niet wachten tot ik een broodje filet in mn mond heb.
als ik er heel veel trek in heb ga ik iets eten wat ik ook heeel lekker vind.
(zoals een broodje gezond mmmmmm)

als ik in de stad ben en heb trek in een frietje of zo. dan geef ik me meestal daar aan over. ( komt niet heel vaak voor bij mij gelukkig)

en over de cola en koffie: je mag totaal 3 glazen cola of koffie of thee  per dag.  (uitgezonderd groene thee, daar mag je meer van als ik t goed heb begrepen)
uiteraard mag je de 3 glazen ook combineren. bv   van alle 3, 1 glas.

ik las dat je 3 maanden zwanger ben. heb je al een echo gehad???
spannend he, allemaal?

nou geniet heel veel van je zwangersschap en van harte gefeliciteerd :D.

liefs, do

36wkn+3dgn

hahahaahaha  
meiden bedankt voor de reacties!!
erg grappig om te lezen,zo te zien ben ik dus niet de enige,
grappig dat zin in cola he
ik las dat je ongeveer 2 glazen per dag mag drinken, jummie!!!
want ik dacht dat het echt hellemaal niet mocht.
nou gelukkig nu hoef ik me geen zorgen meer te maken.
heb vandag nog geen cola gedroken,ik ga nu maar eens een lekkere glasje pakken!!!!
fijne avond allemaal!!!

yos

Terug
Bovenaan