3 miskramen gehad, hoe nu verder?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Het topic onderwerp zegt het al. Ik heb het afgelopen jaar 3 miskramen gehad. Deze miskramen waren iedere keer rond de 5 weken, heel vroeg dus. Dit maakt me ook zo onzeker en ik ben ervan overtuigd dat dit met een reden is. In het ziekenhuis zeggen ze dat het waarschijnlijk domme pech is. Aanstaande dinsdag krijg ik de resultaten van het bloedonderzoek. Ze onderzoeken 3 verschillende dingen: schildklier, bloedstolling en antistoffen. Maar de gynaecoloog verwacht al dat er niets uit gaat komen. Want we zijn beide verder heel gezond. Gezonde voeding, gewicht en leefstijl.. </p><p> </p><p>wat nou als er dus niks uitkomt… hoe dan verder? Heeft iemand adviezen of tips? Want ik weet het niet meer! </p>
 
Allereerst wat verschrikkelijk dat je dit mee hebt moeten maken!

Ik heb zelf ook 3 miskramen gehad, met 6, 9 en 4 weken. Ook allemaal vroeg dus. We hebben vorig jaar ook dezelfde bloedonderzoeken laten doen en daar kwam niets uit. Ook chromosoomonderzoek kwam niets uit en we moesten nog wachten op de laatste bloedonderzoeken. Die mag je pas doen als je 12 weken niet zwanger bent geweest. Wij wilden hier niet op wachten en zijn toch verder gaan proberen, want wat als..

Inderdaad wat als, want ik ben toen opnieuw zwanger geraakt en ondertussen heb ik een pracht van een zoon van ruim 6 weken oud.

Bij ons gooiden ze het dus ook op pure pech. Ik vond dat ook lastig te geloven en het maakt je heel onzeker, want gaat het ooit dan wel lukken?

Ik kan natuurlijk niet in de toekomst voor je kijken, maar je hopelijk wel een beetje goede moed inspreken dat het ook na meerdere miskramen echt nog goed kan komen.

Heel veel sterkte in ieder geval, het is een hele pittige tijd ❤
 
Heel fijn om te lezen dat het dus echt 'domme pech' kan zijn. Gelukkig is het bij jullie allemaal goed gekomen! 


Heb jij buiten je foliumzuur nog iets extra's genomen qua vitamines/supplementen? Ik ga nu Vitals elke dag mama gebruiken. 
Ben een tijdje gestopt met foliumzuur omdat we er toch even niet mee bezig waren. Maar ik ga vanaf morgen weer beginnen. 
 
Voordat ik zwanger was slikte ik de zwanger essentials van essential organics, daar zit folaat, vitamine D en ijzer in. Toen ik eenmaal zwanger was ben ik de zwanger compleet van essential organics gaan slikken

Daarnaast neem ik ook altijd omega 3 olie in
 
Ik kan me dit zo goed voorstellen. Wij hebben de afgelopen drie jaar ook drie miskramen gehad. Bij de eerste en de derde mk kwamen we er achter tijdens de zeven weken echo (geen kloppend hartje), en de tweede miskraam kwam een paar dagen voor de eerste echo.
Bij ons hebben ze ook die onderzoeken gedaan. Er kwam wel uit dat ik een trombofilie afwijking heb maar die geeft bijna geen hogere kans op miskramen. Het verklaarde dus niet echt iets. Werd ook “pech” genoemd. Inmiddels ben ik voor de vierde keer zwanger. Ik heb tijdens deze zwangerschap vanaf het moment dat ik een positieve test had tot aan de 12 weken progesteron gekregen. Dit heeft geholpen, inmiddels ben ik 16 weken zwanger. De gynaecoloog zegt dat we nooit zullen weten of de progesteron hielp, of dat het gewoon “statistiek” is.
Je zou het eens kunnen navragen? Ik begreep toen dat je volgens protocol pas na drie miskramen de progesteron voorgeschreven krijgt.
 
Het is echt om moedeloos van te worden. Dat gevoel begrijp ik heel goed. Iedereen heeft wel een handige tip of advies (ongevraagd). Maar de enige remedie is het moment dat je wel een goede zwangerschap hebt.
Wees niet te streng voor jezelf. Waar je nu doorheen gaat is zwaar. En voor velen niet echt te begrijpen.
Mij hielp het om te accepteren dat sommige dagen gewoon een “3” zijn. Jezelf opvrolijken of vinden dat je vrolijker moet zijn kost alleen maar energie. En wees blij met de dagen die beter gaan.
Hou vol.
 
Hoi,
Super naar dat je dit mee moet maken. Helaas heb ik ook 3 miskramen in 1 jaar tijd gehad. Bij 6, 11,, 7 weken. Wij hadden al wel een dochter van 1 jaar en wilde eigenlijk weinig leeftijdsverschil. Bij ons kwam uit de bloedonderzoeken ook niks, dus echt domme pech. De moet zakte me in de schoenen en waren ‘bang’ dat ons niet meer kinderen gegund waren. De poging daarna zwanger geraakt en nu een dochter erbij en heb ik 2 dochters 1 van 3,5 jaar en 1 van 5 maanden. Heel veel sterkte en ik hoop dat het jullie gegund is, soms is het helaas echt pech.
 
Hebben ze bij jullie niet dat chromosomenonderzoek gedaan? De kans is klein dat daar wat uitkomt geloof ik, maar het zou natuurlijk altijd kunnen. 
Aangezien je vroeg naar supplementen is het boek 'it starts with the egg' echt een aanrader! Er zijn namelijk wel degelijk oorzaken waar het door kan komen en domme pech is ook wel erg kort door de bocht.. Natuurlijk kán het dat wel zijn, maar stel dat je het een volgende keer wel kan voorkomen. En ook dan zal je natuurlijk nooit weten of het toeval is of niet ?
 
Terug
Bovenaan