3 mnd, ziek... wil niet eten, wat nu?

Dag lezers,
Mijn dochter is 3 maanden en is al een week verkouden. Niets bijzonders, dacht ik, het heerst tenslotte. Alle kindjes snotteren een beetje. Vanochtend bij de eerste voeding om 7 uur ging het goed. Maar de tweede voeding... daarvan heeft ze nog geen slok willen drinken! En ze huilt zo zielig en haar oogjes zijn helemaal rood en tranen...
Na de mislukte drink-poging zag ze er nog zo moe uit, dat ik haar maar weer in bed heb gelegd en nu slaapt ze weer.
Ik maak me inmiddels enorm zorgen! Ik het het cb gebeld en een verpleegkundige belt mij zo terug.
En wat is nu het geval? Morgen zouden mijn man en ik een weekend naar Parijs gaan. De kleine gaat bij opa en oma logeren. Maar is dat nu wel verstandig? So wie so was dat logeren al spannend voor ons, maar nu...
Ik maak me vooral zorgen omdat ze niet meer eet. Zo kan ze uitdrogen, toch? Moet ik haar zometeen wakker maken om opnieuw een fles aan te bieden? Het is al weer bijna 5 uur geleden, die eerste fles...
Alsjeblieft, ik heb wat steun nodig van mede-moeders! Ik zit hier maar alleen achter de computer...
Annet

Hoi Annet, ik lees net pas je bericht op het forum. Hoe is het vandaag verlopen met je dochter? Heeft ze ondertussen alweer gedronken???
Zo'n verkoudheid is ook enorm vervelend voor zo'n kleintje. Sophie was vorige week wat snotterig, duurde maar een paar dagen bij haar.
Wij hebben voor de nacht een schaaltje met daarop een ui in haar ledikant gezet.
Dit helpt erg goed. Alles komt dan goed los te zitten.
Misschien een tip voor je?
En jullie gaan lekker naar Parijs las ik? Lijkt me inderdaad heel vervelend als je dochter dan ziek is maar opa en oma zullen haar vast heel goed verzorgen toch?
Ik vond het ook enorm spannend toen Sophie voor het eerst uit logeren ging. Maar nu we dat eenmaal hebben gedaan kost het ons nu geen moeite meer om haar naar opa en oma te brengen voor een nachtje.
Succes ermee en heel veel plezier in Parijs!!!!

Liefs Suus

Bdankt voor je reactie, Suus!
Het was even spannend vorige week. Mijn dochter wilde ineens een fles niet drinken, maar de volgende gelukkig weer wel. Dat is zo op en af gegaan de laatste dagen. Van de ene fles (ik maak flessen van 200cc) drinkt ze maar 50 of 60 en de volgende drinkt ze leeg. Dus dat is heel gek, want normaal gesproken drinkt ze altijd alles. Het cb belde me pas de volgende dag terug! Dat vond ik wel heel erg, gezien de strekking van mijn vraag...
We zijn wel naar Parijs gegaan. Ons kindje was bij opa en oma in goede handen. Maar ze is nu nòg erger verkouden. Ik ga die ui maar eens proberen!
Ik vind het toch erg moeilijk af en toe. Zoeken wat de juiste aanpak is. Dit is mijn eerste kindje en soms word  ik ineens erg onzeker! Gelukkig maar dat ik mijn hart heb kunnen luchten hier en dat ik een reactie krijg... Bedankt!
Bye,
Annette  

Hoi. Die ui werkt idd harstikke goed. Wat ook goed werkt is Luuf, dat is een soort dampo maar dan speciaal voor baby's en kleine kindjes. Als je toevallig zelf nog dampo hebt staa, kun je ook een theelepel dampo in een bakje met heet water doen, en dat op het kamertje zetten..
Die damp verspreid dan heerlijk door de kamer.. Werkt hier ook altijd goed!!
Gr. Anne-Marie

Dag Suus en Anne-Marie, en andere lezers!
Wat stinkt die ui zeg!!! Maar inderdaad: het slijm komt goed los. De verkoudheid is nog niet over, maar ja. Luuf heb ik ook in huis gehaald, maar dat vond ik zo heftig, op haar borst. Ik kreeg zelfs het idee dat ze er misschien niet goed tegen kan. Het is een goed idee om wat in een bakje water te doen.
Gisteren heb ik me zo gespannen en onzeker gevoeld... Mijn dochter slaapt en drinkt volgens een vast tijdschema, maar ineens werkte dat helemaal niet meer. Ze heeft maar zo weinig honger vergeleken met de voorgaande weken. Komt dat nu door de verkoudheid, of is het normaal dan een kindje van 3 1/2 maand ineens anders gaat eten en slapen? Op het nutrilonpak staat, dat kindjes vanaf ongeveer 6 kilo naar 4 voedingen van 200 kunnen gaan. Dat betekent dus ineens 200 cc per dag minder. Daar snap ik echt niets van. Ze eet nu gewoon hoeveel ze wil.
Volgende week weer naar het cb. Dan kan ik weer de nodige vragen stellen. Helaas is 't ook weer een inenting-afspraak...
Groetjes!
Annet

Hoi Annet, dus ze is nog erger verkouden..zielig hoor altijd met die kleintjes.
Hopelijk knapt ze snel op!
Baby's mogen inderdaad van 5 naar 4 voedingen als ze   6 kilo zijn. Dit is wel verschillend per baby.
Sophie was bijna vier maanden en toen gaf ze steeds iets voeding over. Wij hadden het idee dat 5 voedingen van 200 ml teveel voor haar was en hebben er eentje afgehaald.
En dat ging vanaf het begin erg goed. Ze spuugt nu geen voeding meer uit.
Ook is haar ritme veranderd, ze krijgt de laatste fles nu rond half negen/negen uur en dan de volgende ochtend om half negen ongeveer.
Is gewoon even kijken hoe het allemaal valt.

Liefs Suus

Hoe oud is jouw dochter nu, Suus?
Die van mij spuugt ook nog steeds na iedere voeding en drinkt nog steeds haar flessen niet leeg. Maar nu heeft ze soms twee uur na een fles al weer honger. Ik kan het dan niet meer lang rekken, dus dan geef ik een klein beetje (waarna ze huilt van teleurstelling...)
Ik laat haar 's ochtends nooit uitslapen, omdat ze er binnenkort (op woensdag en donderdag) om 7 uur uit moet, o naar het kinderdagverblijf te gaan. De eerste fles is dus altijd om 7 uur. Ze gaat tussen 22 en 22.30 naar bed. Het is voor mij moeilijk in te schaten of dat eerder kan. Want ik wil natuurlijk niet dat ze om 5 uur roept om eten!
Ik ben ook veel te perfectionistisch. Dat maakt het er niet makkelijker op!
Bedankt voor tips en steun!
Annet

Hoi Annet, sorry beetje late reactie. Je vroeg hoe oud Sophie is. Die is nu bijna 4,5 maand. Ze heeft sinds een aantal dagen weer een ander ritme. Nu wordt ze s'ochtends rond kwart over zeven wakker en dus krijgt ze nu de fles rond acht uur. Dit houd in dat ze hem s'avonds dan ook rond acht/half negen krijgt. Maar ze slaapt er goed op door.
Is jouw dochter s'ochtends zelf zo vroeg wakker of maak je haar wakker voor de voeding?

liefs Suus

Terug
Bovenaan