3 weken te vroeg bevallen op 3 okt wie nog meer

Hoi meiden

mijn beide kinderen zijn prematuurtjes. De oudste is met 35 weken en 5 dagen geboren met een ks doordat ik het hellp-syndroom kreeg en zijn hartslag wegviel. Hij was 2725 gram en 48 cm. hij wordt nu bijna 2. Hij heeft toen ruim 4 weken in het zh gelegen.

Mijn dochter is op 14/9 geboren, met 36 weken en 3 dagen. Ik brak mijn water met 35 weken en 4 dagen en ook zij is geboren met een ks omdat de hartslag weg viel. Zij heeft niet in het zh hoeven te liggen en mocht gelijk met mij mee naar huis.

Ze konden beide maatje 50 niet aan, maar omdat ze toch alleen maar slapen heb ik het niet aangeschaft en de oudste kon net 3 weken 50 aan en de jongste na een week.

Ik heb met beide kinderen enorm geluk gehad, want het had harstikke fout kunnen gaan. Ik wou dat ik met beide de 37 weken had gehaald!!!

Groetjes carreen

Hoi desiree,

gelukkig is alles goed met beide kindertjes

Het enige voordeel van te vroeg bevallenis dat je langer in je verlof van je kindjes kan genieten. Ondanks dat de oudste 4 weken in het zh heeft gelegen heb ik deze tijd toch niet als drama gezien. Af en toe wel natuurlijk als ie het weer eens minder deed, maar niet dat ik er spontane huilbuiene enzo van krijg als ik er aan terug denk. Je beseft dan eigenlijk pas goed wat een geluk het is als je een gezond kindje hebt. Met mijn 2e was ik helemaal in de wolken want ondanks dat ze ruim 3 weken te vroeg was heeft ze helemaal niet op de kinderafdeling gelegen en dus gewoon naast mijn bed. En dat vond ik toch iets heel bijzonders. En ook omdat zij weer te vroeg was ben ik nu helemaal blij dat ik 2 gezonde kinderen heb. Het is niet zo vanzelf sprekend als dat iedereen denkt.

Maar daar zal jij zelf ook wel zo over denken.

Veel plezier met je kindje!

groetjes carreen

Hoi,

Mijn zoontje Jonathan is afgelopen januari ook 3 weken te vroeg geboren en was 53 cm en 3750 gram, niets te klein dus, we konden hem na drie dagen ivm ks gewoon meenemen, nog is hij groot voor zijn leeftijd!

Groetjes brenda

Hai hai,
ik wou ook even reageren.
Ik ben ook op 3 oktober bevallen van een mooie meid,ze heet kaylee,voluit Kaylee Kyara Sylvia.
Kaylee is 5 weken te vroeg geboren en had het gewicht 2752gram en ongeveer 46 cm.
We hebben een week in het ziekenhuis gelegen ivm infectie,omdat ik te lang met gebroken vliezen had gelegen en het was geen leuke bevalling,53 uur weeen en behoorlijke rugweeen en geen pijnstilling,ja op het laatste moment een beetje lachgas en ik was blij dat ik toen even niks voelde,vond het vreselijk die weeen en ik had ook totaal geen puf meer,maar ze wilde dat het op de natuurlijke manier kwam,pffff.
Kaylee lag in een stuit en was nog helemaal niet ingedaald en mijn bekken waren te nauw(hadden ze al veel eerder kunnen zien),maar gelukkig is alles goed gekomen,maar verlopig hoef ik even niet meer,hahahaha.
We genieten met volle teugen van onze meid.
Meiden geniet maar lekker van jullie mooie wondertjes.
Liefs Jen

Hoi,

Ik ben op 15 februari dit jaar bevallen van Danique, ik was toen 37 weken en 5 dagen. Ik lag al 5 dagen in het ziekenhuis wegens groeiachterstand van Danique en hoge bloeddruk. Ook weeen die weer kwamen en gingen.
Danique woog 2370 en was ongeveer 45 cm, fladderde heel erg en moest gelijk de couveuse in. Na 2 dagen mocht ze in een wiegje en kreeg ze  een sonde wou niet drinken bij mij, ik was ook nog heel  ziek en moest stoppen met kolven.  Omdat Danique zoveel spuugde moest ze blijven.
 Na een week mocht ze mee naar huis, gelukkig want mijn vriend en ik waren na bijna 2 weken ziekenhuis helemaal kapot, dik half uur rijden voor ons. Achteraf blijkt mijn placenta er mee opgehouden te zijn....volgende zwangerschap moet ik meer echo's omdat in de gaten te houden.
Nu gaat het trouwens prima met haar wel klein voor haar leeftijd, ontwikkeling gaat wel goed. ze weegt nu dik 7 kilo en is 65 cm lang.

Maaike

Hi dames,

Ik ben ook op 3 oktober bevallen van een premature dame, Aimely. Precies 34 weken oud, 2490 gram zwaar en heel klein (de schatting was 43 cm). De eerste twee weken heeft ze pakjes maatje 42 en 44 gedragen. Ze heeft tien dagen in het z'huis gelegen en mocht toen met sondevoeding naar huis.
Inmiddels is ze dus bijna een maand oud, weegt ze al weer 3400 gram en is 50 cm lang. Ze drinkt heel goed aan de borst, dus dat is ook geen probleem meer. Al met al vond ik het wel een iets traumatische ervaring, met name het stoppen met ademhalen en drinken dat blijkbaar bij een baby onder de 35 weken hoort. Ook met het achterlaten   van mijn baby in het z'huis had ik het moeilijk.

Gelukkig gaat nu alles lekker. Ga haar maar eens voeden, want ik krijg zo weer kraamvisite.

Geniet van jullie kindjes.

Groetjes,
Tineke

Terug
Bovenaan