30 minuten slaapjes verlengen.

<p>Mijn zoontje van 8 maanden doet al enkele maanden alleen maar slaapjes van pak en beet 30 minuten, ooit was het 45 minuten maar nu al een hele poos niet meer. Wij lopen momenteel hij een slaapcoach omdat het slapen zowel dag als nacht dramatisch is. Zij wilt dat ik een ritme van 2-90 (min) – 90 -90 – 3 aanhoud omdat hij oververmoeid is en daar overheen moet komen. Nu doet hij continu maar slaapjes van 30 minuten en hij het 3e slaapje denkt hij bekijk het maar. Heel vervelend want ik ben de hele dag bezig met slaapjes en in slaap krijgen. Is 90 minuten niet te kort? Ik wil niet aan haar twijfelen maar ik heb hier echt een bak geld voor neergelegd en de slaapjes blijven kort ?‍♀️</p><p>O ja en als hij korter dan 45 min slaapt moet ik de volgende wakkertijd met een kwartier verkorten dus dan moet hij na 1 uur en een kwartier al naar bed </p>

Wat vervelend dat het zelfs met slaapcoach nog niet lijkt te verbeteren. Bij een kind die goed slaapt zou ik 1,5 uur wakkertijd erg kort vinden met 8 maand, maar de slaapcoach geeft aan dat ze dit doet omdat hij oververmoeid is. Ik ben geen slaapcoach dus wil daar ook niet over oordelen. Heb je het al met de coach besproken? Dat hij er niet meer door gaat slapen en dus zo oververmoeid blijft? Misschien kan ze dan een nieuw plan bedenken. 

Mijn zoontje deed tot 7.5 maand altijd maar dutjes van 30 min tenzij ik hem bij mij op schoot liet slapen.. uiteindelijk heb ik de wakkertijden verlengt en dit werkte naar mijn idee wel. Niet altijd maar vaak slaapt hij in de ochtend een uurtje en in de middag 1,5/2 uur. Hij is nu 8,5 maand en in de ochtend hou ik 2,5 uur wakkertijd aan en in de middag 3 uur. 2 dutjes, een 3e doet hij niet.
Wat ook beter werkt is een fles geven (ookal is het een kleintje) voor het slapen gaan en even schommelen in de schommelstoel.
Als hij een slecht dutje in de ochtend heeft gedaan doe ik hem ook eerder naar de bed in de middag, dan na 2,5 uur. Na 90 min zou hij nooit in slaap vallen..

Heb je al een apparaat met white noise? Wij hebben een luchtbevochtiger op zijn kamer staat die zacht zoemt en je hoort druppels vallen. Onze kleine man slaapt daardoor een stuk rustiger 

Kan je dit niet met de slaapcoach evalueren? Het kost inderdaad bakken met geld en dan lijkt het mij dat ze prima kunnen ondersteunen tot er iets werkt? 
Geen kindje reageert hetzelfde toch?

Ik vind een wakkertijd van 90 min helemaal niet gek hoor!
Zoon is 14 maanden en heeft nadat hij uit bed komt ook vaak nog maar een wakkertijd van 90 min of 120...
Ik zou het toch maar even doorzetten en anders even contact opnemen

Mijn zoon van 4 maanden slaapt 2 x per dag max bijellaae 1,5 uur slaap nachr goed  en overdag gewoon gezellig kijk naar je kind

Ik vind den wakkertijd van 90 minuten zeer kort. Mijn jongste dochter is 9.5 maand en wakkertijd is 3/3.5 uur. Maar ze slaapt wel 'gewoon 2x1.5 uur op een dag en in de nacht van 19.30-6.30. Met 8 maanden schommelde ze ook een beetje tussen 2-3 slaapje per dag, dat 3e slaapje lukte vaak ook niet meer. Met 8.5 maand werden het duidelijk 2 slaapje per dag.
Dus Ik wil er ook niet over oordelen, ik ben geen slaapcoach en weet niet hoe het werkt met oververmoeidheid baby's..  Ik zou het zeker met haar bespreken!

Terug
Bovenaan