30 weken en baby helemaal ingedaald

hallo allemaal..

ik ben nu 30 weken zwanger en heb vandaag van de gyn te horen gekregen dat de baby al helemaal is ingedaald.
het hoofdje zit muurvast in mijn bekken! dit is wel wat vroeg, maar volgens de gyn gen reden tot een vroegtijdige bevalling.
dit lees ik ook overal wel op internet alleen ikzelf heb het gevoel   dat de baby toch eerder gaat komen.
dit komt doordat ik echt vaak harde buiken heb, en sinds zaterdag al flinke pijnscheuten /krampen in mijn buik, druk op mijn schaambeen en staartbotje en gewoon het ''gevoel''
mijn gyn zet dat de pijn allemaal normaal is, en dat zal allemaal wel, maar ze kijken verder niets na! ik word daar erg onzeker van. heb afgelopen nacht bijna de hele nacht wakker gelegen van de krampen die komen en gaan, ik heb dat vandaag ook aangegeven en ook dat het ongeveer 20 a 30 seconden duurt en dan weer afzakt. ik ben bang dat het weeen zijn/worden en heb dat ook gezegd maar het lijkt wel of ze me gewoon niet serieus nemen! erg naar.. ze deden er gewoon niets op uit.
kan iemand hier mij misschien uitleggen/vertellen hoe zij het indalen of eventueel toch het begin van de bevalling hebben ervaren?

groetjes een onzekere antoinet, 30 weken en 2 dagen

hoi,

Mijn oudste was met 32 weken volledig ingedaald idd compleet klem geen kant meer op te krijgen. Vlak voor dit gebeurde en erna heb ik ook enorme buikpijn gehad en krampachtig gevoel. Dit was na een paar dagen/weekje wel grotendeels weg al heb ik iets langer een soort druk op mijn schaambeen als heel vervelend ervaren.... tja daar drukt het kindje toch op en met veel lopen bijv is dat niet fijn te noemen.

Harde buiken had ik toen al een tijdje en gingen echt alleen over met rust.... als ik er last van kreeg zat er niks anders op om dan maar even op de bank te gaan zitten/hangen en op het werk ging ik dan ook gewoon even relaxen en uiteindelijk 2 uur per dag minder gaan werken.

En te vroeg? Nee uiteindelijk ben ik een dag voor de uitgerekende datum ingeleid!

Hoop dat je hier wat aanhebt, maar wel met de kanttekening: als je je echt zorgen blijft maken dan op je strepen staan en laat ze maar kijken of je idd al weeen hebt (middels een CTG) of dat het echt maar 'gewoon' krampen zijn hoe vervelend ook....

groetjes,
Marije

Hoi, ook allebei mijn kindjes waren rond die periode ingedaald , en de een kwam zelfs 2 weken te laat ,dus dat zegt niks....
maar als jij je ongerust voelt gewoon om meer onderzoek vragen , een zwangere moeder in de stress is wel het laatste wat goed voor je is!!!!!
liefs daan

Hoi,

Mijn dochter was met 32 weken helemaal ingedaald, maar ben uiteindelijk toch pas bevallen met 41 wkn en 1 dag. Het zegt dus helemaal niets hoor!
En de pijntjes die je opnoemt had ik ook, en was volgens de gyn inderdaad heel normaal.

groetjes Sanneke, 22 wkn & 5 dgn zwanger

Hoi,

Mijn dochter was met 30 weken ook al helemaal ingedaald, ik ben inderdaad te vroeg bevallen met 32 weken en 5 dagen. Maar gelukkig ging het gelijk goed met m'n dochter, ze heeft maar 4 dagen in de couveuse gelegen.

Toch zegt het zeker niet altijd wat hoor, m'n vriendin haar dochter was ook met 30 weken al ingedaald, zij heeft vanaf die tijd heel veel voorweeen gehad, maar haar dochter is 8 dagen te laat geboren!

Dus... het kan bij jou ook nog echt alle kanten op.
Ik snap dat jij je ongerust maakt, maar probeer toch te vertrouwen op de gync/verloskundige en als jij je echt zorgen blijft maken, gewoon een keer extra bellen of vragen of je extra langs mag komen. Daar zitten ze voor hoor!!

Fijne zwangerschap nog en ik hoop dat je kindje nog een tijdje lekker blijft zitten.
Hou ons op de hoogte!

Groetjes,
Angel

Hallo lieve allemaal!

Hartstikke bedankt voor jullie reacties.. Ik weet wel dat het inderdaad nergens op wijst maar het ''gevoel'' blijft gewoon. Heel raar :S
Ik moet me maar niet zo druk maken..
Is inderdaad ook niet goed voor mij of mn kindje!
Ik heb alleen door de gyn van gister een rotgevoel gekregen.
Ze onderzocht niets en zei alleen maar dat het er allemaal bij hoort en ik kreeg gewoon echt het idee dat ze me niet serieus nam! En dat vind ik erg vervelend. Maar goed.. Als er wat is bel ik ook wel gewoon weer hoor want als ik dat niet doe en er is wel wat dan vergeef ik mezelf dat ook nooit!
Bedankt voor de reacties!

Groetjes Antoinet

Daar ben ik nog een keer...

ik vroeg me af hoe ontsluiting voelt (het begin) en of je perse weeen moet hebben ik heb gelezen dat het niet heel erg pijnljk hoeft te zijn in het begin van de ontsluitingsfase

de druk in mn kruis word steeds erger en heb nog steeds af en toe krampen in mn buik heb er vannacht weer niet van geslapen. voelt af en toe alsof ik naar het toilet moet zeg maar maar ik hoef helemaal niet! wil ook weer niet naar het ziekenhuis bellen aangezien ik afgelopen week niet zo'n leuke ervaring had daar dus kan iemand mij helpen die uit ervaring spreekt

groetjes antoinet

Mijn dochtertje Lotte was met ongeveer 29 weken volledig ingedaald. Zij is uiteindelijk met 37+5 geboren.

Ik heb de eerste ontsluitingsfase helemaal niet gemerkt. Ik had pre-eclampsie en liep op het ziekenhuis. Toen we daar voor controle kwamen zei de gyn 'je hebt al 3 cm ontsluiting'! Ik had toen alleen harde buiken gehad en verder niks bijzonders. Die avond had ik om de 5 minuten harde buiken (niet pijnlijk) en ineens stopte het.

De hele volgende dag gebeurde er niks. Dat had ik al weken niet gehad. En 's avonds rond 23.00 uur braken m'n vliezen, vanuit het niks. Ik had ook het gevoel dat ik 'naar de wc moest' en toen ik een beetje kracht zette braken ze. De ontsluitingsweeen daarna waren wel pijnlijk maar ik vond het goed te doen. Van de persweeen heb ik weinig gevoeld. Ik voelde alles voornamelijk in m'n rug en heb in de beugels gelegen tijdens het persen. Zo kon ik alles ontspannen en had ik eigenlijk geen pijn.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het 'probleem' is dat ze niks voor je kunnen doen zolang er niks aan de hand is. Dus maak je niet teveel zorgen. Maar naar je lichaam luisteren kan zeker geen kwaad.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan