30 weken en last van alles

hallo meiden.

ben vandaag 30 weken zwanger van de 2de.
Maar ik voel me belabberd...............

mijn rug en bekken doen pijn, de kleine trapt de hele dag en wordt steeds pijnlijker, brandend maagzuur, weer doodmoe, enz.....

er zijn momenten dat ik eigenlijk niet merk dat ik zwanger ben.....sta je lekker te koken, geen pijn, geen getrap en geen last van de dikke buik.
Maar er zijn van die momenten dat ik echt helemaal gebroken ben.

Ik had dat bij de eerste ook maar pas véél later. echt op het einde.

En daarbij krijg ik steeds meer zin in verboden dingen. Ik heb me al 3 keer laten gaan met een boterham met leverworst..............ik kon het niet laten. Mijn zoontje een boterham smeren en die geur...mmmmmmm
Van de week had ik zelf (koude) cake gemaakt. Had al de halve cake op toen ik erbij na dacht dat er rauwe eieren inzitten..

heb ook steeds meer moeite om goed te eten. Zodra ik recht zit en wil eten en een beetje naar mijn bord toeleun begint de kleine tegen te stribbelen alsof ze in de verdrukking zit. Nou zo erg leun ik nou ook weer niet naar voren. Dus nu leun ik achterover met het bord om mijn buik of borst en ga zo eten. erg onhandig.

ik moet wel zeggen dat ik de zwangerschap niet beu ben. Dat was ik op het laatste bij mijn zoontje wel. Ik ben erg druk bezig (verbouwing kamers en nu de organisatie van een carnavalsoptocht) dat de zwangerschap voorbij vliegt !!!

de kleine heeft wel nog genoeg ruimte schijnbaar. ze trapt de hele buik rond. donderdag moet ik weer naar de verloskundige. Krijg ook weer die stomme prik voor de rhesus factor, bah.
hopelijk kan ik er binnenkoet nog een extra echo uitslepen zodat ik de kleine weer even kan zien. de laaste keer was met de 20-weken-echo.

zijn er nog meer dames die zo vroeg al van die niet leuke kwaaltjes hebben ???


Zo dat was het weer even van mijn kant. even uitgeklaagt, hi hi hi

iedereen veel succes
 
hey

je mag gerust klagen hoor! ik heb geen ervaring (ben ruim 17 weken zwanger van de 1e) maar kan me voorstellen, dat dit dingen zijn waar je even van baalt! Ik zou proberen om het rustig aan te doen, want zoals ik lees, ben je behoortlijk druk! misschien kun je dan even bij tanken, en gaat alles weer wat beter...

Liefs,
 
heerlijk om ff te klagen, doe ik ook hoor, terwijl ik ook heel blij ben met mijn zwangerschap. Liever dit dan niet zwanger. Maar af en toe breekt mijn positiviteit ook. Mijn zwangerschap verloopt gelukig heel voorspoedig, en heb nog niet zoveel last van kwaaltjes. Beetje maagzuur, maar goed te handelen, al weken schopt ze aardig, maar ook dat is oke maar die vermoeidheid..... vanaf dag 1 ben ik moe moe en moe.....kan echt werkelijk bijna niets meer en weet sochtend niet meer wat ik s avonds gezegd heb ha ha. en hoe vermoeider, hoe labieler ha ha, dus hoe emotioneler ik ben. De volgende ochtend weer fris en vol positiviteit, s avonds kan ik niets meer. Maar ja, tis nu in de ochtend, dus kan weer de hele wereld (eventjes) aan en geniet van de uk in mijn buik. deze gedachte sleept me er wel doorheen.

Rust is wel de goude tip, voor de meeste! Dus misschien ook voor jou.
 
toch zou ik wel heel erg uitkijken met die leverworst!! daar zitten hee gevaarlijke stoffen in waar je baby aan kan overlijden!!! zou dan toch nog maar een week of tien wachten met toegeven aan die trek, de gezondheid van je baby is tenslotte belangrijker!

sterkte
 
Nou volgens mij mag je met mate gewoon je broodje leverworst eten hoor!
Als je het maar bij max. 1 broodje per dag houdt kan het geen kwaad. Ik eet het ook af en toe..

Wat betreft je kwaalltjes,bij mij begon het met 28 weken ongeveer (bekken al wel veel eerder trouwens) en nu met bijna 37 weken is het allemaal nog veel erger. Maar ga gewoon door en probeer niet te klagen en er niet teveel aan te denken...dat helpt!
 
hier ook al veelkwaaltjes, de eerst 7 mnd vermoeid door ijzergebrek, lage bloeddruk. veel bekkenklachten en tja er lopen nog drie rond dus echt rusten lukt niet. maar zou het toch af en toe proberen hoor als ik jou was. en tja hier kunnen we lekker klagen zonder mensen gelijk denken dat je een zeur bent.
 
na 2 miskramen durf je geen elkele risico meer te nemen, vandaar dat ik het eten van smeerworst afraad, het is verder niet bedoeld als aanval hoor, het is meer mijn eigen gevoel van angst.
 
Baby die overlijdt door een broodje leverworst? Hoe kom je daar nou bij?? Nou mijn baby is anders nog springlevend. En ja, ik heb broodjes met smeerworst gegeven. Weliswaar met mate. Je kan op internet opzoeken hoeveel gram leverworst of smeerworst je mag hebben en dat op je broodje smeren. Ik woog voor de zekerheid altijd eerst alles af.

Heeft te maken met de hoeveelheid vitamine a wat de baby neurologisch kan schaden. Maar doodgaan? Zover zou ik niet willen gaan.

Ik ben ook zwanger van nummer 2 en nu 34 weken zwanger. Het is inderdaad zwaar. Loop nu met charmante steunkousen van mijn tenen rond tot mijn lies omdat ik behoorlijke spataderen begon te krijgen... Elke ochtend sta ik bij het ontbijt me in deze krengen te wringen. Leuk? nou nee maar het helpt. Daarnaast weinig eetlust, moe en veel maagzuur. Loop nu ook bij de fysio vanwegen bekkenklachten. Zoonlief krijgt nu kiezen dus 's nachts slapen is soms lastig. Ik ga er vaak uit om hem te troosten. En omdat hij nog geen lange stukken kan lopen, til ik hem (hij is 16 maanden).

Tevens is het erg onzeker of ik wel werk heb gevonden voor 1 juli. Heb nu wel drie aanbiedingen, maar niks staat nog vast. Mijn voormalige baas steunde namelijk niet het idee dat ik een tweede kind kreeg en heeft besloten om mijn contract niet te verlengen, out of the blue. Ik ben gewoon te eerlijk geweest en te vroeg verteld dat ik (niet gepland) zwanger was. Mijn rechtsbijstand is nu met hem bezig. Leuk is het niet maar het zorgt er wel voor dat ik in september met een nieuwe opleiding ga starten.

Kindje is van harte welkom :)!.

Je mag ook dipjes hebben, hoort erbij. Grote bak met ijs op de bank en even balen. Maar schraap jezelf daarna weer bijelkaar. Geloof mij maar, het kan altijd nog erger.

Doe wat leuke dingen voor jezelf. Ga eens lekker ontspannen zwemmen of in bad.
 
Terug
Bovenaan