30 weken en last van alles

leuk om de reacties te lezen.
het kan altijd nog erger....en zo op zich valt het wel meer, maar er zijn van die momenten....grrrrr.

Heb ook zo'n kleintje van 18 maanden rondrennen. Het nadeel is dat je nu veel tilt en bukt zonder dat je er erg in hebt.

Werk : 1 februari einde contract en zit dus thuis. Gek genoeg heb ik het nu drukker dat toen ik werkte. Ik heb nu een kooptik en ga veel shoppen...dat is me toch een potje vermoeiend !!!!

de leverworst doe ik idd met mate. 3 bopterhammen in 30 weken. Valt mee. Ik weet dat het niet goed is....maar het is toch zó lekker.

aan de ene kant heb ik echt veel meer kwaaltjes dat bij de eerste en veel vroeger,
aan de andere kant denk ik minder erbij na door mijn zoontje. De weken vliegen echt voorbij.
Ik weet nog hoe ik bij de eerste de dagen niet voorbij gingen.

het is idd wat jullie al zeggen : ik ben echt super blij met deze zwangerschap en klan er ook heel erg van genieten, maar als ik 's nachts tot 1 uur wakker ligt omdat de kleine een feestje heeft in mijn buik....dan denk je er soms anders over...zeker als je zoontje om half 6 weer naast je bed staat....gaaaaaappp.

nou bedankt voor jullie leuke reacties en veel succes
 
Leverworst is echt voor een ongeboren kindje niet dodelijk. Dan had het echt al veel langer op de lijst met verboden middelen naast alcohol gestaan. Tegen mij is ook verteld dat 1 boterham per dag echt geen kwaad kan.

Verder zeer herkenbaar die kwaaltjes. Ik ben 1,5 week geleden minder gaan werken (toen was ik 31,5 wk). Ben om half 3 klaar en moet dan eerst even een uurtje rusten (slapen/lezen/oid) voordat ik weer iets kan. Vind het eigenlijk best frustrerend, omdat ik me verder wel ok voel, maar dat lichaam wil gewoon niet meer.
 
Mama van Milan, haha, door jou werd ik wel erg nieuwsgierig naar jou kennis die ik schijnbaar mis dus heb maar ff gegoogeld. Echt nergens zie ik terug dat je toxopplasma zou krijgen van leverworst.
Toxoplasma kan je krijgen door een parasiet wat in de kattebak of in (half-)rauwvlees zit. Dit heeft weinig met leverworst te maken.
Bij leverworst en enige andere producten ( bijv. pate) word het veel consumeren ervan af geraden omdat er veel vitamine a in zit. En een overvloed aan A is niet goed voor de baby.
Weet je zeker of je het wel over leverworst hebt of verwissel je dit misschien met een ander product?
 
hoi hoi,

ik ben ook 30 weken zwanger van de 2e en vind t nu toch ook wel erg zwaar worden, nou heb ik een zoontje van 11 maanden, en is er op het moment een joekel van een verbouwing bezig aan ons huis (komt een paar meter bij aan..) daarnaast ben ik gastouder.. dus die kinderen komen ook hier thuis..
en de bekkeninstabiliteit is aan de forse kant, vermoeidheid begint ook weer lekker..mja nog hooguit 12 weken en dan hebben we weer een klein mensje in onze armen.. dat hou ik in mn achterhoofd..tot die tijd.. ene voet voor de andere en doorgaan!

(en af en toe idd lekker op de bank met een baal chips en een flauwe film.. kind na opa en oma.. haha)

succes!
 
mijn excuses, ik heb echt niemand bang willen maken, maar ben zelf zo ontzettend bang dat het alsnog fout zou gaan, ben altijd bang geweest dat de twee misramen zijn gekomen door dingen die ik zelf heb gegeten of heb gedaan, bij de eerste heb ik rauwe ham gegeten, (waarvan ik achteraf pas hoorde dat het rauw was) en bij de tweede miskraam heb ik bij mijn schoonouders zitten fonduën waarna ze smakelijk zaten te vertellen dat het vlees dat we zojuist hadden gegeten nog over was van 3maanden ervoor van het gourmetten. vandaar dat ik er zo'n angst voor heb. ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen.

groetjes Jolanda
 
Geen probleem hoor, kan me je angst voorstellen.
Maar ik ben echt benieuwd hoe je bij het id komt dat je toxoplasma kan krijgen van van leverworst?
Waar heb je dat dan gelezen ofzo?

groetjes Judith

 
Terug
Bovenaan