30 weken groeiecho en 3D

Zojuist de 3D echo gehad en nog een extra 30 weken groeiecho. Beide een beetje teleurstellend.
Bij de 20 weken echo zagen ze dat t kindje ietsjes groter was dan gemiddeld. Had gehoopt dat t nu niet meer zo zou zijn maar was helaas wel zo. Volgens die vrouw was t maar ietsjes groter dan gemiddeld en maakte het allemaal niks uit.
Maar ik schijt in mijn broek voor die bevalling. De vorige twee kwamen er ook niet zomaar uit. Ik had gehoopt dat ik gerust gesteld zou zijn na deze echo maar dat is nu dus niet zo.

En dan de 3D echo. Deze deden we eigenlijk alleen omdat we t van die andere twee ook hadden. Had hem graag iets eerder laten maken maar er was steeds geen plek. Maar die vrouw zei dat het echt niet uitmaakte dat ik nu al 30 weken was.
Maar t kindje lag dus al heel laag. Te laag eigenlijk voor de echo. Pas heel op t laatste verschoof ze een stukje en toen maakte die echo mevrouw gauw een paar bobbelige beelden en dat was t dan.

Ziet er een beetje raar uiteigenlijk (heel bobbelig). Niet echt mooi ofzo.
En koste ook nog 85 euro.

Balen had me er echt op verheugd en nu blijf ik dus achter me ongerustheid over de bevalling en met rare foto's van mijn meisje.....
Heel jammer.

Sorry moest het even kwijt.

Lieve mamma 3007, maak je niet zo druk! Het is inderdaad jammer van het geld en ik zou er zeker wat van gezegd hebben!
Maar als je al meerdere kindjes hebt gebaard dan weet je dat het steeds (ietsje) makkelijker gaat.
Het is het nu niet waard om je druk te maken over de bevalling. Geniet nog van andere dingen, van je bolle buik en van het kamertje waar straks een klein popje in ligt. Een bevalling is niet niks dat ben ik me maar al te goed van bewust, maar echt steek je energie in positieve dingen! Maar wat betreft de echo, ik zal gewoon bellen en zeggen dat je niet tevreden bent!

hoihoi,

de allerlaatste....heeft gelijk..steek je energie in andere dingen..ik snap dat je op kunt zien tegen de bevalling, zeker als de vorige niet helemaal super gingen..maar maak je niet druk op een klein beetje voor liggen..wie weet beval je eerder..of valt achteraf die telling behoorlijk anders uit..je weet het niet.
ik zou me er niet druk om maken, het kindje moet er toch uit, of jij je er nu druk om maakt of niet..
dus je kunt beter genieten van alles wat je doet en voelt..enzzzz...

en die echo foto's ja zeker bellen en zeggen dat je hier niet tevreden mee bent, en niet mee akoord gaat.

succes, en genieten he!!!!

Oh balen zeg. Jammer dat de echo foto's niet zo mooi zijn. Ligt je kind er net niet mooi voor. Je je kan idd even bellen. Al heb je maar een mooie voet op de foto :).
Je hebt de kleine weed gezien dat scheelt. De eerste woog bij mij 4240 dus ik snap je vrees. Deze ligt nu prima in de lijn. Hoe groot ze wordt hangt nu nog af van wanneer ze komt en hoeveel ik snoep :-(
Ik weet niet of een klein kind perse makkelijker hoeft te zijn hoor, ze zeiden bij mij van niet. Misschien omdat de vorige twee groter waren?

Meid toch je hebt een dikke knuffel nodig dus bij deze een hele dikke vette knuffel van mij voor jou ;)
Ik hoop dat je bevalling deze keer wat makkelijker gaat. En je weet maar nooit elke zwangerschap en ook bevalling kan weer anders zijn. Aan de andere kant als je nu van een zware bevalling uitgaat kan het je straks alleen maar meevallen ;)
Ik zou wel ook idd bezwaar maken over het geld van je 3D echo. Maar helaas krijg je hierdoor niet opeens wel een leuk plaatje.

Oh wat vervelend joh... Snap dat het je stress geeft als je een groot kind verwacht, zeker na twee niet zo soepele bevallingen.

Maar eh.. groot qua gewicht/lengte zegt niet alles hoor, het is vooral belangrijk dat het hoofd niet enorm is, de rest (buik, armen, benen) floept er toch zo achteraan als het hoofd er eenmaal uit is, dus een spekkig buikje of stevige/lange bovenbenen maakt niks uit!

Enne, als je itgaat van een drama-bevalling kan het alleen maar meevallen ;-)

Mijn eerste bevalling was vreselijk en was bij de tweede had ik me daarom ingesteld op een zware bevalling en dat viel toen juist erg mee.

Hopelijk gaat het bij jou ook zo!

W.b.t. 3D-echo, ik zou inderdaad net als de rest daarover bellen en zeggen dat je een herkansing wilt want dat dit niet kan voor 85,- euro. Toch wel heel vervelend dat je nu met een rotgevoel bent weggegaan terwijl het een PRETecho is..!!!

Sterkte dame en laat je niet kisten!!!

@mama in zuid: het is ook t hoofd dat iets breder is dan normaal haha. Die vrouw drukte me op t hart dat t echt maar een beetje was, maar ja....onder invloed van de hormonen denk ik ai!!!
Ik ben zelf namelijk vrij klein en dun.

Mijn vorige twee waren niet zo zeer lastig omdat t grote babies waren (3300 en 3500 Gr.) maar meer omdat ze verkeerd lagen.
De eerste was echt een hel. En de tweede ging veel beter (ben toen ook thuis bevallen). Maar t haperden wel even op t laatste stukje.
Ik heb altijd gedacht dat als ik nog een meisje zou krijgen ze ietsje kleiner zou zijn (mijn bouw) en dat ik dan t volste vertrouwen zou hebben in nog een thuisbevalling.

Maar nu ben ik dus aan t twijfelen.
Ik ga t volgende week goed met mijn verloskundige bespreken en er over na denken.
Als ik goed terug denk kreeg ik bij de 2de ook zo rond deze periode weer angst en twijfels over de bevalling.
Het zal er dus wel bij horen.

Wat betreft die 3D echo. Ja balen, maar ik laat t gewoon zo. Heb t eigenlijk alleen gedaan omdat we t van die andere ook hebben. We hebben wel iets dus laat maar.

Maar ff over jou? Hoe waren jou bevallingen en waar wil t nu gaan doen?

Groetjes mama3007

Komt vast goed joh!! Deze dame gaat in tegenstelling tot haar broers vast voorbeeldig liggen!
Geen stress, je kunt het!

Tja, als je de 3D-echo niet zo belangrijk vindt, lekker zo laten dan :)

Mmm, mijn bevallingen..
De eerste was drama...
Had al vanaf week 36 erge bekkeninstabiliteit een daardoor naats de buikweeen hele pijnlijke rugweeen. Wilde poliklinisch bevallen, maar toen de ontsluitng 7 uur lang op 6 cm bleeg steken ben ik overgedragen aan gynaecoloog voor meidsche bevalling. De gynaecoloog keek het vervolgens nog 3 (!!) uur aan maar geen cm erbij :-( Toen besloten om weeeninfuus in combinatie met ruggenprik te gaan geven (ik was toen totaal al 16 uur bezig..) maar de anesthesist was net naar spoed-keizersnee geroepen dus nog een uur wachten.. Toen ze eindelijk de ruggenprik had aangelegd en wilde aanzetten moest ik opeens naar de wc (grote boodschap :) dus vroeg of ze nog heel even wilden wachten met aanzetten zodat ik naar de wc kon gaan. Tja iedere gek (behalve ik toen...:) weet natuurlijk dat ik niet hoefde maar dat dat persdrang was. Dus gauw gecheckt en idd volledige ontsluitng. Maar inmiddels was de electrode waarmee ze mijn zoontje monitoorden van zijn hoofdje geschoten en die kregen ze niet teruggeplaatst dus hij moest er snel uit: na knip en 8 minuten persen is hij geboren, dat stuk ging top!!
Maar vervolgens kwam de placenta niet dus alsnog weeeninfuus gekregen en flink duwen op mijn buik.. Toen bij knip hechten had de verloskundige van het ziekenhuis een prikincident dus toen moest er nog bloed bij mij afgenomen voor HIV-test enzo :-(
Ondertussen was mijn zoontje na 5 minuten blauw geworden en moest aan het zuurstof en met spoed naar IC dus manlief met de baby mee. Ze verdachten hem van longontseking dus moets kweek gemaakt worden, duurde 5 dagen. Tot die tijd moest hij preventief antibiotica en op de IC blijven. Ik moest nog weer vaginaal slijmmonster geven om dat te onderzoeken op evt. bacteriele infectie die mijn zoontje ziek zou kunnen maken.
Gelukkig bleek na 5 dagen dat hij nog vruchtwater in zijn longen had gehad en dat dat de benauwdheid had veroorzaakt en mochten we toen beiden gezond naar huis.

De tweede bevalling: 's ochtends om 6.15 wakker geworden met eerste hele zachte wee. Om 9.15 uur elke 3 minuten maar voelde meer als harde buiken, helemaal geen pijn. Manlief wilde toch verloskundige bellen ondanks dat ik het onzin vond. Hij bellen en kreeg een invaller aan de lijn: toen ze hoorde dat ik 10 dagen over tijd was, het mijn tweede kind was en dat ik nog naar het ziekenhuis wilde kwam ze meteen: bleek ik al 4 cm onttsluiting te hebben zonder enige pijn :)
We waren om 10.15 bij ziekenhuis, nog steeds geen pijn maar wel sterke weeen (alleen buikweeen deze keer, wat een verademing!!). Zelf naar de bevalsuite gelopen en daar de hele tijd rond gewandeld en gepraat met man en verloskundige. Bij wee beetje zuchten maar puffen zelfs niet nodig! Op een gegeven moment toch gaan puffen en toen wilde ze even checken: 9,5 cm ontsluiting en toen heeft ze de laatste 0,5 cm 'weggemasseerd' en mocht ik persen: om 12.15 uur (weer binnen 8 minuten) was mijn zoontje er, nu zonder knip of scheur.
Alles ging geweldig, hij dronk meteen aan de borst en om 1515 uur waren we weer thuis! :)
Topbevalling, heerlijk in een ochtendje gefikst :)
Je snapt dat ik ervan uit ga dat het nu weer zo gaat als bij de tweede ;-P

Lang verhaal zo en sorry voor de dames die de eerste krijgen voor het horrorverhaal...
Maar het gaat bij jullie vast zoals bij mij de tweede keer ;-)))

Succes allemaal!!

Terug
Bovenaan