<p>Hi dames,</p><p>Momenteel ben ik 30 weken zwanger van mijn eerste kindje en ik moet even van me afschrijven. Hoop dat iemand misschien tips of vergelijkbare ervaringen heeft. </p><p>De zwangerschap kent de nodige ups en downs, meerdere nare fysieke klachten gehad (forse misselijkheid, permanente hoofdpijn door lage bloeddruk, opgevolgd door extreem eczeem door een nieuwe allergie..), afgewisseld met goede periodes. Met de baby gaat het gelukkig super goed; alleen met mij soms niet. Verder heb ik een zware (meer dan fulltime) kantoorbaan die ik in de lucht probeer te houden. Ik vind mijn werk erg leuk, maar het is stressvol en komt met grote verantwoordelijkheid. </p><p>Om me heen, ook op kantoor, zijn veel zwangere vrouwen, maar die zeggen weinig last te hebben. De één ziet er voor mijn gevoel nog fitter uit dan de ander. Nu heb ik het sinds anderhalve week echt moeilijk. Mijn eerder genoemde klachten zijn er niet meer en ik slaap volgens mij nog wel goed, maar ben overdag extreem moe. Een fulltime dag werken gaat nauwelijks meer. Verder doen m’n bekken en rug erg zeer, waarvoor ik binnenkort bij de fysio terecht kan. Door de vermoeidheid en de bekkenklachten zie ik helemaal niet voor me hoe ik nog tot week 36 moet doorwerken, en dat was wel wat ik me had voorgenomen. Ik schaam me zelfs bij het idee om bij 34 weken met verlof te gaan, omdat in mijn omgeving dus niemand dat doet. Het voelt als een zwaktebod. Verder vind ik met 34 weken met verlof gaan spannend, omdat ik bang ben dat ik me heel erg ga vervelen. Ik ben het gewend om heel veel te werken, en fulltime thuis zitten schrikt me wat af.. maar het lijkt wel te zijn wat mijn lichaam nodig heeft!</p><p>Ik heb niet echt een concrete vraag.. ben gewoon erg benieuwd naar andere ervaringen of ideeën
.</p>