30 weken zwanger en onzeker

Ik herken me ook in je verhaal. Ik dacht die zwangerschap, dat doe ik wel even. Ik werkte fulltime en was fit (ik ging 6x per week sporten). Dus ik dacht met 36 weken met verlof te gaan en lekker gedurende de zwangerschap te blijven sporten. Maar ik kreeg flinke bekkeninstabiliteit en met 22 weken ging ik van 8 uur naar 5 uur werk op een dag. Ik ben met 34 weken met verlof gegaan en heb me geen moment verveeld (en ben pas met 41+3 bevallen..). Iedereen heeft een andere zwangerschap en ik zou het nooit "zwak" vinden als iemand met 34 weken met verlof gaat. Goed naar je lichaam luisteren!

Thanks voor al jullie lieve reacties. Heeft me echt goed gedaan. Het lucht toch wel op dat ik niet de enige ben met dit soort gevoelens over eerder stoppen met werken dan gepland. Had van te voren inderdaad ook gedacht de zwangerschap fit door te komen met sport en werk, maar sporten lukt al een tijdje niet meer en werken wordt te zwaar.
Ben vrijdag bij de fysio geweest voor mijn bekken en heb wat oefeningen gekregen. Ook het advies om rustiger aan te doen. Dus ik ga komende week wel werken, maar op een lager pitje en hoop dat de oefeningen wat zullen helpen. Wellicht houd ik het dan alsnog vol tot week 36, en anders inderdaad gewoon niet. No shame :)

Ik zit nu zo’n beetje in dezelfde situatie. Komende dinsdag ben ik 30 weken zwanger. De kleine man beukt er nogal op los zowel overdag als snachts waardoor slapen heel moeilijk is. Momenteel last van misselijkheid, hoofdpijn en gewoon compleet uitgeput. Mijn plan is ook met 36 weken verlof te pakken maar bij het idee alleen al om nog 6 weken te moeten blijven werken...pppfff. 

Het geeft me wel een zwak gevoel over mezelf. Iedere vrouw die zwanger is geweest klaagde nooit en werkten gewoon stug door. 

Terug
Bovenaan