Hoi allemaal,
Zelf ben ik 34 jaar oud. Mijn partner en ik zijn nu 2 jaar samen, en eerder geen relaties gehad waarin we graag kinderen wilden. Nu wij samenzijn willen we graag een gezin. Een jaar geleden ben ik daarom gestopt met de pil, en na een jaar druk proberen hadden we vorige maand een positieve zwangerschapstest in onze handen. We waren superblij, want begonnen toch te twijfelen of het wel zou lukken

.
Vanwege de leeftijd hadden we wel al contact met de gynaecoloog, omdat we ook niet in de positie zijn om jaren af te wachten.
Met 6 weken zwangerschap kreeg ik afgelopen vrijdag een vroege echo om te kijken of alles op z’n plek zat en of het tot nu toe goed verliep. De gynaecoloog gaf aan dat er een zwangerschap te zien was, maar dat deze wel klein was voor 6 wk. Sinds gisteren heb ik buikkrampen en ook toenemend bloedverlies. Na contact met de VK en de gynaecoloog ben ik gezien het hele beloop nu hoogstwaarschijnlijk een miskraam aan het doormaken. Over 1,5 week zal een echo dit moeten bevestigen.
Naast dat het heel erg verdrietig is, maakt het ook onzeker. Ondanks dat we nu weten dat het tot een zwangerschap kan komen (waar we echt wel blij mee zijn) denk ik ook: wat als het nu weer een jaar duurt, lukt het nog wel?
het is fijn om te delen en om verhalen van jullie te lezen.
Kortom; zwanger worden, leeftijd, zwanger blijven er is geen pijl op te trekken.
liefs,
Nathalie